AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Hei. Jeg begynner i ny jobb om tre måneder. Arbeidsspråket er engelsk. Noe jeg er sånn passe komfortabel med. Muntlig går greit. Men, jeg opplever selv at det går tregt når jeg skal formulere mailer og tekst. Trenger også å utvide ordforrådet. Blir litt enkelt og gjentakende. Finnes det noen gode kurs eller apper? Jeg har begynt å lese litt faglitteratur på engelsk. Anonymkode: 75a12...b16
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Et par generelle tips som jeg har brukt: - Se filmer og TV-serier med engelske undertekster. Da får du både hørt hvordan det uttales og lest hvordan det skrives. - Les engelske bøker/artikler - Bli aktiv på noen engelskspråklige nettforum for å bli vant med å skrive og formulere deg på engelsk Anonymkode: 60595...f15 1 1
jabx Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei. Jeg begynner i ny jobb om tre måneder. Arbeidsspråket er engelsk. Noe jeg er sånn passe komfortabel med. Muntlig går greit. Men, jeg opplever selv at det går tregt når jeg skal formulere mailer og tekst. Trenger også å utvide ordforrådet. Blir litt enkelt og gjentakende. Finnes det noen gode kurs eller apper? Jeg har begynt å lese litt faglitteratur på engelsk. Anonymkode: 75a12...b16 Les mye engelske tekster. Hvis det er et tema du har stor interesse for, prøv å lese mye om dette å engelsk.
Portia Catonis Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Det er bare øvelse som skal til😊. Prøv å jobb med uttalen underveis, og lær deg riktig gramatikk. Som flere sier så hjelper det å lese bøker på engelsk. Jeg kjenner flere som har jobbet med engelsk som arbeidsspråk i 20+ år, og fortsatt snakker "norwenglish"🥴 Dette er gjerne folk med ikke-norsk ektefelle i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #5 Skrevet 5. august 2022 Tusen takk! Godt tips å skrive litt:) Anonymkode: 75a12...b16
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #6 Skrevet 6. august 2022 Les den type tekster du selv skal produsere. Det er liten hjelp i å lese skjønnlitteratur for barn om jobben din er å produsere fagartikler. Anonymkode: fe889...bd7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå