AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Skal på et arrangement i morgen, og jeg har alltid tidligere hatt med en energibar i veska. Har IBS, så veldig usikker på hvilken energibar som er snillest mot magen. Eller hva som helst annen liten matbit jeg kan ha med meg, som tåler å ligge i veska. Jeg rekker ikke å lage noe hjemme, og ønsker for fremtiden også å ha noe enkelt man kan kjøpe, eller handle inn et lite lager å ha hjemme 😅 Tenkte å i «fri for/allergi» hylla på butikken, men etter hva jeg har forstått så er der mye der jeg ikke tåler også. Mye frø/mel produkter osv, min mage tåler best urfrø ect, som spelt, sliter fortsatt litt med sukkeret i gluten Melk har jeg klart å tilvenne kroppen igjen, så det går bra 😊 Noen frukt kan jeg fortsatt reagere litt på, dessuten vil de bli most i veska 🙈 Anonymkode: 502a6...8a4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Riskaker/riskjeks med noe pålegg? Anonymkode: 0677b...8b3 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Skyr? Du vet, sånn yoghurt. Kan fryses ned, så tines den sakte i veske. Legg den i en plastpose eller noe. Anonymkode: 1ef64...4cb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Riskaker/riskjeks med noe pålegg? Anonymkode: 0677b...8b3 Det spiser jeg ellers og vet at jeg tåler bra, men det vil nok bare bli til smuler i veska mi 😅😅 men godt forslag, kan ta med dette om jeg skal f eks til stranda en dag 😊 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skyr? Du vet, sånn yoghurt. Kan fryses ned, så tines den sakte i veske. Legg den i en plastpose eller noe. Anonymkode: 1ef64...4cb Det tåler jeg også bra, spiser det ofte til frokost 😊 Men den blir litt stor for veska denne gangen 😰 Skal ha med en rumpetaske, så noe i størrelse som en proteinbar hadde vært bedre…. Men godt forslag, særlig det med å fryse den ned! 😊 Fra jeg drar hjemmefra er det nok 7 timer til jeg har bruk for mat biten 😅 (lang reisevei) Skal spise rett før jeg går inn på arrangementet, for der inne er det dyr mat som jeg mest sansynlig ikke tåler heller… kjipt å ende opp med IBS plager med festival doer 🥴 Er heller ikke lov til å ta med medbrakt mat inn, så jeg må hive det i meg rett før jeg går inn 😅 ts Anonymkode: 502a6...8a4
-milla j- Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Hva med å ta med noe hjemmelaget som du vet du tåler, frossen fra fryseren? Da holder deg seg jo lenge mens det tiner
Nevrosererroser Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Har du allergi, matintolleranser eller andre medisinske årsaker bruker en å slippe inn med mat alikevel, diabetikere for eksempel må ofte ha med noe for sikkerhetsskyld. Jeg har cøliaki og IBS og har hittill alltid fått med meg ting når jeg har forklart det bestemt men høflig☺️ Jeg tåler barene til Be Kind og Eat Natural bra, der er det litt ulike varianter som kan passe om du tåler nøtter? Raw barer og daddelkuler fungerer også bra for min del, jeg lager granolabarer selv av nøtter, frø, havre og andre korntyper jeg tåler sammen med feks honning, kokosfett, mørk sjokolade osv. Granola er også kjekt fordi det kan vere bare smuler uten at det er et problem☺️
Lafamiglia Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Det som er aller snillest mot magen, vil være å ikke spise noe i det hele tatt. Gratis er det også. (og bare sånn før jeg får massiv stråmannsargumentasjon her: jeg promoterer ikke sulting eller anoreksi, men alle voksne mennesker som ikke er undervektige, tåler veldig godt å gå uten mat i mange timer.) 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Hvorfor har du bare med deg en bitteliten rumpetaske på en 7 timer lang reise? Kan du ikke ha mat i en pose som du kaster før eventen? Anonymkode: df881...381 3
iinnga Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Jeg tåler den veganske proteinbaren til barebell, hvert fall 😊 Men riskaker er et alternativ jeg støtter opp om. Min go to snack 😊
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Det eneste rette svaret her er at du tar med deg noe du allerede vet magen din tolerer ok. IBS-mager er forskjellige, og reager ulikt på ting. Ingen kan fortelle deg hva som er ‘festivaldo-trygt’ for deg å spise. Dette må du teste ut selv på forhånd. Ta med mat du tåler, får du ikke plass i rumpetaska så putt det i en pose eller noe som kan kastes. Ja, livet er litt mer kronglete når kroppen krangler, men sånn er det bare ❤️ Anonymkode: e5128...03a 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2022 #11 Skrevet 10. august 2022 En banan og litt nøtter? Anonymkode: fd572...932
IntrovertDeluxe Skrevet 10. august 2022 #12 Skrevet 10. august 2022 Lafamiglia skrev (På 3.8.2022 den 20.15): Det som er aller snillest mot magen, vil være å ikke spise noe i det hele tatt. Gratis er det også. (og bare sånn før jeg får massiv stråmannsargumentasjon her: jeg promoterer ikke sulting eller anoreksi, men alle voksne mennesker som ikke er undervektige, tåler veldig godt å gå uten mat i mange timer.) Nope. Stemmer ikke. Jeg kan godt gå uten mat mellom kl.19 og kl.8-9 på morgenen, men ikke mellom kl.11 og 17
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #13 Skrevet 11. august 2022 Jeg pleide ha banan, peanøtter eller mandler i veska. Anonymkode: 0d1af...1fb
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #14 Skrevet 12. august 2022 Dette er noe jeg bruker å ha med veska: •Lager en blanding av ymse nøtter som jeg liker og biter av Coop sin kokesjokolade i en ziplock pose •Barebells - Vegan Proteinbar - Salty Peanut •Ferske dadler i en boks sammen en boks med hjemmelaget peanøttsmør •Riskaker med mørk sjokolade. Anonymkode: 19e9c...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå