AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Mener å ha lest og hørt det flere ganger, men der er vel egentlig ikke bevis for at han har fått diagnosen og at det ikke bare er et rykte? Hva sier han selv? Har noen en link eller bevis på at det stemmer at han faktisk har fått denne diagnosen? Og syns noen av dere andre at denne diagnosen overdiagnotiseres en smulei dag? Syns nesten det kan virke som at bare man fungerer dårlig sosialt så er man innen autismespekteret. Ingenting som heter sosialt klønete eller en ‘orginal’ o.l i dag😏 Alt skal ha en diagnose. Anonymkode: 2f0fe...aee 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Elon Musk har det, og han er MYE rikere enn Spielberg. Anonymkode: ed67b...c66 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Elon Musk har det, og han er MYE rikere enn Spielberg. Anonymkode: ed67b...c66 Nå var det ikke Elon Musk jeg lurte på og rikdommen driter jeg i😏 Er der derimot autistisk hekta fan på Steven Spielberg. Så kunne vært morsomt å vite det mtp at jeg sikkert ville fått diagnosen selv. Liksom litt lettere da. Anonymkode: 2f0fe...aee 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Det står det veldig mange steder på nettet når jeg Google det. Så kan virke sånn.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Anonyme-meg skrev (10 timer siden): Det står det veldig mange steder på nettet når jeg Google det. Så kan virke sånn. hva slags nettsider da? patetiske sladder-blader, eller noe sånn? Anonymkode: 622bc...290
Druid Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og syns noen av dere andre at denne diagnosen overdiagnotiseres en smulei dag? Syns nesten det kan virke som at bare man fungerer dårlig sosialt så er man innen autismespekteret. Ingenting som heter sosialt klønete eller en ‘orginal’ o.l i dag😏 Alt skal ha en diagnose. I situasjoner der man ser at man ikke har mulighet selv for å påvirke hva man gjør, så ønsker vi det være en merkelapp på det. Sier du "sosialt klønete", eller "original", forutsetter du at det er selvvalgt, enten ved ikke å ta til deg lærdom, eller ved å med vilje motsette deg å tilpasse deg andre. Idet det har en diagnose, og spesielt en diagnose uten noen form for behandling; så er du i større grad nødt til å ta hensyn til personen på deres nivå. Du ville ikke gått til en blind og sagt han bare måtte konsentrere seg og VILLE se, eller en lam og sagt han bare måtte prøve reise seg, for det er synlig at alt som trengs ER der.. I min barndom var alle rusmisbrukere selvvalgt. Det var dårlige menneskelige kvaliteter og manglende vilje til å ta seg sammen som var årsaken, og derfor var de utstøtt fra samfunnet. Vi har lært mye, selv om det er mye igjen, og idag er mange av de som ikke kunne fungert før, faktisk i lønnet arbeid. Der er fortsatt mye å gjøre, men det er store menneskelige verdier i diagnoser. (Det er også veldig viktig i forhold til folkehelse; å faktisk vite hva som er av ulike utfordringer blandt folk, er kritisk for å kunne forvalte kunnskap og kansje avhjelpe. Det er mange helseskader vi har fjernet ved å faktisk få en diagnosestatestikk over populasjonen. ) 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 Druid skrev (15 timer siden): I situasjoner der man ser at man ikke har mulighet selv for å påvirke hva man gjør, så ønsker vi det være en merkelapp på det. Sier du "sosialt klønete", eller "original", forutsetter du at det er selvvalgt, enten ved ikke å ta til deg lærdom, eller ved å med vilje motsette deg å tilpasse deg andre. Idet det har en diagnose, og spesielt en diagnose uten noen form for behandling; så er du i større grad nødt til å ta hensyn til personen på deres nivå. Du ville ikke gått til en blind og sagt han bare måtte konsentrere seg og VILLE se, eller en lam og sagt han bare måtte prøve reise seg, for det er synlig at alt som trengs ER der.. I min barndom var alle rusmisbrukere selvvalgt. Det var dårlige menneskelige kvaliteter og manglende vilje til å ta seg sammen som var årsaken, og derfor var de utstøtt fra samfunnet. Vi har lært mye, selv om det er mye igjen, og idag er mange av de som ikke kunne fungert før, faktisk i lønnet arbeid. Der er fortsatt mye å gjøre, men det er store menneskelige verdier i diagnoser. (Det er også veldig viktig i forhold til folkehelse; å faktisk vite hva som er av ulike utfordringer blandt folk, er kritisk for å kunne forvalte kunnskap og kansje avhjelpe. Det er mange helseskader vi har fjernet ved å faktisk få en diagnosestatestikk over populasjonen. ) Mange kloke ord her syns jeg. Fikk et litt nyanserte bilde på det nå. Anonymkode: 2f0fe...aee
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #8 Skrevet 5. august 2022 On 8/3/2022 at 10:23 PM, AnonymBruker said: Mener å ha lest og hørt det flere ganger, men der er vel egentlig ikke bevis for at han har fått diagnosen og at det ikke bare er et rykte? Hva sier han selv? Har noen en link eller bevis på at det stemmer at han faktisk har fått denne diagnosen? Og syns noen av dere andre at denne diagnosen overdiagnotiseres en smulei dag? Syns nesten det kan virke som at bare man fungerer dårlig sosialt så er man innen autismespekteret. Ingenting som heter sosialt klønete eller en ‘orginal’ o.l i dag😏 Alt skal ha en diagnose. Anonymkode: 2f0fe...aee Nei. https://www.indiewire.com/2010/03/spielberg-does-not-have-aspergers-syndrome-238881/ Anonymkode: bfbba...f24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå