Gå til innhold

Gode råd mot vannblemmer når man må fortsette å gå med skoene som gir dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ny jobb som krever bruk av vernesko hele dagen. Har fått et par som ikke fungerer ordentlig for mine føtter, og jeg får vannblemmer på hæler, lilletær, og det gnager også litt sånn hist og her. 

Nye er bestilt, men frem til da må jeg gjøre det beste ut av det. Så - noen som har noen gode tips?? Har kjøpt inn gnagsårplastre, så jeg skal i hvert fall semi-bandasjere føttene med disse - forhåpentligvis kan det hjelpe litt 🙈

Anonymkode: a38de...7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gnagsår er pga friksjon. Bruk to par sokker evt nylonstrømpe innerst og vanlig utenpå. Gnagsår sokk kjøpes på apotek. Høres ikke ut som en god ide å bruke de verneskoene frem til du får nye. Hør om du kan bruke joggesko frem til da.

AnonymBruker
Skrevet
Diry72 skrev (23 timer siden):

Gnagsår er pga friksjon. Bruk to par sokker evt nylonstrømpe innerst og vanlig utenpå. Gnagsår sokk kjøpes på apotek. Høres ikke ut som en god ide å bruke de verneskoene frem til du får nye. Hør om du kan bruke joggesko frem til da.

Uten vernesko får jeg dessverre ikke være på jobb, så det er ikke et alternativ..

Kan kanskje prøve med to lag, ja 🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Uten vernesko får jeg dessverre ikke være på jobb, så det er ikke et alternativ..

Kan kanskje prøve med to lag, ja 🤔

Hvordan går det?

Anonymkode: 16a09...54f

AnonymBruker
Skrevet

Triks for å unngå gnagsår på fjelltur funker kanskje?

tynn nylonstrømpe/tynnstrømpebukse inn mot huden, en passe tykk sokk over, gjerne ull for å ta fukt.

Gnagsårplaster der det alt er sår/blemmer.

Appelsinskall (med hull til blemme) på hælen er er gammelt tjuvtriks for å komme seg ned av fjell med stygge gnagsår.

Noe som polstrer der det gnager mest, tynn skumgummi, biter av tynn, myk isopor som en pakker inn glass med, eller annet du kan komme på. Skjær ut hull til evt blemmer/sår, så de ikke får mer press på seg.

Anonymkode: 20f4e...59a

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at jeg først får blemmer, så går de vekk, bruker gnagsårplaster i mellomtiden, så er jeg ferdig med det og får ikke igjen 

Anonymkode: a5e00...ae4

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Sportstape på utsatte steder.

AnonymBruker
Skrevet

Gnagsårplaster dersom blemme, plaster dersom åpent sår. Utenpå der - sportstape godt fiksert. Fungerte gull på mine dårlige skisko.

Anonymkode: ac44c...c46

Skrevet

Nylonstrømper inni vanlige sokker for å unngå nye, og selvfølgelig gnagsårplaster mens du har vannblemmer. Jeg ville også nevnt det til sjefen så kan du få nye vernesko som er bedre tilpasset din fot. Jeg hadde samme problemet selv for noen år siden når jeg jobbet på et sted hvor vernesko var pliktig - de gnagde og var vonde å gå i. Etter at jeg nevnte det til sjefen bestilte han nye i rett størrelse og litt annen fasong til meg :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...