AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Del Skrevet 3. august 2022 Er det virkelig så ille som det høres ut i media, eller er det sykepleiere som har det bra på sykehjem og som vil dele lysglimt ila arbeidsdagen. Anonymkode: c23d1...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det virkelig så ille som det høres ut i media, eller er det sykepleiere som har det bra på sykehjem og som vil dele lysglimt ila arbeidsdagen. Anonymkode: c23d1...2f2 Jeg elsket det. Utrolig mange fine folk og sterke opplevelser. Joda, mye hastverk og stress, men det finnes knapt et yrke igjen som ikke opplever det. Sett grenser for deg selv og andre, ikke slit deg ut. Arbeidsmiljøet og gode kolleger har mye å si. Personlig synes jeg det var helt fantastisk Anonymkode: 3fc76...220 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg elsket det. Utrolig mange fine folk og sterke opplevelser. Joda, mye hastverk og stress, men det finnes knapt et yrke igjen som ikke opplever det. Sett grenser for deg selv og andre, ikke slit deg ut. Arbeidsmiljøet og gode kolleger har mye å si. Personlig synes jeg det var helt fantastisk Anonymkode: 3fc76...220 Var? Har du skiftet felt? Anonymkode: c23d1...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det virkelig så ille som det høres ut i media, eller er det sykepleiere som har det bra på sykehjem og som vil dele lysglimt ila arbeidsdagen. Anonymkode: c23d1...2f2 Det fine er jo at man på slike steder kan ta sine 4 uker ferie (eller 6 mnd mammaperm) og når man kommer på jobb så ligger det ikke 4 uker (eller altså 6 mnd) med ugjort arbeid, purringer på ugjort arbeid etc og venter. Noen har stekt pasienter, ryddet rom, delt ut medisiner og beroliget pårørende. I de fleste yrker skjer ikke det. Vikarer tilhører en fjern og mytisk fortid utenfor deler av helsevesenet. Dette med at det er for mye å gjøre til at en realistisk kan få gjort alt er sånn arbeidslivet er i Norge i 2022. Dersom du rekker alt du tenkte å gjøre en dag? Gratulerer - du er snart overflødig og må finne deg en ny jobb. Anonymkode: 2363f...ad8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Del Skrevet 3. august 2022 Gode tillegg for kveld og helg. Slipper å bruke hodet. Ferdig med jobben når du går hjem. Anonymkode: 7444e...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det fine er jo at man på slike steder kan ta sine 4 uker ferie (eller 6 mnd mammaperm) og når man kommer på jobb så ligger det ikke 4 uker (eller altså 6 mnd) med ugjort arbeid, purringer på ugjort arbeid etc og venter. Noen har stekt pasienter, ryddet rom, delt ut medisiner og beroliget pårørende. I de fleste yrker skjer ikke det. Vikarer tilhører en fjern og mytisk fortid utenfor deler av helsevesenet. Dette med at det er for mye å gjøre til at en realistisk kan få gjort alt er sånn arbeidslivet er i Norge i 2022. Dersom du rekker alt du tenkte å gjøre en dag? Gratulerer - du er snart overflødig og må finne deg en ny jobb. Anonymkode: 2363f...ad8 Håper ikke noen har stekt pasientene da😱 Måtte bare😂 Anonymkode: c23d1...2f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Var? Har du skiftet felt? Anonymkode: c23d1...2f2 pensjonist for kort tid siden Anonymkode: 3fc76...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndelag84 Skrevet 3. august 2022 #8 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Gode tillegg for kveld og helg. Slipper å bruke hodet. Ferdig med jobben når du går hjem. Anonymkode: 7444e...ea4 Slipper man å bruke hodet?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Del Skrevet 3. august 2022 Kreves det relevant utdanning for å jobbe på sykehjem? Anonymkode: 88a8d...622 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 3. august 2022 #10 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Noen har stekt pasienter Jeg håper inderlig ikke man kommer hjem fra ferie og ser at noen har stekt pasienter 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 3. august 2022 #11 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) Ser noen sier det er gode tillegg for kveld pg helg, det er det altså ikke, men det blir bedre fra nyttår for helg og natt. Men til tema, det jeg liker med å jobbe på sykehjem er flere ting. Jeg er interessert i palliasjon, så det å bli kjent med pasient og pårørende, følge de gjennom forløpet, og siden man kjenner hverandre, kunne gi god omsorg i den siste fasen, betyr mye for meg. I tillegg, det er lite fysisk legetid på sykehjemmene, så som sykepleier må jeg bruke