AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Vi har planlagt å dra til besteforeldre en helgetur, men 13 åringen vil ikke være med, hun vil være med venner. Jeg synes hun er for ung til å være alene hjemme. Hva ville dere andre gjort? Holdt dere hjemme eller kommandert 13 åringen til å bli med og ha en sur 13 åring med på tur? andre alternativer? Anonymkode: cf716...7a3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Ville ikke tillatt at barnet var alene hjemme. Syns det er for tidlig. Anonymkode: 175a9...e7c 9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Kan barnet kanskje få ta med seg en venn? Anonymkode: 175a9...e7c 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har planlagt å dra til besteforeldre en helgetur, men 13 åringen vil ikke være med, hun vil være med venner. Jeg synes hun er for ung til å være alene hjemme. Hva ville dere andre gjort? Holdt dere hjemme eller kommandert 13 åringen til å bli med og ha en sur 13 åring med på tur? andre alternativer? Anonymkode: cf716...7a3 Jeg ble kommandert med på den alderen. Sånn var det bare Anonymkode: 3e1c2...ac0 23 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi har planlagt å dra til besteforeldre en helgetur, men 13 åringen vil ikke være med, hun vil være med venner. Jeg synes hun er for ung til å være alene hjemme. Hva ville dere andre gjort? Holdt dere hjemme eller kommandert 13 åringen til å bli med og ha en sur 13 åring med på tur? andre alternativer? Anonymkode: cf716...7a3 Klart tatt en sur 13-åring med til besteforeldrene. Tipper hun smelter litt i møte med besteforeldrene. Og bare tenk på hvor mye det betyr for dem at hun er med ❤️ Anonymkode: 7a0e1...5ca 20 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 13-åringer har kort tidshorisont og lever i nået. Her og nå virker kanskje tid med venner mest attraktivt, spesielt om de andre har planlagt noe gøy. På lengre sikt og inn i voksenlivet vil det være takknemlighet for den tiden og minnene en fikk med besteforeldre, især om de bor så langt unna at en må reise og muligheten for besøk er sjeldnere. Og så er det selvfølgelig uaktuelt at en 13-åring er alene hjemme. Måtte i så fall være avtale med foreldrene til en venn, og som dere kjenner og stoler på at hun er med dem den helgen. Men ville insistert på at 13-åringen blir med til besteforeldrene. Uansett furting. Anonymkode: 181d4...b7c 11
Hippogriff Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Jeg har krevd av ungene at de har pleid forholdet til besteforeldrene også i den alderen hvor de syntes det var litt kjedelig. Men å kreve at de blir med hver gang er kanskje ikke nødvendig? Ville ikke latt en 13-åring stoppe dere andre fra å dra. Alternativer: La henne ha med en venninne. La henne overnatte hos en venninne i stedet for å bli med denne gangen. Legg inn noen kule aktiviteter tilpasset henne på turen. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ville ikke tillatt at barnet var alene hjemme. Syns det er for tidlig. Anonymkode: 175a9...e7c …som ts også skriver selv allerede i HI 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Mye går tapt om de ikke skal gjøre noe som er kjedelig i nuet. Ingen har vondt av å bli med på denne turen. En dag er de gamle døde. Mye jeg skulle sagt til besteforeldrene mine men var for opptatt med meg selv og hadde mangel på perspektiv. En 13 åring er stor nok til å klare seg alene så det er ikke det om å gjøre. Burde bli med likevel. Anonymkode: 05b4c...72c 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Bedt henne sjekke om hun kan overnatte hos en god venn, hos noen dere stoler på? Anonymkode: 3fdab...cb6 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 PetterKanin skrev (2 minutter siden): Latt ungdommen være alene. En 13-åring er ikke en ungdom, men et barn. Å forlate en 13-åring alene hjemme ei helg er jobb for barnevernsvakta akutt, og barnevernssak på lengre sikt. Anonymkode: 181d4...b7c 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 PetterKanin skrev (4 minutter siden): Latt ungdommen være alene. TS her: Nei, det er ikke aktuelt Anonymkode: cf716...7a3 3
PetterKanin Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En 13-åring er ikke en ungdom, men et barn. Å forlate en 13-åring alene hjemme ei helg er jobb for barnevernsvakta akutt, og barnevernssak på lengre sikt. Anonymkode: 181d4...b7c 13-åringer er ungdom. Ungdomsskoleungdom, faktisk. Nei, det er det da vitterlig ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bedt henne sjekke om hun kan overnatte hos en god venn, hos noen dere stoler på? Anonymkode: 3fdab...cb6 Ts her: jeg vil helst ha henne med Anonymkode: cf716...7a3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 Heldigvis ikke opp til 13 åringen å bestemme. Anonymkode: 07a2b...bb2 5
AnonymousBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 Ser mange ville ha "tvunget" henne med til besteforeldrene, men jeg tenker at hun forstår mer enn vi "på utsiden" kan tro, og at hun er mer selvstendig enn vi kan forestille. Husker det selv fra den tiden, og jeg følte meg ansvarsfull og voksen nok til å kunne ta et sånt valg selv. Hadde det vært min datter, hadde jeg ville lyttet på henne, og heller ha god kontakt med foreldrene til venninne i stede. Det å skulle ha henne meg med kun for min egen del, og ikke hennes selv, ville jeg aldri ha gjort. 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her: jeg vil helst ha henne med Anonymkode: cf716...7a3 Så ta henne med! Dette er jo ikke noe hun skal bestemme. Anonymkode: 7a0e1...5ca 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 AnonymousBruker skrev (3 minutter siden): Ser mange ville ha "tvunget" henne med til besteforeldrene, men jeg tenker at hun forstår mer enn vi "på utsiden" kan tro, og at hun er mer selvstendig enn vi kan forestille. Husker det selv fra den tiden, og jeg følte meg ansvarsfull og voksen nok til å kunne ta et sånt valg selv. Hadde det vært min datter, hadde jeg ville lyttet på henne, og heller ha god kontakt med foreldrene til venninne i stede. Det å skulle ha henne meg med kun for min egen del, og ikke hennes selv, ville jeg aldri ha gjort. Det er ikke bare for TS sin del, det er også for datteren og besteforeldrene sine del. Anonymkode: 7a0e1...5ca 10
Miss91 Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En 13-åring er ikke en ungdom, men et barn. Å forlate en 13-åring alene hjemme ei helg er jobb for barnevernsvakta akutt, og barnevernssak på lengre sikt. Anonymkode: 181d4...b7c Jammen glad jeg slapp å få bv på nakken da jeg var 13 😛 jeg elska å være alene hjemme en helg innimellom på den alderen, gjerne sammen med ei venninne. Vi kosa oss i stallen, lagde mat og fikk skravle uforstyrret 😄 absolutt ikke alle tilfeller som er for bv nei. Dessuten hadde vi naboer, og mamma var ca 40min kjøretur unna. 4
Miss91 Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 PetterKanin skrev (16 minutter siden): Latt ungdommen være alene. Enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå