AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Gikk for Norgesferie i år, og været har vært så som så. Føler meg litt rastløs, selv om jeg har gledet meg til ferie. Tre tenåringer som er veldig forskjellige. Humøret har vert greit på alle tre, men sønnen min kunne nok helst tenkt seg å vært hjemme å gamet. Han hater å shoppe slik som søstrene elsker. Men er fornøyd når han er ute å fisker og når vi spiller spill om kvelden. Hvordan løser dere andre med tenåringer det? Neste år blir det iallfall 1 uke i Kroatia. Vil sol og bading 1 uke iallfall. Eldste har gitt beskjed om at han vil bli hjemme. Han er da nesten 18 år så det går nok bra. Yngste vil ikke fly og hun på 15 år gleder seg. Prøver å gjøre noe alle vil, men er slett ikke lett… Anonymkode: 41427...4e4
Kjetil E Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gikk for Norgesferie i år, og været har vært så som så. Føler meg litt rastløs, selv om jeg har gledet meg til ferie. Tre tenåringer som er veldig forskjellige. Humøret har vert greit på alle tre, men sønnen min kunne nok helst tenkt seg å vært hjemme å gamet. Han hater å shoppe slik som søstrene elsker. Men er fornøyd når han er ute å fisker og når vi spiller spill om kvelden. Hvordan løser dere andre med tenåringer det? Neste år blir det iallfall 1 uke i Kroatia. Vil sol og bading 1 uke iallfall. Eldste har gitt beskjed om at han vil bli hjemme. Han er da nesten 18 år så det går nok bra. Yngste vil ikke fly og hun på 15 år gleder seg. Prøver å gjøre noe alle vil, men er slett ikke lett… Anonymkode: 41427...4e4 Hva med å ta toget nedover til Croatia, gjøre reisen i seg selv til en del av ferien. Med for eks stopp i Berlin og besøk i Tropical Island.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 Hva med å tenke at de nå er så store at det ikke lengre kun er dere voksne som bestemmer? La ungdommene komme med ønsker for ferien, og være med på planleggingen? Det er mulig jentene er opptatt av sol og bading, men for en gamer-gutt, høres vel nærmest dette ut som et mareritt? Kan dere ikke finne et sted som også er attraktivt for gutten? Det virker jo mer som om du har resignert, og bestemt deg for at han kan være hjemme, så da får han det, og så tar du en ferie som er perfekt for deg og jentene. Har du tenkt på hvor urettferdig han kan oppleve at det er? Hva med å reise et sted med litt bra nett, og så kan han ha med en bærbar PC å game på litt underveis? Han kan jo ha glede av å se nye steder og gå ut og spise og sånt, selv om han ikke ligger på stranda med dere hele dagen. Anonymkode: 68250...9fb 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå