AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Jeg har lyst til å bli flinkere til hudpleie, og vurderer nå å begynne med serum, men jeg er usikker på hva jeg skal gå for? Jeg er 30 år. Har litt porer, ikke spesielt tørr hud og litt ujevn og «trøtt» hud. Ser at både retinol, vitamin c og lactid acid kan være bra. (Jeg har en god rens, fuktighetskrem og jeg bruker 50spf året rundt) Anonymkode: cff1c...530
flusa Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Eeelsker Nuxe florale dry oil🥰 Bruker den oftere istdenfor serum. Den er også flerfunksjonell, til hud,hår,kropp,neglebånd,lepper.. smører inn hele kroppen etter dusj/bad også.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 No7 som selges på Boots apotek, er en av de som faktisk virker (dokumentert). Det finnes bilder på nett av tester som har blitt tatt. Serien har serum og kremer m.m til alle aldergrupper fra 20 årene og oppover. Snublet tilfeldigvis over den for noen år siden. Anbefales. Anonymkode: 857e0...556 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Ville satset på niacinamide, retinol og vit C. Anonymkode: 4f551...232 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 flusa skrev (5 timer siden): Eeelsker Nuxe florale dry oil🥰 Bruker den oftere istdenfor serum. Den er også flerfunksjonell, til hud,hår,kropp,neglebånd,lepper.. smører inn hele kroppen etter dusj/bad også. Er det olje? Blir ikke håret veldig klissete hvis du bruker den i ansiktet? Hvis det er olje ville jeg heller brukt denne, med bare naturlige ingredienser: Rein Hudpleie: ansiktsolje. Anonymkode: 35ae5...0ab
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): No7 som selges på Boots apotek, er en av de som faktisk virker (dokumentert). Det finnes bilder på nett av tester som har blitt tatt. Serien har serum og kremer m.m til alle aldergrupper fra 20 årene og oppover. Snublet tilfeldigvis over den for noen år siden. Anbefales. Anonymkode: 857e0...556 Jeg bruker også No7 og er veldig fornøyd med den... Anonymkode: 22f0b...49e 1
flusa Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det olje? Blir ikke håret veldig klissete hvis du bruker den i ansiktet? Hvis det er olje ville jeg heller brukt denne, med bare naturlige ingredienser: Rein Hudpleie: ansiktsolje. Anonymkode: 35ae5...0ab Nei. Det er en tørr olje 🙄👍
flusa Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det olje? Blir ikke håret veldig klissete hvis du bruker den i ansiktet? Hvis det er olje ville jeg heller brukt denne, med bare naturlige ingredienser: Rein Hudpleie: ansiktsolje. Anonymkode: 35ae5...0ab Nei det blir ikke klissete. Det er en tørr olje. Denne er naturlig og.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Elsker Linda Johansen sin hudpleie. Anonymkode: 388f4...768
Magalu Skrevet 7. august 2022 #11 Skrevet 7. august 2022 (endret) Heihei! For å svare på noen av kommentarene i denne tråden... (ingen hate til noen her btw) flusa skrev (På 3.8.2022 den 17.29): Eeelsker Nuxe florale dry oil🥰 Bruker den oftere istdenfor serum. Den er også flerfunksjonell, til hud,hår,kropp,neglebånd,lepper.. smører inn hele kroppen etter dusj/bad også. For all del ikke bruk mye essensielle oljer på huden din, denne inneholder hele 7 edle/essensielle oljer. Disse kan være fototoksiske, noe som betyr at de reagerer på UV-lys og fører til at huden brenner/at du får blemmer. Er rett og slett ikke bra for da spesielt sensitiv hud, og ville bare brukt dette i håret. Selv om du ikke har opplevd at huden brenner eller noe, så betyr det ikke at den er bra å bruke. Over tid kan huden din bli "svakere", og du kan derfor oppleve mer ubehag og problemer med huden din, og i værste fall kan hudbarrieren bli så svekket at du blir mer utsatt for bl.a. hudkreft. Ville heller prøvd The Ordinary 100% plant-derived squalane eller Biossance 100% Squalane. Athena Catalina skrev (På 3.8.2022 den 17.31): Prøv å unngå produkter fra høyt profilierte merker, altså luxury merker slik som Dior. Denne inneholder deriblant parfyme og har en ganske enkel ingrediensliste som ikke gjør så mye ut av seg da det finnes MANGE produkter på markedet som inneholder