Gå til innhold

Min søster maser om at jeg skal flytte nærmere storbyen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på landet i en leilighet på 80 kvadrat med mannen min. (Leier) Min søster bor i et flott hus i storbyen.

Hun sier ofte at jeg mååå flytte og ikke bo langt uti "gokk"...

Det er dyrt å kjøpe noe i en storby, og hun har en mann som tjener godt. Derfor har hun vært så "heldig" og hatt råd til det, der de kunne kjøpe seg et flott hus. 🏡

Kjenner det til et irritasjonsmoment at hun tror det er så enkelt som å flytte og kjøpe hus. Vi "normale" har ikke en gang råd til å kjøpe en liten leilighet... Tanker?

Anonymkode: efa57...553

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare svar henne at dere ikke har råd, det er ikke så enkelt. Man må selvsagt bo der man kan jobbe. 
Men lurer litt på hvilken «storby» det er snakk om, Oslo?  

Anonymkode: 7bf27...288

Skrevet

Hvorfor skal man bo så nærme en storby når man kan bo på landet, noe som er langt bedre på alt utenom antall spesialforretninger?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er gjerne sånn for byfolk! Det er veldig langt å skulle reise på besøk på bygda, selvom det er bare er 40min med bil f.eks, men hjemturen går alltid så mye fortere, selv om den er like lang...

Du kan jo bare be henne om å flytte nærmere dere hver gang hun sier at hun syns du bør flytte nærmere henne?

Anonymkode: 09c8c...e13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (11 timer siden):

Hvorfor skal man bo så nærme en storby når man kan bo på landet, noe som er langt bedre på alt utenom antall spesialforretninger?

Helt riktig ❤

Anonymkode: 97245...bac

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 17.51):

Jeg bor på landet i en leilighet på 80 kvadrat med mannen min. (Leier) Min søster bor i et flott hus i storbyen.

Hun sier ofte at jeg mååå flytte og ikke bo langt uti "gokk"...

Det er dyrt å kjøpe noe i en storby, og hun har en mann som tjener godt. Derfor har hun vært så "heldig" og hatt råd til det, der de kunne kjøpe seg et flott hus. 🏡

Kjenner det til et irritasjonsmoment at hun tror det er så enkelt som å flytte og kjøpe hus. Vi "normale" har ikke en gang råd til å kjøpe en liten leilighet... Tanker?

Anonymkode: efa57...553

Hun forstår seg nok ikke på økonomi og at hun har fått ting lettvint, forsterker dette. 

Du må gi henne en innføring og be henne fortelle hvordan du kan flytte nærmere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...