AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Eller har du klart å overgå henne? Anonymkode: df937...bd6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Både jeg og min søster har virkelig overgått vår mor. Men våres hjemmeværende mor, kunne virkelig ikke lage mat. Anonymkode: d683a...a8f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Absolutt! Min mor er kokk, og en fantastisk en også, så jeg kommer ikke i nærheten. Jeg er ikke spesielt flink heller, helt ok, men er ikke glad i matlaging, så da forblir jeg helt ok. Anonymkode: 8a809...bc3 1
Silva Pluvialis Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Hun kommer jeg aldri til å overgå, for hun lager fantastisk god mat. Heldige meg som kan komme på middager. Er jo rene gourmetmaten❤️
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Jeg kommer aldri til å bli så flink til å bake som mamma. Annen matlaging er nok jeg bedre på Anonymkode: 29d01...11e
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Det har jeg gjort for mange år siden. Noen få tradisjonsretter får jeg ikke til like godt som hennes synes jeg. Men mulig jeg også husker dem som bedre enn de faktisk var - hun er så gammel og sliten nå at hun ikke orker å lage skikkelig mat mer. Anonymkode: f0d06...4f0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Det gjorde jeg for mange år siden. Hun lagde ok mat, men var dessverre av generasjonen som mente Toro og annen halvfabrikata var genialt, og mente at billig var bedre når det kom til råvarer. Her kommer aldri potetstappe og supper fra pose inn i huset, og kjøtt og fisk blir ikke kjøpt fra frysedisken i Sverige. Anonymkode: ea016...310 2
Nevrosererroser Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Det gjorde jeg lenge før jeg flytta hjemmefra. Min mor har både slitt med spiseforstyrrelser og 70-90 tallets til tider veldig forvridde teorier, trender og myter om mat. 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Det skal ikke mye til 😂 Anonymkode: 37199...297
Askael Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Jeg overgikk modern da jeg begynte å lage mat selv.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Føler vi ligger likt. Vi klarer om vi vil, får til mye og tyr til enkle løsninger ved behov. Anonymkode: 325a0...555
Daria Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 Hun har nok mer og variert erfaring enn meg - hun har tross alt laget mat til familien til hverdags og fest i mange år, mens jeg som singel og barnløs kan velge mer enkelt i hverdagen og stort sett er gjest ved søndagsmiddager og festlige anledninger - men ingen av oss er veldig avanserte eller entusiastiske kokker. Det er faren min som er den man skal strekke seg etter i det henseende i min familie, og der er jeg langt unna. 1
skrue Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 Rundet henne for mange år siden. Mange i den generasjonen er nok ikke så ivrige i å bruke mye tid på kjøkkenet. Mulig det har vært en ubevisst motreaksjon blant mange på 2000-tallet. 2 1
Fru Uperfekt Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 Ja, men det er fordet min mor (som var utdannet kokk) lærte meg godt opp
Gjest Athena Catalina Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 Overgått henne for lenge siden, hun laget mat fordi hun måtte, jeg lager mat fordi jeg liker det.
Portia Catonis Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 Jeg synes selv jeg lager bedre mat enn hun gjorde da jeg var liten, men da likte jeg jo ingenting🤢 (tror det er noe med smaksløkene som er mer sensitivt hos barn). Nå lager hun bedre mat enn meg fordi hun er pensjonist og har masse tid til å lage mat😉
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 Hos oss har både min mor og min far vært gode på kjøkkenet. Min far er utdannet kokk så han har stått for den fancy maten og min for hverdagsmaten og baking. Hun var ikke så god på å lage mat da jeg var liten, men har blitt ganske flink med årene. Nå er det nok min far som lager det meste av maten. Jeg vet ikke helt om jeg har overgått noen av dem. Begge har sine styrker og svakheter og det har jeg også. Så har vi vår særegne stil så det blir vanskelig å overgå synes jeg. Det er ikke alt de lager som man kan følge en oppskrift for å få til. Anonymkode: 9e3c5...04a
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 Overgikk mamma for mange år siden. Men pappa derimot, er utrolig flink på kjøkkenet. Trenger noen år med trening for å ta han igjen 👩🏻🍳 Anonymkode: 291e8...219 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 Jeg er en elendig kokk, men min mor er nok enda verre. Hun kan iallefall ikke lage annet en Toro. Heldigvis kan mannen min lage god mat. Anonymkode: 87132...57f
Tanuki Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 (endret) Er nok litt flinkere til å bruke krydder, men vi har helt ulik styl. Jeg bor i utlandet og har tilpasset meg matskikkende der. Min mor lagr absolutt de beste fløtegratinerte potenene, bankekjøtt, ribbe, indrefilet etc. Men jeg lager borscht, plov, dumplings, kimchi etc. Endret 3. august 2022 av Tanuki skriveleif 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå