Gå til innhold

Så mye angst og så lei meg. Tips til å få det bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å komme meg gjennom dagene. Er gravid og sånn sett skulle jeg vært overlykkelig. Likevel er jeg kjempeurolig med angst som sliter meg ut og veldig lei meg/deprimert. Det er ikke pga. graviditeten, men pga. mange utfordrende ting i livet mitt. 

Uansett... Tips til å få det bedre om dagene? Konkrete tips?

Skjønner vi må finne på noe, men det er som å gå i sirup. Veldig tungt. Er hjemme alene med barnet mitt i barnehagealderder. Det er så vondt å være så lei seg når det også er mye som er bra i livet mitt. Det vil si det som er bra i livet mitt er jo barna mine og samboeren min. Uten de hadde jeg ikke hatt noe å leve for. 

Anonymkode: 82ae0...2bd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville snakka med lege eller jordmor. Er nok helt normalt og kjenne på dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt vet jeg ikke om det er, men. For å si det sånn, så håper jeg for guds skyld dette ikke er normalt for folk. 😆 Men ja..takk for tips. ❤️

Uansett..noen som har andre konkrete tips? ☺️

Ts

Skrevet

Hei, dette høres ikke noe godt ut. Jeg håper du har fine folk rundt deg. Selv har jeg fått veldig veldig god nytte av en psykolog (emosjonsfokusert terapi). Vet ikke om det kunne vært noe for deg?

AnonymBruker
Skrevet
Peony86 skrev (10 minutter siden):

Hei, dette høres ikke noe godt ut. Jeg håper du har fine folk rundt deg. Selv har jeg fått veldig veldig god nytte av en psykolog (emosjonsfokusert terapi). Vet ikke om det kunne vært noe for deg?

Takk. ❤️ Går til psykolog stort sett 1 gang i uka, men det er jo dessverre stengt på sommeren. Kanskje det også påvirker meg.. Vet ikke. 

Har ikke så mange fine folk rundt meg. Eller kanskje jeg har det, men jeg ser det ikke selv... Er vel litt av problemet mitt det også... Og så liker jeg ikke å fortelle om det vanskelige, jeg vil liksom at alt skal virke bra.. Og om jeg forteller om noe vanskelig, så blir det ofte avfeid, så føler det er best å bare jatte med og smile. 

Ts 

• Hjerte 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk. ❤️ Går til psykolog stort sett 1 gang i uka, men det er jo dessverre stengt på sommeren. Kanskje det også påvirker meg.. Vet ikke. 

Har ikke så mange fine folk rundt meg. Eller kanskje jeg har det, men jeg ser det ikke selv... Er vel litt av problemet mitt det også... Og så liker jeg ikke å fortelle om det vanskelige, jeg vil liksom at alt skal virke bra.. Og om jeg forteller om noe vanskelig, så blir det ofte avfeid, så føler det er best å bare jatte med og smile. 

Ts 

Skjønner. Det er leit å høre. Men er bra du går til psykolog slik at du slipper å ha alle tankene for deg selv absolutt hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sliter med å komme meg gjennom dagene. Er gravid og sånn sett skulle jeg vært overlykkelig. Likevel er jeg kjempeurolig med angst som sliter meg ut og veldig lei meg/deprimert. Det er ikke pga. graviditeten, men pga. mange utfordrende ting i livet mitt. 

Skjønner vi må finne på noe, men det er som å gå i sirup. Veldig tungt. Er hjemme alene med barnet mitt i barnehagealderder. Det er så vondt å være så lei seg når det også er mye som er bra i livet mitt. Det vil si det som er bra i livet mitt er jo barna mine og samboeren min. Uten de hadde jeg ikke hatt noe å leve for. 

Stoor klem til deg: :klem:!❤️

Kanskje du f.eks. kan bruke meldingstjenesten, til kirkens sos - fram til du får psykologtimer igjen? Eller ringe en hjelpetelefon? Det kan kanskje hjelpe❤️
Kommer du deg ut litt, om dagene? 

Anonymkode: 5c4e3...b0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Først: Du er ikke alene! Er ikke gravid, men er nå arbeidssøker og mye alene om dagen. Har unger jeg også. Har masse angst på natta. 

Mine tips: Stå opp samme tid hver dag (gjør det selv til tross for lite søvn). Klarer du å trene, eller bare gå tur?

Gjør det. Sørg for å spise nok og næringsrikt. Mine beste tips er egt bare å ivareta basalbehov og håpe på bedre tider. 

Anonymkode: f4073...504

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste et sted at det er tre ting som gjør oss glade: En stødig partner, noe mentalt utfordrende som jobb/studier og fysisk aktivitet. Hva med å lære deg noe nytt, ta et kurs, eller strikk deg noe du har lyst på:-) Og se noe gøy på TV - min siste erobring er Love Life på HbO. (Girls hvis du ikke har sett den❤️)

Anonymkode: 10641...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...