Gå til innhold

Jeg har funnet en kul, noen som har opplevd det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ei 20 år gammel jente som har oppdaget en kul på rundt 1-2 cm litt over/i armhule området. Den er betent når jeg tar på den, tydelig rød, fast og veldig hard. Sitter løst i huden. Skal selvfølgelig ta videre til lege om det ikke går over i nærmeste dagene men ønsker å høre om noen har opplevd det samme..

19D1190E-3080-4AF3-9A7E-51F91B39F027.jpeg

9F8C1897-9200-4F38-B776-622ACEB51807.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg hatt mange ganger,er som en kvise ,kan klemme ut gørr😀

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er bare en betent hårsekk. Helt vanlig å få når man barberer seg under armene.

Anonymkode: 15a2e...f25

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

det er et inngrodd hår.   Rens en nål og stikk hull og prøv å klem ut dritten. Gjør djevelsk vondt, men jammen er det deilig etterpå. 

Anonymkode: 366c4...9b6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Blir det hard og fast kul under huden da? Har vært så bekymret at jeg så vidt klarer å sove, legen min er 2 timer unna også så er ikke bare å få reist..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Jj268 skrev (3 minutter siden):

Blir det hard og fast kul under huden da? Har vært så bekymret at jeg så vidt klarer å sove, legen min er 2 timer unna også så er ikke bare å få reist..

Det der er en megakvise 

Anonymkode: bc45d...d95

• Liker 1
Skrevet
Jj268 skrev (Akkurat nå):

Ja, det blir det. En betent hårsekk inneholder verk, som gjør kulen hard og øm, før man får hull på den og tømt den. 

Rens området godt med pyrisept før du evt stikker hull på kulen med en renset nålespiss. Klem ut.

Legen kan også åpne og tømme den for deg om du går til lege med det. Da får man gjerne en sprøyte lokalbedøvelse først.

Jeg hadde en gang i tiden en betent hårsekk etter barbering selv, men dette var langs bikinikanten. Fikk en stor vond kul der, og måtte til lege fordi kulen var så verkende at jeg begynte å halte. De skar den opp og tømte den for verk hos legen. Han legen opplyste meg da at det var ofte han så betente hårsekker hos kvinner, og da særlig hos de som hadde brukt voks til hårfjerning. Men både barberte og voks-fjernede hår kan bli betente, fordi man lager et hull der bakterier kan trenge ned.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du et stort blåmerke på overarmen?

Det ser ut som noen har holdt deg hardt 

Anonymkode: f3fa0...b58

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor har du et stort blåmerke på overarmen?

Det ser ut som noen har holdt deg hardt 

Anonymkode: f3fa0...b58

Er ikke blåmerke, er nok bare lyset som gjør det

AnonymBruker
Skrevet

Uff, den så vond ut! 😕

Ser ikke ut som noe farlig, i hvert fall. Men som en stor kvise under huden (og det er vondt!), eller betent inngrodd hår, som flere allerede har nevnt her.

Men det er absolutt lurt å gå til lege hvis det ikke går vekk, eller blir forverret.

Anonymkode: d3fdb...091

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være kvise, betent hårsekk, tett svettekjertel eller en hoven lymfeknute.

Anonymkode: 3e406...3a9

Skrevet

Jeg har nå prøvd å stikke hull, kom bare blod så turte ikke presse noe mere. Noen som har opplevd?

AnonymBruker
Skrevet
Jj268 skrev (2 timer siden):

Jeg har nå prøvd å stikke hull, kom bare blod så turte ikke presse noe mere. Noen som har opplevd?

Ja flere ganger. Ikke farlig i det hele tatt. Enten sprekker den eller så krymper den etter hvert av seg selv. 

Anonymkode: 03e74...cdd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Laipoma. Ta en telefon til dr. Pimple popper. 

Anonymkode: cf2d8...8b0

• 2 uker senere...
Skrevet

Oppdatering: var hos legen alle sammen, var en verkebyll/abcess så den sprakk og tømte seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...