mer av faget.mitt når pasienter begynner å bli dårlige eller endrer seg. Man lærer å ta ansvar, samtidig kan det noen ganger være litt utrygt selvsagt. Ellers, det å måtte komme opp med ulike løsninger for å møte ulike pasienters behov, fysisk og psykisk bruke tid for å få en relasjon, selv om man løper mye,er betydningsfullt. Og det viktigste for meg, gode kolleger og arbeidsmiljø samt mulighet for fagutvikling, noe jeg får, får delvis dekket videreutdanning i palliasjon via jobb Endret 3. august 2022 av Topsi 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 3. august 2022 #12 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Kreves det relevant utdanning for å jobbe på sykehjem? Anonymkode: 88a8d...622 I utgangspunktet kreves det utdanning innen helsefagarbeider eller sykepleier, eller at man er under utdanning innen helse, men en kan få jobb som assistent hvis det er vanskelig å få tak i fagansatte Endret 3. august 2022 av Topsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndelag84 Skrevet 3. august 2022 #13 Del Skrevet 3. august 2022 (endret) Jeg har jobbet på sykehjem i mange år. Liker å jobbe med eldre mennesker og gi dem en verdig alderdom. Dessverre går utviklingen i eldreomsorgen i feil retning. -man er ofte underbemannet på jobb - lite faglært personale da det er billigere å leie inn ufaglærte -alt handler om å drifte sykehjemmene økonomisk, ikke på en verdig måte for de som bor der. -nedskjæringer.Kommuner som stenger/legger ned sykehjemsavdelinger for å spare penger -høyt sykeefravær. - mange blir ikke i jobben lenge p.g.a dårlig bemanning -mange sykehjem har og dårlig ledelse. Krever hvist ingen ting p bli leder på sykehjem virker det som. Ser det ble mye negativt, men sånn er utviklingen. Personlig liker jeg å jobbe i sykehjem. Det har gjort meg til en sykepleier som ikke er redd for å ta ansvar og som er trygg på det jeg gjør i jobben min 🙂 Endret 3. august 2022 av Trøndelag84 Retting 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #14 Del Skrevet 3. august 2022 Mye rumpetørking for de som liker det Anonymkode: b432a...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #15 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye rumpetørking for de som liker det Anonymkode: b432a...67e Der kom den ja. Bare vent til du blir gammel og pleietrengende, da er du glad noen kommer og tørker rumpa di! Anonymkode: c23d1...2f2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndelag84 Skrevet 3. august 2022 #16 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mye rumpetørking for de som liker det Anonymkode: b432a...67e For det er ingen rumpetørking i sykehus? 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Del Skrevet 3. august 2022 Å hjelpe mennesker gir en god følelse. Meningsfull jobb❤️ Anonymkode: 12d75...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mye rumpetørking for de som liker det Anonymkode: b432a...67e Mye rumpetørking? Hjelpes, den oppgaven tar kanskje ti minutter av arbeidsdagen🙄 Usikker, vi som jobber i eldreomsorgen tar vanligvis ikke tiden på det tror jeg🙄 Å jobbe på sykehjem er en veldig fin og givende jobb, synes jeg da😊 Anonymkode: 9b0f7...991 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 3. august 2022 #19 Del Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gode tillegg for kveld og helg. Slipper å bruke hodet. Ferdig med jobben når du går hjem. Anonymkode: 7444e...ea4 Enig i det siste, men ikke enig i at man ikke trenger å bruke hodet. Å finne gode løsninger for demente pasienter som fex ikke vil stelle seg, krever kreativitet. Å finne ut av smerter og ubehag hos en som ikke kan si akkurat hva som feiler krever at man vrir hodet. For ikke å snakke om det relasjonelle, hvordan takle forskjellige pårørende, noen med piggene ute pga alt de har lest i media. Jeg er sikker på at jeg kunne godt relativt fort inn i diplomatiet, så mye har jeg lært om forskjellige folk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #20 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg er sykepleier og har ansvar for 106 pasienter, det er 10 avdelinger og det jobber 7 helsefagarbeidere. Har også ansvaret for omsorgsleiligheter tilknyttet sykehjemmet som har en egen ansatt som kan ringe ved behov. Jeg trives veldig godt, det varierer veldig hvor mye det er å gjøre fra natt til natt. Også kommer det jo litt an på hvem som er på jobb og om de er faglærte eller ikke. Anonymkode: 09a64...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå