Gå til innhold

Noen her som har blitt kvitt spiseforstyrrelse? Jeg trenger hjelp!! :D

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i 14 år slitt med overspising og å ikke spise nok som straff. så vekten min er som en jojo. 

jeg er vel ca 10 kg overvektig nå, så aboslutt ikke på mitt verste, men jeg klarer ikke å finne årsaken til spiseforstyrrelsen. jeg prøver å skrive ned alle tanker og følelser, og se om jeg finner grunnen til at det har vært oppretthold så mange år. skriv gjerne melding, eller bare kommenter her, med hva grunne til din spiseforstyrrelse, og hvordan du kom deg ut av den 😄 

Anonymkode: 28849...7c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har i 14 år slitt med overspising og å ikke spise nok som straff. så vekten min er som en jojo. 

jeg er vel ca 10 kg overvektig nå, så aboslutt ikke på mitt verste, men jeg klarer ikke å finne årsaken til spiseforstyrrelsen. jeg prøver å skrive ned alle tanker og følelser, og se om jeg finner grunnen til at det har vært oppretthold så mange år. skriv gjerne melding, eller bare kommenter her, med hva grunne til din spiseforstyrrelse, og hvordan du kom deg ut av den 😄 

Anonymkode: 28849...7c0

Generelt sett handler spiseforstyrrelser om følelser. Et behov for å kontrollere vanskelige følelser ubevisst. 
For å bli frisk trenger hjernen næring for å tenke klårt. 
spis 4 faste måltider om dagen, og fokuser tankene dine utover på det som skjer rundt deg og ikke tenk på mat eller kropp. 
Heller 10 kg for mye og frisk, enn perfekt kropp og syk. 
snakk med en terapeut med erfaring. 
midte ligger svarene helt fra tidlig barndom. Relasjoner og hvordan følelsene dine har blitt møtt. 
Mange barn får ofte en is når de er lei seg. Da lærer de at mat skal brukes når en er lei seg. 
dette kan resultere i trøstespising som voksen. 

Anonymkode: dbeec...59c

• Hjerte 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen Christina82, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...