Gå til innhold

Bestekompisen hans ringte meg for å høre hvordan han kunne hjelpe eksen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro fra mannen min for 1,5 mnd siden - han har rett og slett hvert for aggressiv og det har vært voldsepisoder. Jeg og barna går i traumeterapi. I forrige uke ringte bestekompisen hans meg - vi har vært mye sammen med dem som pr og hatt det veldig kjekt sammen. Han sa han ble så lei seg da han hørte at vi hadde gått fra hverandre og håper det skulle gå fint - så sier han at han er jo bestekompisen med mannen så han ville høre fra meg hvordan han kan hjelpe eksen (!) Spurte ikke om det går bra med meg.. Det var helt garantert godt ment men jeg ble så lei meg - vi har vært mye sammen med dem og jeg savner dem men har tenkt at det er eksen sine kompiser.. det får meg til å tro at eksen min i alle fall ikke har vært ærlig med grunnen til at jeg dro.

Faan heller - jeg sitter her og har traumer etter vold, sliter skikkelig med angst osv - og så ringer han for å høre hvordan han kan hjelpe den stakkars mannen? Fikk så vondt i brystet av hele samtalen så jeg sa jeg var litt opptatt og kunne ringe ham senere.. Nå vet jeg ikke hva jeg skal si - jeg vet ikke om jeg skal si sannheten eller om jeg bare skal unnvike å svare hvis han spør hvorfor..

Anonymkode: df7c5...175

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Su kan foreslå at han får eksen din til å begynne i terapi så han slutter å være voldelig mot partneren sin? 

Anonymkode: 73b8c...445

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Si det som det er siden dere har vært så nære. Risikoen for at han tar det m din eks er stor og at eksen kan lyge om deg er jo der. Men jeg hadde sagt det. 

Anonymkode: f67f8...5ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare vært ærlig og sagt det som det er.

Anonymkode: db61d...a00

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Enig med brukerne over. Vær ærlig og fortell hva som har skjedd.

Skrevet

Vær ærlig, med mindre det er grunnlag for å tro at det kan bli farlig for deg og barna. 

AnonymBruker
Skrevet

"Du kan jo be ham begynne på sinnemestringskurs eller terapi for å slutte å utøve vold mot partneren sin" ville jeg sagt.

Anonymkode: 49ff4...08e

• Nyttig 1
Skrevet

Han er sikkert narsissist og trekkene der er jo at de gjør seg selv til offer. Han sender da kompisen som en flying monkey, hva enn du gjør, unngå eksen din sine venner og familie så langt det lar seg gjøre og ikke la de vite noe om deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...