Gå til innhold

Dere voksne som bruker smokk...

Anbefalte innlegg

.. Hvilken str på smokken bruker dere? Og hvor kjøper dere den? 

Selv bruker jeg 18-36mndr, men jeg synes at den er liten. Finnes det større? Så jeg trenger tips!

Jeg er ei jente i 30årene som lider av søvnapné og heftig snorking. Smokken hjelper på problemet og brukes dermed kun på natten. Jeg har prøvd cpap uten hell. I tillegg har smokken en beroligende effekt og gir meg trygghet. 

Smokkebruk blant voksne er dessverre et tabubelagt tema, så har du ikke noe hyggelig å komme med så la være å kommenter:) 

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1603388-dere-voksne-som-bruker-smokk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vet ingenting om bruk av smokk som voksen, men har et barn som bruker smokk. Bruker du vanlig smokk fra butikken? Bibs er et smokkemerke som er laget av naturgummi og jeg tror de er veldig behagelige å sutte på. De er større enn de smokkene du får i vanlig butikk, selv om de også bare går opp til 36 mnd. 

Denne nettsiden leverer rett i postkassen: https://byhappyme.com/dk/

Anonymkode: bf6a5...6c2

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg vet ingenting om bruk av smokk som voksen, men har et barn som bruker smokk. Bruker du vanlig smokk fra butikken? Bibs er et smokkemerke som er laget av naturgummi og jeg tror de er veldig behagelige å sutte på. De er større enn de smokkene du får i vanlig butikk, selv om de også bare går opp til 36 mnd. 

Denne nettsiden leverer rett i postkassen: https://byhappyme.com/dk/

Anonymkode: bf6a5...6c2

Tusen takk for svar. Skal sjekke ut den siden:) Kjøper i vanlig butikk ja. Mam sine. Er jo stort sett de dem har på kiwi og Rema;) 

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ang dine problem ville jeg heller prøvd oksygenmaske på natta. Min mor bruker dette mot snorking, og hun er helt uthvilt på morgenene nå. 

Anonymkode: 6dcd6...9f8

Hun har jo prøvd det:)

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du bruker smokke pga trygghetsfølelse, er det nok på høy tid å oppsøke psykolog.

Anonymkode: 50628...0b9

Hvorfor det?

Ikke TS, men hva er galt med det? Hva skal en psykolog liksom gjøre? Det er helt uskyldig, selv om det ikke er helt normalt...

Anonymkode: a1614...5a5

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor det?

Ikke TS, men hva er galt med det? Hva skal en psykolog liksom gjøre? Det er helt uskyldig, selv om det ikke er helt normalt...

Anonymkode: a1614...5a5

Er vel eventuelt å finne ut hvorfor ts trenger barneting for å føle seg trygg?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen sover med bamser eller klut/teppe for å føle seg trygge. Det er ikke uvanlig 😊

Anonymkode: d8620...139

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du har ikke lest det ts har skrevet?

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Noen sover med bamser eller klut/teppe for å føle seg trygge. Det er ikke uvanlig 😊

Anonymkode: d8620...139

Selv om det ikke er helt det samme, kjæresten min får ikke sove uten å ha en fille over øynene. Det er pga lyset sier han, men han bruker den jo hver natt selv om det er desember og han må stå opp før sola... jeg erter han litt om den kosefilla, men det er da ikke noe problem for noen.

Til ts: går det an å bruke tåteflaskesmokk i stedet? De er vel noe større, ihvertfall på den brede delen, vil kanskje få deg til å ha munnen mer åpen? 

Anonymkode: a3856...223

• Liker 1
  • Hjerte 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke smokk veldig dårlig for tennene? 

Anonymkode: e8ff4...eb9

Det stemmer. Smokkebruk påvirker tannstillingen, i verstefall kan det føre til kryssbit. I hvertfall for barn, usikker på hvordan det er for voksne. Derfor tannleger anbefaler å slutte etter 2-årsalderen.

Anonymkode: 0f455...c29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...