Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenk, denne situasjonen er jeg kommet i. Jeg visste ikke hva de bokstavene betydde en gang. Min innstilling og vilje har alltid sagt at jeg vil ha kjæreste før sex.

Så traff jeg en mann jeg har fantastisk sex med. Men så viser det seg at han ikke vil være kjæreste med meg. Han vil fortsette å treffe meg, også være sammen med meg å lage mat, gå ut, gå turer, gjøre hyggelige ting sammen, og ha sex. 

Han har vært åpen om dette hele tiden.

I perioder har jeg derfor prøvd å ta litt avstand fra ham. For å beskytte meg selv. Jeg har det veldig fint når jeg er sammen med ham, men når vi er fra hverandre gjør det veldig vondt. Akkurat som en stor sorg. For han vil jo ikke ha meg som kjæreste.

Men så prater vi, ler osv. Flere ganger har vi da vært sammen uten sex. For han vet at jeg ikke vil ha sex når vi ikke er kjærester. Men noen få ganger har jeg ikke klart å la være.

Nå har jeg sagt enda en gang ifra at dette gjør for vondt, siden han ikke vil være kjæreste. Det kan han forstå, og han har nå ikke tatt kontakt mer uten at vi har hatt litt kontakt vedr. spørsmål om helt andre ting.

Nå har det gått ca litt over en måned siden vi så hverandre. 

Jeg har begynt å tenke på om jeg skal ta ham tilbake som en venn og ha deilig sex med ham. Det er jo egentlig et flott forhold i har på mange måter. Bare hygge, vennskap, kan gjøre ting sammen, ha sex. Bare at vi ikke er kjærester.

Han vil ikke ha sex med andre, så lenge han har det med meg. Men en gang sa han at dette forhindrer oss i å treffe andre. Han sa det ikke for å såre. Men han sa det som svar til meg at han kunne forstå meg, og at .........

Men gjett om det såret meg veldig. Det var siste gang vi så hverandre.

Ville vel bare lufte tankene mine. Jeg vet ikke hva jeg egentlig vil. 

Endret av exictence
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres vondt ut :( Han ser egentlig etter en annen men du er grei å ha i mellomtiden? 

Anonymkode: 41395...3d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du vil at han skal være kjæresten din. 

Du vet du ikke vil ha han som knullekompis bare, men du vurderer om du skal gjøre det likevel fordi du tenker det er bedre enn ingen ting? Kanskje håper du han ombestemmer seg?

Lytt til magefølelsen din, du vil ha ett forhold. Ikke begynn å ta til takke med å være noe mindre. 

Anonymkode: fa51d...496

• Liker 3
Skrevet
exictence skrev (5 minutter siden):

Tenk, denne situasjonen er jeg kommet i. Jeg visste ikke hva de bokstavene betydde en gang. Min innstilling og vilje har alltid sagt at jeg vil ha kjæreste før sex.

Så traff jeg en mann jeg har fantastisk sex med. Men så viser det seg at han ikke vil være kjæreste med meg. Han vil fortsette å treffe meg, også være sammen med meg å lage mat, gå ut, gå turer, gjøre hyggelige ting sammen, og ha sex. 

Han har vært åpen om dette hele tiden.

I perioder har jeg derfor prøvd å ta litt avstand fra ham. For å beskytte meg selv. Jeg har det veldig fint når jeg er sammen med ham, men når vi er fra hverandre gjør det veldig vondt. Akkurat som en stor sorg. For han vil jo ikke ha meg som kjæreste.

Men så prater vi, ler osv. Flere ganger har vi da vært sammen uten sex. For han vet at jeg ikke vil ha sex når vi ikke er kjærester. Men noen få ganger har jeg ikke klart å la være.

Nå har jeg sagt enda en gang ifra at dette gjør for vondt, siden han ikke vil være kjæreste. Det kan han forstå, og han har nå ikke tatt kontakt mer uten at vi har hatt litt kontakt vedr. spørsmål om helt andre ting.

Nå har det gått ca litt over en måned siden vi så hverandre. 

Jeg har begynt å tenke på om jeg skal ta ham tilbake som en venn og ha deilig sex med ham. Det er jo egentlig et flott forhold i har på mange måter. Bare hygge, vennskap, kan gjøre ting sammen, ha sex. Bare at vi ikke er kjærester.

Han vil ikke ha sex med andre, så lenge han har det med meg. Men en gang sa han at dette forhindrer oss i å treffe andre. Han sa det ikke for å såre. Men han sa det som svar til meg at han kunne forstå meg, og at .........

Men gjett om det såret meg veldig. Det var siste gang vi så hverandre.

Ville vel bare lufte tankene mine. Jeg vet ikke hva jeg egentlig vil. 

Jeg hadde nok kuttet kontakten for å beskytte meg selv fra å bli såret. Ingen god følelse å bli behandlet på denne måten selv om han er åpen om det. Du liker han jo tydligvis veldig godt…

• Liker 2
Skrevet

Hva er det han egentlig vil da? Lete etter noen andre eller bare være singel en stund? 
Du må jo uansett gjøre det som er best for deg. Om du ikke synes det er greit med fwb, så holder du seg unna ham. 
Selv hadde jeg et sånt forhold for noen år siden, mye fordi vi ikke ville det samme med livet, men hadde god sex og hadde det utrolig fint sammen ellers. Dro på besøk til venner, dro på turer, såg film, var ute og spiste.. Avsluttet det etter noen år fordi jeg ønsket et seriøst forhold, og vi er nå i seriøse forhold begge to. Men fortsatt gode venner.

AnonymBruker
Skrevet

Han vil aldri bli kjæresten din. Og du vil aldri treffe noen så lenge du ligger med han. Så da er vel valget å ha en FWB for en uavklart periode, eller prøve lykken med noen andre

Anonymkode: 5c748...bb6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette høres vondt ut :( Han ser egentlig etter en annen men du er grei å ha i mellomtiden? 

Det høres sånn ut. Jeg sa også det til ham. Jeg sa at det virket sånn på meg da at han var med meg til han fant seg noe bedre.

Da sa han at det hørtes helt forferdelig ut. an fortsatte med å si at han likte så godt å være sammen med meg, men at han hadde ikke hadde tro på at vi passet som kjærester.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vil at han skal være kjæresten din. 

Jeg ville. Men faktisk nå tror jeg ikke at jeg vil være hans kjæreste. Men savner samværet og alt vi gjorde sammen.

Du vet du ikke vil ha han som knullekompis bare, men du vurderer om du skal gjøre det likevel fordi du tenker det er bedre enn ingen ting? Kanskje håper du han ombestemmer seg?

Det er sånn jeg har tenkt på det før. Og derfor holdt avstand. For jeg vil ikke la meg bruke. Men hva om jeg ikke lar meg bruke, for jeg er sammen med ham kun for vennskap og sex?

Lytt til magefølelsen din, du vil ha ett forhold. Ikke begynn å ta til takke med å være noe mindre. 

Jeg vil finne en fin kjæreste. Jeg tror ikke ham. Ikke nå lenger. Er det galt av meg da å bare se på ham som han ser på meg?

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en dårlig ide, den dagen han møter dama han vil bli sammen med så kommer han til å dumpe deg, og du kommer til å sitte tilbake med tidenes kjærlighetssorg. 

Anonymkode: 37d18...626

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Trøndelag84 skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde nok kuttet kontakten for å beskytte meg selv fra å bli såret. Ingen god følelse å bli behandlet på denne måten selv om han er åpen om det. Du liker han jo tydligvis veldig godt…

Ja, det var sånn jeg tenkte/tenker.

Men jeg har på en måte kommet over ham med det kjæresteføleriet. Innser at jeg ikke vil ha en sånn mann i livet mitt. Men han er grei å være med, og god sex. Men jeg vil ikke ha en så forvirret mann med hensyn til følelseslivet. Ustabil, tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (3 minutter siden):

Det høres sånn ut. Jeg sa også det til ham. Jeg sa at det virket sånn på meg da at han var med meg til han fant seg noe bedre.

Da sa han at det hørtes helt forferdelig ut. an fortsatte med å si at han likte så godt å være sammen med meg, men at han hadde ikke hadde tro på at vi passet som kjærester.

Jeg ville. Men faktisk nå tror jeg ikke at jeg vil være hans kjæreste. Men savner samværet og alt vi gjorde sammen.

Det er sånn jeg har tenkt på det før. Og derfor holdt avstand. For jeg vil ikke la meg bruke. Men hva om jeg ikke lar meg bruke, for jeg er sammen med ham kun for vennskap og sex?

Jeg vil finne en fin kjæreste. Jeg tror ikke ham. Ikke nå lenger. Er det galt av meg da å bare se på ham som han ser på meg?

Nei, det er ikke galt av deg. 

Skrevet
Blåjojo skrev (9 minutter siden):

Hva er det han egentlig vil da? Lete etter noen andre eller bare være singel en stund? 

Jeg spurte om han ville ha en kjæreste? Ja, nei, han visste ikke. Men han ville ikke bli gammel og alene.

Blåjojo skrev (9 minutter siden):

Du må jo uansett gjøre det som er best for deg. Om du ikke synes det er greit med fwb, så holder du seg unna ham. 
Selv hadde jeg et sånt forhold for noen år siden, mye fordi vi ikke ville det samme med livet, men hadde god sex og hadde det utrolig fint sammen ellers. Dro på besøk til venner, dro på turer, såg film, var ute og spiste.. Avsluttet det etter noen år fordi jeg ønsket et seriøst forhold, og vi er nå i seriøse forhold begge to. Men fortsatt gode venner.

Høres jo fint ut det dere hadde.

Opplevde du det vondt da det var over?

Skrevet
exictence skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte om han ville ha en kjæreste? Ja, nei, han visste ikke. Men han ville ikke bli gammel og alene.

Høres jo fint ut det dere hadde.

Opplevde du det vondt da det var over?

Vanskelig å tolke om han da er på leting etter noen andre eller bare vil være singel.

Nei, opplevde det ikke som vondt. Var jeg som avsluttet det, og vi har som sagt beholdt vennskapet. 

AnonymBruker
Skrevet

Du sårer deg selv, hèlt unødvendig, ved å tviholde på en som har deg som leketøy. 

Han får i pose og sekk. Både jevnlig sex, og frihet til å møte andre. 

Du kan ikke være så naiv, at du tar til takke med slik oppførsel.

Husk at sex er ren kjemi. Ren belønning og tilknytning så du får lyst på mer. Stopp denne aktiveringen. Ellers kan du fort ende opp deprimert, fordi du ikke får trygghetsbiten. 

Du fortjener så inderlig mye bedre. La han gå, og reparèr deg selv, så du blir klar for en mann som ser verdien i deg i et større bilde! :hjerte:

Anonymkode: a1db7...7bd

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg ts. Det er helt grusomt å være forelsket i fwb som ikke vil ha deg annet enn sex og selskap. Han vil ikke heller ha forhold, men er redd det bare er noe han sier for han ikke vil ha et forhold med MEG, men at jeg er grei og ha til han da finner noen han faktiskt vil ha et forhold med..

Jeg føler menn blir særere jo eldre de blir, hvor gammel er han ts?

Anonymkode: a4ca7...705

• Liker 1
Skrevet
Blåjojo skrev (42 minutter siden):

Vanskelig å tolke om han da er på leting etter noen andre eller bare vil være singel.

Nei, opplevde det ikke som vondt. Var jeg som avsluttet det, og vi har som sagt beholdt vennskapet. 

Ja

Men var ikke dere også egentlig på let etter en kjæreste mens dere var sammen?

Skrevet

Ja, helt sånn som du beskriver dersom jeg vil ha noe mer. 

Men hvis jeg nå har kommet til det punktet at jeg ikke vil ha ham som kjæreste? Men ha det samme synet på ham, som han har på meg? Da er vi vel like gode/ille?

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du sårer deg selv, hèlt unødvendig, ved å tviholde på en som har deg som leketøy. 

Ja, derfor skjøv jeg ham vekk. 

Men hva hvis jeg ser på ham, som han ser på meg. Begge utnytter hverandre. 

Han får i pose og sekk. Både jevnlig sex, og frihet til å møte andre. 

Ja, men det får jo jeg og.

Nei, og derfor vil jeg ikke ha ham som kjæreste mer. 

Men kan jeg ikke benytte meg av det fine vi hadde?

Husk at sex er ren kjemi. Ren belønning og tilknytning så du får lyst på mer. Stopp denne aktiveringen. Ellers kan du fort ende opp deprimert, fordi du ikke får trygghetsbiten. 

Gjelder det mer for kvinnen enn mannen, tror du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er i samme situasjon som deg ts. Det er helt grusomt å være forelsket i fwb som ikke vil ha deg annet enn sex og selskap. Han vil ikke heller ha forhold, men er redd det bare er noe han sier for han ikke vil ha et forhold med MEG, men at jeg er grei og ha til han da finner noen han faktiskt vil ha et forhold med..

Jeg føler menn blir særere jo eldre de blir, hvor gammel er han ts?

Anonymkode: a4ca7...705

Han er i 40 årene.

Ja, det var vondt. Men nå føler jeg bare på litt vondt for avvisningen på at han ikke vil ha meg. Og det må jeg slå vekk. Jeg vil ikke ha ham heller.

Men savner det fine vi hadde. Hm.

Skrevet
exictence skrev (8 minutter siden):

Ja

Men var ikke dere også egentlig på let etter en kjæreste mens dere var sammen?

Jo. Men vi klikket så utrolig godt på (nesten) alle punkter. Så da valgte vi å ha et fwb-forhold i stedet for å være kjærester. Prøvde en periode å definere oss som kjærester, men det føltes bare av en eller annen grunn feil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Anonymkode: a1db7...7bd

Er jo ikke noe galt med han sin oppførsel. Han var klar på sone intensjoner og hun (TS) bestemte basert på det og ha sex med han 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 2e912...8ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men du, kommer du til å være åpen og tilgjengelig for å treffe en ny så lenge du ligger med han her? En ny som faktisk vil ha noe seriøst og varig, en som liker DEG så godt at han ikke vil la deg glippe unna.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...