Gå til innhold

Bor på 100 kvadrat men føler det klaustrofobisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor på 100 kvadrat med to barn og mann. Har bare en liten terrasse så føler det så klaustrofobisk? Noen flere? 

Planløsningen er litt rar kanskje, men... Jeg vet ikke. 

Er det mangelen på hage kanskje?

Anonymkode: bb2ea...7e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg kommet til å følt var klaustrofobisk og. 
Vi har ikke så veldig stort hus, vel 150 kvadrat, men har to stuer, 100 kvadrat terasse og 5 mål tomt, så det hjelper på. 

Anonymkode: b1d2c...395

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt, vi har 118 men 2 etasjer så i praksis ca 100. Og er rimelig fullt overalt. Hadde jeg hatt plass i hagen så hadde jeg bygget ett anneks/utestue/hobbyrom der med en gang.

Anonymkode: 41388...4fe

Skrevet

Vi har ca 104. Fullt overalt. Blir fort mye rot. Har 3 barn og 3 soverom. Skjønner klausen din. Mangler ett par rom selv.

Skrevet

Jeg bor på 106 kvm med mann og to barn og føler det er godt med plass. 

Har dere mange ting? Er det mye rot? Har dere lite lys? Det er mange ting som påvirker opplevelsen av rom. Så hvorfor du synes det er klaustrofobisk er vanskelig å svare på. 

Jeg føler det kanskje ikke klaustrofobisk fordi jeg ikke har ønske om hus og hage, og bor der jeg vil bo.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi har ikke så veldig stort hus, vel 150 kvadrat, men har to stuer, 100 kvadrat terasse og 5 mål tomt, så det hjelper på. 

🙄

Anonymkode: b033c...0d3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi er seks mennesker på 140 kvm, fordelt over ro etasjer.  

Hver eneste lille krok er i bruk, og vi har funnet en løsning som gjør det greit i hverdagen.  Har brukt tid, og  mye prøving. 

Vi bygget en ganske stor terrasse for et par år siden, og jeg elsker den plassen.  Halve året er huset utvidet med mange kvm. Det er helt nydelig.  

Du har ikke mulighet til å utvide terrassen litt da? 

Ellers er nok romløsningen noe man kan se på. Er mange hus som har rar rominndeling. 

Anonymkode: 38861...172

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bodd i fem år med tre barn på ca 65 kvm 😅 Hadde mindre klaus enn i det gamle huset på 250 kvm som var fullt av møbler og ting. Femtenåringen begynte å ymte frempå at hun kunne tenkt seg litt mer privatliv, så nå har vi rundt 100. God plass :) Tror trikset bare er å ikke fylle på med så mye greier, evt kvitte seg med ting. Alle klærne vi eier utenom uteklær til vinteren får plass i to kofferter, vi har bare en type tallerkener, glass ol og ikke flere enn at vi har til de vi vanligvis har besøk av pluss oss selv, ungene har leker, men ikke i store mengder.. 

Anonymkode: 03810...c66

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde blitt klaustrofobisk av å bo på bygda.

Anonymkode: 85fb0...0f2

• Liker 5
Skrevet

Skjønner at du føler det er klaustrofobisk. Vi er godt vant med 330m2, veranda på 90m2 og stor hage.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bor på 100 kvadrat med to barn og mann. Har bare en liten terrasse så føler det så klaustrofobisk? Noen flere? 

Planløsningen er litt rar kanskje, men... Jeg vet ikke. 

Er det mangelen på hage kanskje?

Anonymkode: bb2ea...7e3

Det jo en veldig stor leilighet, så jeg tipper det er planløsningen og mangel på lys og gode utemuligheter det handler om. Vi hadde en 70kvm leilighet med mye lys, åpen og fint planløsning og følte oss aldri klaustrofobisk i den. Nå har vi rekkehus på 120 og det oppleves digert, selv med 3 voksne, 2 barn og husdyr - igjen mye lys og åpen og fin planløsning.

Anonymkode: 58046...2da

• Liker 3
Skrevet

Vi er 2 barn og 2 voksne på 105 kvm. Og ja til tider føltes det trangt. Slik som nede er det en liten gang, ok kjøkken, og en liten stue.(med akkurat plass til hjørne sofa og et rundt spisebordet) 

Oppe har en en liten J**"" trang gang. Og 4 dører, 3 små soverom og et ok bad 

Gubben har skrivebord og PC inn til vår datters rom( hjemmekontor) da vi ikke har noe plass ledig.

Her og er planløsning skikkelig dårlig...sp ja vi ønsker oss noe større 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to barn og to voksne på 75 kvadratmeter (pluss balkong). Synes vi har helt fint med plass, jeg!

Anonymkode: 42358...263

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og ett barn på 67 kvm, med liten veranda. Synes det er mer enn nok plass (dog er alt i bruk da!). 

Anonymkode: 16cb7...fdf

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor 2 voksne og 2 barn på 90 kvadrat og det er TRANGT! Det hjelper ikke at planløsningen er elendig og at vi har naboer på begge sider samt at den ene etasjen er bygget halvveis under bakken slik at plassen blir ubrukelig siden det ikke er vinduer. 🤦‍♀️

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vi har bodd i fem år med tre barn på ca 65 kvm 😅 Hadde mindre klaus enn i det gamle huset på 250 kvm som var fullt av møbler og ting. Femtenåringen begynte å ymte frempå at hun kunne tenkt seg litt mer privatliv, så nå har vi rundt 100. God plass :) Tror trikset bare er å ikke fylle på med så mye greier, evt kvitte seg med ting. Alle klærne vi eier utenom uteklær til vinteren får plass i to kofferter, vi har bare en type tallerkener, glass ol og ikke flere enn at vi har til de vi vanligvis har besøk av pluss oss selv, ungene har leker, men ikke i store mengder.. 

Anonymkode: 03810...c66

Dere er FEM mennesker og alle klærne dere eier (bortsett fra yttertøy) får plass i TO kofferter?? :klo: Eller mener du to kofferter hver ? :klo: 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er to voksne og ett barn på 67 kvm, med liten veranda. Synes det er mer enn nok plass (dog er alt i bruk da!). 

Anonymkode: 16cb7...fdf

Her er nøkkelordene «et lite barn». 🙈

Når barna vokser behøver de større plass, og det krever også mer plass å oppbevare klærne deres (siden de er større) og alt av sportsutstyr osv. 🙈

Anonymkode: 5817b...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg ramset opp alle m2 fordelt på alle bygg her på gården så ville de fleste ha ristet på hodet. Paradokset er at alt sosialt skjer på kjøkkenet m/spisestue. Antar kjøkkenet er på rundt 30 m2, spisebordet 2,6 meter langt og 1.2 m bredt. Plass til et 4 personer i kjøkkensofaen, i tillegg 6 stoler. Kjøkkenet/spisestua har egen peis, og er det første rommet besøkende kommer til etter en meget romslig gang på 15 m2. 

De fleste som har vært innom her vet ikke engang hvordan det ser ut i resten av huset. Har 3 stuer. 1 stue med sofaer, 1 tv-stue og en biblioteksstue. 

Anonymkode: 5d33e...ce9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo så mange klønete planløsninger, så at du føler at 100 kvm er lite for dere kan være planløsningen er feil for dere. 

Anonymkode: 500ea...e16

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har hus på rundt 130m2 som føles klaustrofobisk, tross hage, men ferieleilighet på akkurat 100m2 som føles utrolig luftig. Planløsninger har enormt mye å si. Samt ekstra takhøyde. Det har vi i ferieleiligheten, og det hjelper nok også mye på, selv om planløsningen utgjør mest. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kjøp deg større hus da.

Anonymkode: 1f656...fde

AnonymBruker
Skrevet

Har 50 alene og fatter ikke at de jeg overtok etter bodde to voksne og to barn her…

Hadde samboer en periode og det føltes veldig trangt. 

Anonymkode: c6274...489

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...