AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Og hva kan vi gi tilbake? Barna mine har få familiemedlemmer som bryr seg, dvs vi har stor familie, men treffer sjelden noen, alle er veldig opptatte med eget liv. Skulle så ønske vi kunne søkt etter reservebesteforeldre eller lignende, både for nettverk, men også for avlastning for min del. Men det føles så frekt, det eneste vi kan gi tilbake er kontakt, besøk, osv. Er det noen som synes sånt er fint? Og hvordan søker man på en trygg måte? Har forsøkt å kontakte barnevernet med forespørsel, men vi er for ressurssterke som de sa, så vi vil ikke få noen avlastning via de. Har ordnet meg et par betalte barnevakter (studenter), men det er jo kun når vi skal bort på noe. Noen ganger trenger man barnevakt fordi man skal pusse opp noe hjemme, ta husvask, eller er sliten og vil slappe av hjemme i egen seng også. Ikke minst skulle vi gjerne hatt noen å dra på besøk til, noen å feire bursdagen til, invitere til oss, tilbringe 17.mai med, be på middag osv. Anonymkode: 9f7b4...c7e 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og hva kan vi gi tilbake? Barna mine har få familiemedlemmer som bryr seg, dvs vi har stor familie, men treffer sjelden noen, alle er veldig opptatte med eget liv. Skulle så ønske vi kunne søkt etter reservebesteforeldre eller lignende, både for nettverk, men også for avlastning for min del. Men det føles så frekt, det eneste vi kan gi tilbake er kontakt, besøk, osv. Er det noen som synes sånt er fint? Og hvordan søker man på en trygg måte? Har forsøkt å kontakte barnevernet med forespørsel, men vi er for ressurssterke som de sa, så vi vil ikke få noen avlastning via de. Har ordnet meg et par betalte barnevakter (studenter), men det er jo kun når vi skal bort på noe. Noen ganger trenger man barnevakt fordi man skal pusse opp noe hjemme, ta husvask, eller er sliten og vil slappe av hjemme i egen seng også. Ikke minst skulle vi gjerne hatt noen å dra på besøk til, noen å feire bursdagen til, invitere til oss, tilbringe 17.mai med, be på middag osv. Anonymkode: 9f7b4...c7e Ønsker oss en bestemor og. Desverre uheldig med foreldre og svigerforeldre, så er bare oss. Trist at noen er maks uhelsig mens andre får i pose og sekk. Vi har heller ikke barnevakter eller sjangs til å finne på noe. Så vi får ta det når barna er voksne. Lykke til, håper du finner noen og at det ordner seg for dere. Det er godt med gode besteforeldre og det er nok mange eldre der ute som er ensomme og gjerne ønsker en familie Så lenge det går begge veier, ikke bare pass. Men besøk og hjelpe igjen blir det nok en fin ordning. Vet desverre ikke hvordan! Anonymkode: 63122...c4f
missLynch Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Har fått inntrykk av at det er tette bånd mellom familier i menigheter (særlig mindre) hvor de tar veldig vare på hverandre- men dersom dere ikke er religiøse blir jo dette litt vanskelig. Har dere noen hobbyer hvor det er naturlig å omgås andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå