Gå til innhold

Skjønner ingenting.,symptomer på urinveisinfeksjon men negativ på dyrkningsprøve.kan noen hjelpe???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger hjelp.

Har tidligere hatt urinveisinfeksjon der jeg tisser blod urinprøve har blitt sendt til dyrkning ,ikke funn av bakterie,kun leukocytter og blod.

Ble da sendt til ct av urinveier,nyrer .alt ok.

Tok også kamera i blæren alt ok.

Tok også urinprøve hver dag i 3 dager,der de skal dyrkes og evt se kreftceller,den var fin.

Fikk nå for noen dager siden urinveisinfeksjon symptomer,tisset blod ol,gikk til lege,den slo ut på alt utenom sukker,fikk penicillin,og ble straks bedre ,men nå I dag fikk jeg svar på dyrkning av urinprøve,og den viste ikke bakterie og var antagelig ikke urinveisinfeksjon. 

Jeg er jo sjekka opp og ner ingenting galt.

Men forstår ikke at det ikkf slo ut på urinveisinfeksjon, når medisinen hjalp, noen som har vært borti dette selv ,???

Anonymkode: a5156...409

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ha blitt bedre av seg selv. Penicillin trenger ikke ha noe med saken å gjøre (hvis du faktisk fikk penicillin og ikke en annen type antibiotika? Penicillin gis sjelden mot urinveisinfeksjon, da velges andre typer antibiotika.).

Anonymkode: 50c79...e9f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan ha blitt bedre av seg selv. Penicillin trenger ikke ha noe med saken å gjøre (hvis du faktisk fikk penicillin og ikke en annen type antibiotika? Penicillin gis sjelden mot urinveisinfeksjon, da velges andre typer antibiotika.).

Anonymkode: 50c79...e9f

Fikk bactrim😀

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ingen?

Har du fått gynekologisk undersøkelse også? Blod i urinen skal utredes videre, hvis det ikke er urinveisinfeksjon.

Men hvis du har blitt helt utredet nå, så er det nok ikke noe alvorlig🤷‍♀️I hvert fall ikke hvis det er det eneste symptomet du har. 

Har du fått snakket med legen igjen, etter at du fikk de siste prøvesvarene? 

Anonymkode: 52f4d...6e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Trenger hjelp.

Har tidligere hatt urinveisinfeksjon der jeg tisser blod urinprøve har blitt sendt til dyrkning ,ikke funn av bakterie,kun leukocytter og blod.

Ble da sendt til ct av urinveier,nyrer .alt ok.

Tok også kamera i blæren alt ok.

Tok også urinprøve hver dag i 3 dager,der de skal dyrkes og evt se kreftceller,den var fin.

Fikk nå for noen dager siden urinveisinfeksjon symptomer,tisset blod ol,gikk til lege,den slo ut på alt utenom sukker,fikk penicillin,og ble straks bedre ,men nå I dag fikk jeg svar på dyrkning av urinprøve,og den viste ikke bakterie og var antagelig ikke urinveisinfeksjon. 

Jeg er jo sjekka opp og ner ingenting galt.

Men forstår ikke at det ikkf slo ut på urinveisinfeksjon, når medisinen hjalp, noen som har vært borti dette selv ,???

Jeg fikk noe lignende i fjor høst. Tisset blod jeg også men slo ikke ut på noe prøver så fikk heller ikke noe legemidler... så har ikke vært bra siden da.. måtte tisse ofte og var som å tisse med piggtråd... det var helt ille og gikk med dette så lenge at jeg har blitt vant til at jeg må på do hele tiden ... selv om det ikke gjør vondt å tisse nå da. Men nå har jeg vært i utlandet og ordnet med antibiotika mot uvi for kommende vintersesong. Legeopplegget her i norge er helt på trynet. Så da får en ordne seg selv. 

Anonymkode: cfe29...6bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gir ikke lege/urolog dere forebyggende,d skal jeg få.

Anonymkode: 9db10...342

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at katter kan få noe som heter feline idiopatisk cystitt, som er en inflammasjon i blæren som ikke skyldes bakterier. Gir samme symptomer som UVI hos mennesker. Kanskje det går an med noe sånt på folk også? 

Anonymkode: 4d9d7...55b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...