AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg har lagt merke til at folk tester veldig tidlig her nå og omtrent avfeier en mulig graviditet dersom man får negativ test 9/10 DPO. Da jeg prøvde sist for 7 år siden ble man nesten ledd av hvis man testet 9 DPO siden det ikke var mulig omtrent å få positiv før tidligst 10 DPO, men det var også sjeldent og veldig tidlig. Er det holdningene som har endret seg eller har testene faktisk blitt bedre og mer følsomme? Noen som vet? Anonymkode: f2136...68d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Del Skrevet 3. august 2022 Jeg vet egentlig ikke. Men jeg kan for det første tenke meg at utvalget av billigstrimler har kommet i nyere tid. Det er ikke sikkert pakker med strimmel-tester var lett tilgjengelig sist du prøvde? Evt. at det bare ikke var vanlig å kjøpe inn til privat bruk, kanskje det ikke ble markedsført mot privatpersoner? Om det vanlige var å kjøpe en pakke med 1-2 dyrere tester, ville nok også terskelen være høyere for å teste før mensen var fraværende? For det andre tror jeg ikke det er fullt så mange som tester tidlig som en får inntrykk av her inne. Jeg lærte at det kunne være et alternativ av å lese på dette forumet. Det naturlige for de fleste, er å kjøpe/ta en graviditetstest om mensen ikke kommer som ventet. Det virker i hvert fall slik i omgangskretsen min, med unntak av for to jeg kjenner som holdt på med IVF, og meg selv, som også har fått barn vha. IVF. Men også de som nettopp har begynt å prøve, kan få idéen eller bli fristet til å gjøre det slik av å lese om det på nett. Det er egentlig litt meningsløst, syns jeg, og fører til mange bortkastede tester når en uansett ville fått svar i form av mensen noen dager senere. Men jeg har gjort det selv. Anonymkode: b62ee...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Del Skrevet 3. august 2022 Neida, var endel strimmeltester da også, men ikke like godt utvalg. Man får kanskje et litt skeivt bilde av hvordan det er når man leser her ja🤔😊 Anonymkode: f2136...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. august 2022 #4 Del Skrevet 3. august 2022 1 du har tester nedtil 10 mlu eller hva det heter...en digital krever 50 mlu om jeg ikke tar feil. 2 mange som får positive tester 7-10 dpo kan ha fått eggløsning tidligere. Mange går bare etter app eller symptomer. Så om du ikke er 100% regelmessig eller bruker temping så kan man aldri 100% vite når man hadde eggløsning. Hat hørt folk som sier de fikk positiv test på 6 dpo å ..og de vet at de hadde eggløsning 6 dager siden da de hadde eggløsning slim...(som da ikke betyr at du har eller vil få eggløsning) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Del Skrevet 4. august 2022 Sofakona skrev (13 timer siden): 1 du har tester nedtil 10 mlu eller hva det heter...en digital krever 50 mlu om jeg ikke tar feil. 2 mange som får positive tester 7-10 dpo kan ha fått eggløsning tidligere. Mange går bare etter app eller symptomer. Så om du ikke er 100% regelmessig eller bruker temping så kan man aldri 100% vite når man hadde eggløsning. Hat hørt folk som sier de fikk positiv test på 6 dpo å ..og de vet at de hadde eggløsning 6 dager siden da de hadde eggløsning slim...(som da ikke betyr at du har eller vil få eggløsning) Digital krever ikke 50 mlu. Fikk positiv digital (gravid 1-2), tok blodprøve samme dag og hadde nivå på 14. 😊 Anonymkode: 6bfba...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Del Skrevet 4. august 2022 Jeg var langtidsprøver for 10 år siden. Også da fikk man tester med mot 10-16 mlu. Lavere enn dette så vil testene være så sensitivt at det kan slå ut på normale nivåer HCG som man alltid har i kroppen, ca 3-5. Så anbefalt var testene som lå på 16-25 for oss tidlig-testere som brukte billigstrimler. HCG er normalt på 3. Egget fester seg normalt på dag 7, men kan feste seg på dag 5 eller 10. Dobling annenhver dag. Og, som allerede nevnt, mange som ikke har full kontroll på akkurat når egget slapp. Så dette er nok akkurat likt som det har vært siden alt mulig av tester kom på markedet. Før det var det normalt med sensitivitet på 50-60, derfor dette med å ikke teste før dag 14. Anonymkode: f2208...1b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå