Pearl Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 Hei. Bildene som ligger inne på mine bilder er så forbaskede store. Hvordan kan jeg formatere dem slik at de blir mindre og jeg kan bruke dem i annonser osv? Jeg har ikke innstalert noe bilde redigeringsprogram, bruker bare det som ligger på maskinen. Har noe som fulgte med kamaraet, en Canun Ixus 40, men har ikke prøvd det. Hva anbefaler dere. Bildene er som regel rundt 800-1000 kB, kan jeg ta bildene på en annen måte slik at oppløsningen ikke er så stor?
Gjest Madeline Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 Skal du bare forminske bildene så kan du bruke PIXresizer som du finner på denne siden. Du kan også bruke et bildebahandlingsprogram og da er GIMP et bra og gratis program med mange muligheter.
minienthe Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 (endret) hvis du har office innstallert så åpne bildene i MS office picture manager - rediger bilder - endre størrelse - forhåndsdefinert høyde x bredde. bruker dette hele tiden hvis jeg kun skal forminske kjapt og greit Endret 22. november 2005 av smulemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå