AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Mistenker at jeg kanskje har det. Har i utganspunktet migrene og den har forverret seg ekstremt siste mnd. Noen som har erfaring med medikamentutløst hodepine? Hvor lang tid tok det før du opplevde bedring etter du sluttet med smertestillende? Anonymkode: b0bbb...28c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Hadde bare "pause" mens smertestillende virket. Hodepinen ga seg når jeg sluttet med medisinen som forårsaket den. Anonymkode: 47a41...1a2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Jeg gikk gjennom en avvenningsperiode på seks uker for å utelukke medikamentutløst hodepine. Det var de jævligste seks ukene jeg har vært gjennom. Ikke hadde det noen effekt heller, så det er ikke det jeg har. Jeg bruker mye tramadol. Det gir ikke meg MOH tydeligvis. Jeg er veldig forsiktig med å bruke paracet. Holder meg alltid under 15 dager i måneden. Triptaner er jeg også veldig streng på og holder meg til 10 dager i måneden. Jeg tør ikke annet i tilfelle jeg må gjennom en ny runde med seks uker noe som helst. Det klarer jeg ikke. Blir jeg pålagt det får de legge meg inn et sted. Jeg er nok avhengig av tramadol, men det er en kontrollert avhengighet. Har ingen problemer med å gå et par dager uten. Om jeg må slutte på det så får jeg ta det problemet når det kommer. Passer veldig på at jeg ikke øker dosen, hverken døgndose eller per gang. Har det ikke effekt med en tablett så hjelper det ikke å ta en til. Vil anbefale deg å høre med lege/nevrolog for å høre hvordan du kan sjekke om det er det du har. Det finnes annet enn smertestillende man kan få i perioden man ikke får ta smertestillende og triptaner. Nozinan feks. Anonymkode: 15319...224
Kalevala Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 (endret) Jeg fikk medikamentuløst hodepine for noen år siden, og var gjennom 6 uker uten anfallsbehandling eller smertestillende. Gruet meg veldig, og ble lettet over at det gikk så fint. Jeg ble mye bedre allerede i løpet av den første uka. Helt konkret måtte jeg gjennom et helt 3-døgns migreneanfall uten behandling før jeg ble bedre. Det var selvfølgelig ille. Men jeg klarte meg pga. kvalmestillende og Sarotex (den hjalp meg å sove mye). Brukte også migrenehette til lindring. Da anfallet var over, fikk jeg en hel uke fullstendig uten hodepine. Det var første gang på mange år. De fleste blir bedre ganske raskt. Hvis du ikke blir noe bedre i løpet av de første to-tre ukene, er det antakelig ikke MOH som er årsak til hodepinen din, og da kan legen og du bli enige om at dere stopper. Husk å planlegge det godt. Involver jobben, familien og legen. Det fine med MOH er at det ikke haster. Du kan ta det når det passer best (Eller minst dårlig). Pasientforbundet Hodepine Norge om medikamenthodepine Endret 3. august 2022 av Kalevala La til link
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå