AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Del Skrevet 3. august 2022 Innrømmer at jeg har vært sløv med hudpleie, egentlig bestandig, men spesielt etter jeg fikk barn. Er 39 år. Dvs at jeg ikke har vært konsekvent med å rense huden hver kveld, ikke brukt solkrem hver dag osv. Nå har jeg siste tre årene blitt flinkere, og bruker nå: - rens - skrubb - serium - morgen/kveld krem - solkrem 50 - ansiktsmaske i tillegg til sminkefjerner selvfølgelig. Hva annet MÅ man ha hver dag eller et par dager i uken for å få bedre hud? Anonymkode: 5e353...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Del Skrevet 3. august 2022 Absolutt ingen verdens ting.. Har man normal hud, trenger man ikke annet enn å vaske fjeset i vann. Jeg bruker litt uparfymert fuktighetskrem i ansiktet om vinteren (da blir jeg tørr), og om jeg har brukt mye sminke til fest, en mild sminkefjerner, ellers absolutt ingen ting. Anonymkode: d84ee...e30 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Del Skrevet 3. august 2022 Ts her, jeg har begynt å få en del aldersflekker, har litt acne osv. Derfor jeg passer på å vaske huden, bruke solfaktor og gi ekstra pleie som skrubb, serum og maske i tillegg til daglig dag-/nattkrem. Ts Anonymkode: 5e353...7eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 3. august 2022 #4 Del Skrevet 3. august 2022 Det viktigste for huden din er SOLKREM (her kan du godt legge i litt penger sånn at du får en som god og trekker lett inn) og gjerne en fuktighetskrem (men husk at her er det like viktig at du drikker vann jevnlig og hver dag). Jeg har aldri brukt nattkrem. Jeg bruker også en rens/vask til ansiktet i og med at jeg bruker sminke. Produktene jeg bruker er rimelige og uten virkestoffer. Bruker man ikke solkrem, man røyker og er arvelig belastet kan ingen hudkremer i verden gjøre no med effekten av det. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frukthage Skrevet 3. august 2022 #5 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg trodde jeg hadde fin hud, før jeg begynte med femstegs hudpleie fra Sør-Korea. DA ble huden fin da! TS, kanskje dette kunne vært noe: https://skinsecret.no/produkter/hudpleiesett/10-stegs-hudpleiesett-anti-aging/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentekvinne Skrevet 3. august 2022 #6 Del Skrevet 3. august 2022 Anbefaler Linda Johansen sine produkter. Hun har hudpleiere som du kan ringe og snakke med om hva som er best for din hud. Etter å ha brukt forskjellige merker de siste årene uten å merke noe bedring har jeg nå fått orden på huden en gang for alle. Jeg visste ikke at jeg hadde sensitiv hud så har sikkert brukt produkter som ikke har vært riktig for huden. Det er spesielt ett produkt fra Linda J som jeg elsker og det er gullserum som gir masse fukt. Huden min er ikke tørr og svir slik den gjorde før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Diamond Skrevet 3. august 2022 #7 Del Skrevet 3. august 2022 For min del, som har lett for å få kviser, er det best å bruke minst mulig produkter. Bruker en rens fra The body shop morgen og kveld, og ansiktskrem med solfaktor (akkurat nå fra Dermalogica). Har aldri brukt egen nattkrem, øyekrem osv. Jeg har tro på at vask og fuktighet er nok, i hvert fall for meg. Bruker også veldig lite sminke. Da holder huden min seg finest 😊 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 3. august 2022 #8 Del Skrevet 3. august 2022 Øyekrem, eller en fuktighetskrem som er fet nok til å bruke rundt øynene. (Og som også er mild og ikke svir i øynene.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Del Skrevet 3. august 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Innrømmer at jeg har vært sløv med hudpleie, egentlig bestandig, men spesielt etter jeg fikk barn. Er 39 år. Dvs at jeg ikke har vært konsekvent med å rense huden hver kveld, ikke brukt solkrem hver dag osv. Nå har jeg siste tre årene blitt flinkere, og bruker nå: - rens - skrubb - serium - morgen/kveld krem - solkrem 50 - ansiktsmaske i tillegg til sminkefjerner selvfølgelig. Hva annet MÅ man ha hver dag eller et par dager i uken for å få bedre hud? Anonymkode: 5e353...7eb Ingenting! Det viktigste er at produktene du bruker er gode og riktige for din hudtype og dine behov. Men når rutinen er enkel og når man ser resultater, er det også lettere å holde på den. Effektiv > lang. Solkrem er uansett det viktigste for bedre hud og for din hud-helse både nå og fremover i tid, så det er kjempebra at du allerede bruker det, da har du en god rutine inne. Det er kanskje småting som kan skiftes på i min mening. Jeg er kun veldig interessert og har hatt store hudproblemer selv (derfor prøvd forskjellig og lest masse), men ingen profesjonell her altså. - Jeg ville droppet skrubb. Det kan være bedre å bruke en mild syre (LHA, PHA, AHA, BHA, det spørs på hvilken hudtype du har og hva du vil oppnå, det finnes mange velformulerte og milde) 1 gang i uken enn skrubb (feil skrubb kan virkelig skade huden). - Du kan også droppe ansiktsmaske hvis du sliter med å finne tid til det. Ansiktsmaske er mer en "å, skal kose meg med litt luksus" ting i min mening, enn noe som holder huden ved like. Det finnes mange gode og deilige, men personlig syns jeg at hudpleie-rutinen skal være såpass godt tilpasset huden din allerede at det ikke blir nødvendig. - Du kan også bytte ut serumet ditt på kvelden noen ganger i uken og heller bruke retinol/retinal (f.eks Medik8 Crystal Retinal 1, men det finnes billigere også f.eks Indeed Labs sin Retinol Reface). Dette er den mest dokumenterte hudpleieingrediensen vi har, og en flott måte å holde huden klar, jevn og glødende på. Retinol/retinal hjelper på cellefornyelsen i huden, kan redusere enkelte tilfeller av rynker og redusere arr fra tidligere. Du kan også vurdere å tilpasse serumet til noe du ønsker å oppnå (mer fukt, glød, jevnhet, minske synligheten på arr etc), men de fleste sverger til vitamin C serum (eller for de av oss som ikke tåler det så godt, et annet antioxidant serum) eller et rent fuktserum. Det vil si, for eksempel: Vask ansiktet (enten med rensen du bruker eller bare med vann hvis du ikke har fet hud), serum (vitamin C f.eks), solkrem på dagen (fuktighetskrem hvis du trenger det). Rens x2, (syre toner 1 gang i uken), serum eller retinol du liker, fuktighetskrem på kvelden. Tenk over hva du vil oppnå, og finn en grei rutine som du kan gjøre hver dag. Skincity og Lyko tar begge slike tester på nettsidene sine og kan anbefale produkter til slutt hvis du er interessert i det. Anonymkode: 15a44...11a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg løper endel for å holde huden ung. Bruker cc eller bb krem, og en c vitamin spray. Farmasøyten sa det. Jeg lytter til fagfolk. Har lest forskningsparpirer også. Alt tyder på at trening, solfaktor og c vitaminer hjelper huden å eldes på en fordelaktig måte. Anonymkode: a3988...a6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymousBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Del Skrevet 3. august 2022 Dette kommer selvsagt an på hudtypen din, men tenker at du egentlig har mer enn nok. Hvis du bruker for mye, kan huden reagere og du får motsatt virkning. Bare mer kviser, tørret og irritasjon. Hvis du opplever noe av dette, burde du avgrense produktene som er sterkest, og prioritere de mildeste og gjerne med minst parfyme. I utgangspunktet burde det holde med én god rens, sminkefjerner og dagkrem. Føler du at huden trenger mer, kan du så tilføye mer, men igjen; bruk minimalistisk med parfyme-greier og få ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slitenmamma Skrevet 3. august 2022 #12 Del Skrevet 3. august 2022 C-vitamin mot pigmentflekker og retinol for forbedringer av huden og anti ageing. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #13 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg har testa ut MYE å landa på at retinol 2% fra ordinary, og bha rensen fra samme merke er det jeg trenger. Bortsett fra det bruker jeg solkrem og en billig lett dagkrem til ansiktet. Bare tull å bruke en formue på fancy produkter som ikke gjør en forskjell. 😅 De 2 nevnte produktene funker faktisk. Og er billige!har prøvd masse dyrt over tid som ikke gjorde noe forskjell. Anonymkode: 1d483...3c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #14 Del Skrevet 3. august 2022 Renser huden hver kveld med Elexir. ellers bruker jeg elexir dagkrem, noen ganger nattkrem. Bruker foundationen hver dag. Er 52 år. Rynkene begynner å komme, men har aldri vært spesielt plaget med uren hud eller kviser. Før var jeg endel plaget med rødhet rundt nesevingene, men dette er helt borte nå det siste årene. Anonymkode: c06dc...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #15 Del Skrevet 5. august 2022 Men det er en ting jeg ikke forstår. Om en trenger å bruke retinol, salisylsyre og c-vitamin. Når bruke hva? Når rens er gjort, hvilket serum når? Før krem også solkrem? Anonymkode: 5e353...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #16 Del Skrevet 5. august 2022 C-vitamin er fint å bruke på morgenen, før solkrem. Retinol på kvelden. Anonymkode: 10423...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #17 Del Skrevet 5. august 2022 1) Solkrem 2) En eller annen form for retinoid 3) En god fuktighetskrem 4) En god rens. I tillegg er C-vitamin serum og syrepeel fint. Men imo er retinoider og solkrem så effektivt at man trenger lite annet. Anonymkode: 2ce59...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #18 Del Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): C-vitamin er fint å bruke på morgenen, før solkrem. Retinol på kvelden. Anonymkode: 10423...b8c Må man ha fuktighetskrem i tillegg etter serum før solkrem på dag? så C-vitamin morgen og retinol/salisylsyre kveld før fuktighetskrem? ts Anonymkode: 5e353...7eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #19 Del Skrevet 5. august 2022 Badstu. Anonymkode: 42842...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #20 Del Skrevet 5. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må man ha fuktighetskrem i tillegg etter serum før solkrem på dag? så C-vitamin morgen og retinol/salisylsyre kveld før fuktighetskrem? ts Anonymkode: 5e353...7eb Du kan ha c-vitamin - fuktighetskrem - solkrem. Av og til dropper jeg fuktighetskrem og tar kun serum og deretter solkrem. Kommer helt an på huden din og hva den trenger. Om du ikke har brukt retinol før, så bør du tilvenne det gradvis. Jeg startet med to ganger i uken i to uker, deretter annenhver kveld i to uker. Om huden din tolererer det, kan du da starte med hver kveld. Men viktigst: husk solkrem på dagtid🙂 Anonymkode: 10423...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå