Gå til innhold

Noen som har opplevd og bli presset av noen bekjente? F.eks. at de vil at du skal kjøre dem på fest? Og at de ikke tar et nei for et nei!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt mye utnyttet! F.eks i forbindelse med kjørepress! Noen som kjenner seg igjen? Hva pleier dere å si til dem når de prøver å utnytte dere? Gir dere etter for presset noen ganger?

Anonymkode: 3d608...2fe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«Nei».

De bare; «jo..!» Og maser og maser, til (de tror) du sier ja. 
Og så dukker du ikke opp, når de tror du skal kjøre de. Kanskje de tar hintet da. 

Anonymkode: 02371...a78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sier «nei jeg har ikke mulighet». Å skulle de fortsatt å mase så kan du bare la være å svare. Ikke gidd å respondere på mas

Anonymkode: 87611...b53

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

“Nei, jeg kan ikke” -> “Kom igjen, det tar bare 5 minutter”

”Nei takk, jeg skal ikke ha” -> “Joda” *heller I drikke/gir enda et kakestykke*

“Jeg kan ikke jobbe overtid i dag” - “Du kan vel komme tilbake etter at du har gjort det du skal?»

Jo, skjer ofte nok.

Anonymkode: cfecc...0e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir aldri etter for press. Å gi etter for press = de kommer til å mase enda mer neste gang, for de vet at det er en sjanse for at du gir etter. 

Jeg sier rolig nei. Fortsetter de å mase, sier jeg "jeg har sagt nei. Dette er ikke aktuelt å diskutere. Om du ikke respekterer svaret mitt, er denne samtalen over": Så går jeg om de maser. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 63225...67f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man gir etter en av feks tre ganger, vil maset aldri ta slutt. Jeg sliter selv med grensesetting, og sitter ikke på noen høy hest. Har faktisk pågående “konflikter” med flere, fordi jeg(endelig!) som 42-åring er begynt å ta mer hensyn til meg enn de andre…🥺🥲🤭

Anonymkode: 242d8...8f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånne venner har jeg ikke. Sier jeg nei, så maser de ikke noe mer. 

Anonymkode: 4c57e...93f

• Liker 1
Skrevet

Kompisen til mannen ville ha han levert på døra 40 min unna for en øl-kveld. Klokken var da 19, og han sa dessverre, det var litt sent og det går ikke buss. "Jammen mingus kan jo kjøre!" med en nyfødt i hus og en 3åring som skulle i seng, NEI! :ler: "Jammen unger sover jo like godt i bil!" Da skulle jeg vel sitte der med 2 unger lys våkne som ikke skulle sove da vi kom hjem? Pluss en begynnende illrød brystbetennelse som ble verre ila kvelden så mannen ba meg ringe legevakta. De ville ha meg inn.

Kompisen ringte igjen og skulle ha meg til å kjøre mannen bort, og ga seg faen meg ikke før han fikk høre jeg skulle til legevakta. Da ble det endelig fred å få :) Han var sikkert litt full allerede så han forstod ikke så mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (1 time siden):

Kompisen til mannen ville ha han levert på døra 40 min unna for en øl-kveld. Klokken var da 19, og han sa dessverre, det var litt sent og det går ikke buss. "Jammen mingus kan jo kjøre!" med en nyfødt i hus og en 3åring som skulle i seng, NEI! :ler: "Jammen unger sover jo like godt i bil!" Da skulle jeg vel sitte der med 2 unger lys våkne som ikke skulle sove da vi kom hjem? Pluss en begynnende illrød brystbetennelse som ble verre ila kvelden så mannen ba meg ringe legevakta. De ville ha meg inn.

Kompisen ringte igjen og skulle ha meg til å kjøre mannen bort, og ga seg faen meg ikke før han fikk høre jeg skulle til legevakta. Da ble det endelig fred å få :) Han var sikkert litt full allerede så han forstod ikke så mye.

Herregud😬jaja det var nok alkoholen som snakket den dagen😁Men når edru folk oppfører seg slik, da er det virkelig på tide å sette de på plass🧐

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har aldri opplevd noe slik, men så er jeg ikke konfliktsky heller.

Anonymkode: e63bf...280

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud😬jaja det var nok alkoholen som snakket den dagen😁Men når edru folk oppfører seg slik, da er det virkelig på tide å sette de på plass🧐

Ja haha oppfører man seg sånn uten å være litt småfull, er man ikke helt i vater. Jævla masekopper 😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når man gir etter en av feks tre ganger, vil maset aldri ta slutt. Jeg sliter selv med grensesetting, og sitter ikke på noen høy hest. Har faktisk pågående “konflikter” med flere, fordi jeg(endelig!) som 42-åring er begynt å ta mer hensyn til meg enn de andre…🥺🥲🤭

Jeg er på samme måten, og i en alder av 46 slit jeg fortsatt. Men satte ned foten til den mest masete her for en mnd siden, og vi har da ikke et "vennskap" lenger. Da har jeg lærekjørt med henne i snart 3 år, flere timer hver uke, samt vært sjåfør til det meste, flyttehjelp og Gud vet hva... 

Så stolt over å ha sett vennskapet for det de var. 

Anonymkode: 1f9bf...573

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er på samme måten, og i en alder av 46 slit jeg fortsatt. Men satte ned foten til den mest masete her for en mnd siden, og vi har da ikke et "vennskap" lenger. Da har jeg lærekjørt med henne i snart 3 år, flere timer hver uke, samt vært sjåfør til det meste, flyttehjelp og Gud vet hva... 

Så stolt over å ha sett vennskapet for det de var. 

Anonymkode: 1f9bf...573

Det er ikke enkelt nei; jeg kommer aldri til å klare det skikkelig. Men alt hjelper da; er superstolt over hvert lille skritt jeg tar i riktig retning. Må innrømme jeg blir helt paff over noen som overskrider ALLE grenser, men har innsett av det trolig dreier seg om psykisk sykdom, og at jeg ikke har gjort noe galt. Har alltid levd etter en bisarr kardemommelov, men der sitter jeg alltid ribbet igjen😬🤭😁

Keep the mental guns ready😈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...