Gå til innhold

Agility tunnel - redd for tunnelen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er meldt mye regnvær for tiden, så jeg prøver å aktivisere hunden inne. Har en tunnel liggende fra forrige hund, men den er litt stor, og hun er redd den. 

Hvordan jobbet dere med hunden deres, for å få den til å tørre og gå inni tunell?  :) 

Og har dere noen tips for å få den til å stå støtt, inne? Den beveger seg ikke såå mye, men jeg tenker at den blir mindre skummel, hvis den står helt stille. 

Anonymkode: 46dc3...377

Skrevet

Det er viktig at den er støtt. I konkurranser legges det tunge vekter over for å stabilisere den. 

Du kan kaste godbiter i tunnelåpningen og så gradvis lenger og lenger inn. Masse ros og godbiter hvis den går gjennom. Ha tålmodighet, ikke dra eller press den gjennom.

Ellers kan du også aktivisere hunden med søksarbeid, det kan være vel så gøy og mentalt stimulerende. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kan den trykkes sammen? På kurs begynte vi med kort rett tunnel og så gradvis lenger og mer bøyd.

Anonymkode: 3d24c...f58

AnonymBruker
Skrevet

Tålmodighet 🙂

Ha tunnelen liggende  i rommet en stund, så den vender seg til at den er der, uten krav om at hunden skal gjennom.

Trille ball, eller vis at du er skikkelig nysgjerrig på tunnellen. Du kan også starte med tomme esker, som du setter på rekke. 🐶

Anonymkode: e1a48...104

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kan den trykkes sammen? På kurs begynte vi med kort rett tunnel og så gradvis lenger og mer bøyd.

Anonymkode: 3d24c...f58

Enig i dette, bruk eventuelt et par snorer for å holde den sammen. Hvis du kan få hjelp kan en holde hunden utenfor mens du kryper litt inni og roper på hunden. 

Anonymkode: 4a2c5...53a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg putter godbiter i en tomflaske det pleier å aktivisere en stund. 

Anonymkode: 27f1c...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...