det samme, og fungerer bedre. Dette er ikke verdt pengene dine. Prøv heller The Ordinary Buffet Peptide Serum eller Vichy Liftactiv Supreme H.A. Epidermic Filler Serum. AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 17.48): No7 som selges på Boots apotek, er en av de som faktisk virker (dokumentert). Det finnes bilder på nett av tester som har blitt tatt. Serien har serum og kremer m.m til alle aldergrupper fra 20 årene og oppover. Snublet tilfeldigvis over den for noen år siden. Anbefales. Anonymkode: 857e0...556 Jeg er så og si enig her. Dette merket har noen bra produkter, men jeg ville ikke nærmet meg mesteparten av produktene deres da de inneholder en del ingredienser jeg ikke er komfortable med, deriblant parfyme. Synes også de bruker EKSTREMT mye dimeticon (altså silikoner), og jeg synes det er å unødvending. Du finner andre produkter/merker på markedet som er mye bedre og som ligger i samme prisklasse, til og med noen som er MYE billigere. AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 22.38): Ville satset på niacinamide, retinol og vit C. Anonymkode: 4f551...232 Helt enig! AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 22.44): Er det olje? Blir ikke håret veldig klissete hvis du bruker den i ansiktet? Hvis det er olje ville jeg heller brukt denne, med bare naturlige ingredienser: Rein Hudpleie: ansiktsolje. Anonymkode: 35ae5...0ab Den Nuxe-oljen er en tørrolje, så tror ikke den gjør ansiktet så klissete nei. Jeg brukte denne oljen (den vanlige versjonen, ikke floral) for noen år siden i håret, og opplevde den ikke så veldig klissete. Synes den ansiktsoljen du henviser til er helt grei. Lavendel edel olje skal være bra for huden, men merk at noen kan få alvorlige reaksjoner fra det. Jeg har også hørt at man skal holde lavendel langt unna gutter, da det kan forstyrre deres fruktbarhet, men har ikke lest så mye om det. Naturlige produkter trenger heller ikke å være så mye bedre, og i mange tilfeller er de verre. Ser at denne oljen visstnok skal ha SPF15 i seg, noe den får fra ingrediensen Tiosol. Ville derimot ikke stolt 100% på dette, og ville heller valgt en solkrem med titanium dioxide og/eller zinc oxide. AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 0.20): Elsker Linda Johansen sin hudpleie. Anonymkode: 388f4...768 Synes merket hennes er helt greit. Det er et pluss at hun ikke bruker noe parfyme, parabener, sulfater, og er cruelty free. Du kan trygt bruke det, men synes det dessverre er så overpriset. Finnes andre ting på markedet som funker bedre og er billigere. SÅ HVA ANBEFALER JEG? Her er en del alternativer: 1: The Ordinary Argireline Solution 10%. Denne er et antiaging serum som fungerer bra i pannen og under øynene. 2: The Ordinary Niacinimide 10% + Zinc 1%. Mot kviser, urenheter, rynker og en svekket hudbarriere. 3: The Ordinary Retinol 1% in Squalane. Det ultimate serumet mot rynker, ujevn hud. Grunnet retinolen i denne, ville jeg kanskje begynt med The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion, for så å gå over på det squalane serumet m/retinol. 4: La Roche-Posay Hyaly B5 Serum. Øker elastigheten, bra mot rynker, fuktighetsgivende. 5: The Ordinary 100% plant-derived squalane. Ser du etter en olje vil jeg anbefale deg denne her. Squalane er den beste oljen for huden (ifølge meg og mange andre). Gir mye fuktighet, er lik kroppens naturlige oljer, god mot rynker. 6: COSRX advanced snail 96 mucin power essence. Fuktighetsgivende, anti-aging 7: Dr. Dennis Gross C+ Collagen Brighten & Firm Vitamin C Serum. Ekstremt dyr, jeg vet, men føle jeg måtte slenge inn ett dyrt produkt bare fordi. Dette merket er faktisk bra (et av de få luxury merkene som faktisk er bra), men ja, det finnes produkter likt dette serumet som er billigere. Er et veldig bra anti-aging produkt. 8: The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5. Perfekt mot trøtt hud. *prøvde å finne produkter som passer til de fleste hudtyper, som ikke er alt for dyr, og som man enkelt finner i Norge. Derfor ble det mye The Ordinary her*. Endret 7. august 2022 av Magalu 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå