AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Hvor lang tid tar det før svimmel og slappheten/hjertebanken gir seg? Jeg mast mye blod pga hastesnitt. Syns det er svært vanskelig å ta seg ab en baby i denne tilstanden. 1 uke siden fødsel Anonymkode: 24d1f...129
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Mast? Mistet kanskje? Anonymkode: c849b...1e8 11 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Mast, faktisk. Anonymkode: 4b419...d82 8 1
boblevann Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Husker jeg følte meg ganske friskus etter 3 mnd ca Jeg var ikke dårlig så lenge altså, det ble jo gradvis bedre, men etter ca 3 mnd følte jeg meg bra ift. Dette.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Den verste svimmelheten gav seg vel en måneds tid etter fødsel, men jeg bar ikke der at jeg følte meg pigg nok til å gå en tur på kanskje 3 mnd. Anonymkode: 1dfc2...390
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor lang tid tar det før svimmel og slappheten/hjertebanken gir seg? Jeg mast mye blod pga hastesnitt. Syns det er svært vanskelig å ta seg ab en baby i denne tilstanden. 1 uke siden fødsel Anonymkode: 24d1f...129 Mast du masten på båten? Når det kommer til å miste blod så er det forskjellig fra gang til gang og person til person Anonymkode: 7672d...a96 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Jeg brukte ikke så lang tid på å komme meg etter fødsel, men ca 9 mnd etterpå ble jeg kjempedårlig. Kom meg etterhvert til legen, og hadde jernmangelanemi og lav "blodprosent". Det var knyttet til at jeg hadde mistet (relativt) mye blod under og etter fødsel, og at jeg hadde kobberspiral og store blødninger når mensen kom tilbake. Ble fort bedre når jeg fikk jerntilskudd, men det skal tas i samråd med lege. Anonymkode: 3ae1b...fb2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Jeg mistet nærmere tre liter men fikk blodoverføring og jern intravenøst så det er kanskje ikke helt sammenlignbart. Svimmelheten gikk over etter ett par dager. Anonymkode: a818b...1a9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Er du fra Bergen? Anonymkode: f1765...90e 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ble fort bedre når jeg fikk jerntilskudd, men det skal tas i samråd med lege. Ikke nødvendigvis. Hvis man for eksempel mister mye blod over lengre tid er det bare å ta tilskudd. Det er reseptfritt og man får ulike doser. Anonymkode: 295f5...fb2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Så hyggelig dere er. Anonymkode: 24d1f...129
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 Herregud. Mast/mistet, who gives a shit.. Om du plages slik at du ikke føler det bedrer seg så be de på fødepol/barselpol evt fastlege om å ta blodprøver for å se om du har lav jern/hb. kanskje du trenger tilskudd? Det kan ta litt tid å komme seg, alt ut ifra hvor mye blod du mistet. Spis jernrik mat, husk å drikke nok i løpet av dagen, dehydrering gjør det verre! God bedring Anonymkode: ccb70...93b 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Herregud. Mast/mistet, who gives a shit.. Om du plages slik at du ikke føler det bedrer seg så be de på fødepol/barselpol evt fastlege om å ta blodprøver for å se om du har lav jern/hb. kanskje du trenger tilskudd? Det kan ta litt tid å komme seg, alt ut ifra hvor mye blod du mistet. Spis jernrik mat, husk å drikke nok i løpet av dagen, dehydrering gjør det verre! God bedring Anonymkode: ccb70...93b Takk❤️ Anonymkode: 24d1f...129
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 Mistet halvannen liter blod da jeg fødte, var svimmel i noen uker men gikk nå bra. Anonymkode: 5611e...0b8
Gjest Hipparchia Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 Mistet nesten 3 liter og fikk blodoverføring. Var dårlig lenge. Ble anbefalt å ikke bære barnet mitt stående de første ukene. Tror kanskje jeg følte meg mer normal rundt 3 måneder etter fødsel.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 Jeg mistet over 4 liter blod da jeg fikk en stor blødning rett etter at barnet ble født, og jeg fikk blodoverføring rett etter fødsel. Jeg var på føden i 5 dager pga veldig dårlig form og måtte få 2 poser blod i tillegg til det jeg fikk rett etter fødsel dagen jeg dro hjem. Gikk på jerntabletter og spiste brødskive med leverpostei og rødbeter og ett glass appelsinjuice til frokost i over 7 måneder anbefalt av legen på føden da dette var mat som lettere bidro til å ta opp jern. Det gikk over ett år før alle verdier var fine igjen, og svimmelhet og slitenhet var borte. Anonymkode: 112ed...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor lang tid tar det før svimmel og slappheten/hjertebanken gir seg? Jeg mast mye blod pga hastesnitt. Syns det er svært vanskelig å ta seg ab en baby i denne tilstanden. 1 uke siden fødsel Anonymkode: 24d1f...129 Hvis så var tilfelle har du vel fått blodoveføring? Anonymkode: cfc7e...666
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så hyggelig dere er. Anonymkode: 24d1f...129 Ikke alle er skjønner fra Bergen og skjønner at ordet "mast " betyr å miste. Kanskje greit å informere hva det betyr istedenfor å bli furten ? Anonymkode: 5d799...d24 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #19 Skrevet 4. august 2022 Du bør mase litt mer om å få sjekket blodprosent og vurdert om du trenger blodoverføring. At du ikke klarer å ta deg av baby er en god grunn, men fortell om alle utslag. Besvimer du nesten på do eller i dusjen? Hva skjer om du løfter noe opp fra gulvet? Kan du gå rolig, eller gir det også hjertebank? Jeg mistet nesten en liter, og fikk til å begynne med ingenting. Etter et par dager besvimte jeg på do. En pleier mente at jeg trengte blod, ikke bare jern, så hun valgte å trenere vurderingen til hun kunne dokumentere at jeg var veldig slapp og hadde flere nestenbesvimelser. På slutten av skiftet kunne hun triumferende fortelle at jeg hadde fått innvilget to poser blod, og jeg følte meg bedre samme kveld. Etter andre fødsel mistet jeg mer, og fikk bare jern intravenøst. Det tok etterhvert slapphet og svimmelhet. Likevel merker jeg fremdeles tre måneder senere at jeg fort blir svimmel. Jeg skulle nok hatt blod denne gangen også. Snart skal jeg til lege og ta prøver, og vurdere tiltak. Jeg må kunne trene uten å se stjerner, og dusje i varmt vann uten å måtte sette meg ned. Anonymkode: 1f05c...953
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #20 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis så var tilfelle har du vel fått blodoveføring? Anonymkode: cfc7e...666 De er veeeeldig restriktive med det, det skal omentrent stå om livet før du får det. Anonymkode: 1dfc2...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå