AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Kan man det? Baby er 4 mnd, eller må det i kjele på komfyr? Anonymkode: 355ec...ee9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Kokt vann er kokt vann. Om det ikke står at det må kokes et visst antall minutter, så kan du selvfølgelig bruke vannkoker. Anonymkode: 44d03...108 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Hvis det er kjøpegrøt, så er det vanlig at man koker opp vann og så blander med grøtpulveret. Da kan du selvfølgelig bruke vannkoker. Anonymkode: a98f2...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Du kan helt fint bruke vannkoker, og du trenger ikke koke vannet. Det holder å varme det. Kokende vann kan forringe næringsstoffet i grøten, så du bør aldri ha kokende vann oppi. I bruksanvisningen på grøten står det at du skal blande med ca 40 graders vann. Vi bare varmer vannet litt i vannkokeren, og har oppi. Anonymkode: 8cf0e...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan helt fint bruke vannkoker, og du trenger ikke koke vannet. Det holder å varme det. Kokende vann kan forringe næringsstoffet i grøten, så du bør aldri ha kokende vann oppi. I bruksanvisningen på grøten står det at du skal blande med ca 40 graders vann. Vi bare varmer vannet litt i vannkokeren, og har oppi. Anonymkode: 8cf0e...7b9 I mitt hode så koker man jo vann for å få vekk de siste bakteriene, særlig når baby er under 6 mnd. Da er det bedre å ha ei flaske med kokt vann i kjøleskapet som blandes med det nykokte vannet for å få riktig temp Mulig jeg har feil altså.. Anonymkode: 384e3...b5f 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I mitt hode så koker man jo vann for å få vekk de siste bakteriene, særlig når baby er under 6 mnd. Da er det bedre å ha ei flaske med kokt vann i kjøleskapet som blandes med det nykokte vannet for å få riktig temp Mulig jeg har feil altså.. Anonymkode: 384e3...b5f Siste bakterier? Det er ikke særlig med bakterier i kaldt vann fra springen her. Man koker vannet fordi det babyen skal spise, trenger varmt vann. Anonymkode: 5eb84...525 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Jeg ga ikke vann fra springen til baby yngre enn seks måneder. Siden vannet ikke skal være kokende varmt når det blandes med grøten, koker jeg det i vannkoker og lar det avkjøles litt før jeg blander inn grøtpulver. Ville ikke brukt vann som ikke er kokt, særlig ikke til små babyer - og koker enda grøtvannet til min som er ett år nå. Synes det høres guffent ut å bare varme opp litt uten å koke. Men vannkoker er helt ok! Kokt er kokt. Anonymkode: 7648a...180 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå