Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man det? Baby er 4 mnd, eller må det i kjele på komfyr?

Anonymkode: 355ec...ee9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kokt vann er kokt vann. Om det ikke står at det må kokes et visst antall minutter, så kan du selvfølgelig bruke vannkoker.

Anonymkode: 44d03...108

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er kjøpegrøt, så er det vanlig at man koker opp vann og så blander med grøtpulveret. Da kan du selvfølgelig bruke vannkoker. 

Anonymkode: a98f2...6a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan helt fint bruke vannkoker, og du trenger ikke koke vannet. Det holder å varme det. Kokende vann kan forringe næringsstoffet i grøten, så du bør aldri ha kokende vann oppi. I bruksanvisningen på grøten står det at du skal blande med ca 40 graders vann. Vi bare varmer vannet litt i vannkokeren, og har oppi. 

Anonymkode: 8cf0e...7b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan helt fint bruke vannkoker, og du trenger ikke koke vannet. Det holder å varme det. Kokende vann kan forringe næringsstoffet i grøten, så du bør aldri ha kokende vann oppi. I bruksanvisningen på grøten står det at du skal blande med ca 40 graders vann. Vi bare varmer vannet litt i vannkokeren, og har oppi. 

Anonymkode: 8cf0e...7b9

I mitt hode så koker man jo vann for å få vekk de siste bakteriene, særlig når baby er under 6 mnd. Da er det bedre å ha ei flaske med kokt vann i kjøleskapet som blandes med det nykokte vannet for å få riktig temp :)

Mulig jeg har feil altså.. 

Anonymkode: 384e3...b5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I mitt hode så koker man jo vann for å få vekk de siste bakteriene, særlig når baby er under 6 mnd. Da er det bedre å ha ei flaske med kokt vann i kjøleskapet som blandes med det nykokte vannet for å få riktig temp :)

Mulig jeg har feil altså.. 

Anonymkode: 384e3...b5f

Siste bakterier? Det er ikke særlig med bakterier i kaldt vann fra springen her. Man koker vannet fordi det babyen skal spise, trenger varmt vann. 

Anonymkode: 5eb84...525

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga ikke vann fra springen til baby yngre enn seks måneder. Siden vannet ikke skal være kokende varmt når det blandes med grøten, koker jeg det i vannkoker og lar det avkjøles litt før jeg blander inn grøtpulver. Ville ikke brukt vann som ikke er kokt, særlig ikke til små babyer - og koker enda grøtvannet til min som er ett år nå. Synes det høres guffent ut å bare varme opp litt uten å koke. Men vannkoker er helt ok! Kokt er kokt.

Anonymkode: 7648a...180

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...