Gå til innhold

Leve på shakes noen uker som ekstremt overvektig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er fedme klasse 3, og har store problemer i mat veien. Jeg sliter i stor grad med å spise for å deretter bli mer sulting av spisingen. Har kanskje ett håp om at shakes kan fungerer litt annderledes. Noen som har erfaring med det, 

Anonymkode: 6ad12...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da høres det ut som du har en lite fungerende sult- og metthetsfølelse. Jeg synes du bør gå til fastlegen og insistere på å bli henvist til en endokrinolog, som kan se på hormonbalansen i kroppen din samt insulinsensitivitet og beslektede problemstillinger. Sult og metthet styres tross alt av hormoner.

Eller eventuelt så er det ikke sult du føler, men cravings. Det er et psykologisk problem, og her kan for eksempel ROS være til hjelp?

Eller kanskje "Spis deg fri" er noe for deg? Det er et spiseopplegg som er utviklet av en psykolog for å få bukt med tankekjør om mat, samt følelsen av å være avhengig av sukker.

Det er også mulig at du lider av overspisingslidelse. Her er det dessverre veldig få behandlingstilbud, men på ROS sine nettsider finnes det i hvert fall noen ressurser man kan benytte.

Uansett, lykke til! Jeg håper du finner ut av det :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satset på tabletter som gir metthetsfølelse for å være ærlig. Fedme klasse 3 skal man ta seriøst.

Anonymkode: 7f3ae...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Spis ordentlig mat, og lær hva som er passelig mengde over tid. Det trenger ikke være kjedelig i det hele tatt. Sunn mat, er god mat. Det er ordentlige råvarer.

Det er også lov å gjøre feil underveis. Spiser du for mye, tilgir du deg selv, og gjør bedre neste dag :) Du opparbeidet deg ikke vanene du har nå over natta, og det vil ta tid å justere vanene dine for en ny hverdag. Og det er helt greit. Se på prosessen som en reise, og en læringsmulighet. En su kommer styrket ut av ;) 

Anonymkode: 0c673...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville satset på tabletter som gir metthetsfølelse for å være ærlig. Fedme klasse 3 skal man ta seriøst.

Anonymkode: 7f3ae...be7

Nei, til helvette med tabeletter og pulver. Eneste grunnen til at slankeprodukter og dietter selger så godt, er at de ikke virker. Klienter kommer stadig tilbake på den måten. Det er en nedgående spiral, som fører til skyldfølelse og selvforakt. En skikkelig råtten bransje, som burde vært forbudt. 😡

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, til helvette med tabeletter og pulver. Eneste grunnen til at slankeprodukter og dietter selger så godt, er at de ikke virker. Klienter kommer stadig tilbake på den måten. Det er en nedgående spiral, som fører til skyldfølelse og selvforakt. En skikkelig råtten bransje, som burde vært forbudt. 😡

Jeg tror ikke du aner hva du svarer på, for å være ærlig. 

Anonymkode: 0032f...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du kan ha nytte av å gå til legen og snakke om du kan få Ozempic:-) Det demper sultfølelsen din.

Lykle til!

Anonymkode: 3b44d...179

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...