Gå til innhold

Innherred sodd i Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på besøk i Oslo og tenkte å lage en klassiker fra Trøndelag,  sodd 😉 Men hvor i Oslo selges det? Rema 1000 har ikke 🙈 Tenker da på sånn spann i frysedisken 

Anonymkode: 7cce0...93f

Skrevet

Kanskje de har på Spar eller meny? 

AnonymBruker
Skrevet

Du skal "lage" en matrett, men spør hvor du får kjøpt den ferdig i spann? Da lager du den ikke, du varmer den ferdige retten opp bare.

Jeg har aldri sett det i noen butikker for øvrig. Bor i Oslo.

Anonymkode: c8dbc...192

• Liker 2
Skrevet
C-girl skrev (11 minutter siden):

Kanskje de har på Spar eller meny? 

Jeg googla, og noen nevnte Meny Grorud. Går an å ringe dem og høre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal "lage" en matrett, men spør hvor du får kjøpt den ferdig i spann? Da lager du den ikke, du varmer den ferdige retten opp bare.

Jeg vet ikke av noen som lager sodd selv. Er ikke vanlig blant mine venner 

Anonymkode: 7cce0...93f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hehe, det er sånn sodd «lages». Også i trøndelag. Det er sikkert noen som står og lager det selv, men vi andre kjøper det bare ferdig. Må ikke forveksles med sodd på hermetikk. Også bør det være både sodd og soddboller fra Inderøy. Det er best. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (39 minutter siden):

Hehe, det er sånn sodd «lages». Også i trøndelag. Det er sikkert noen som står og lager det selv, men vi andre kjøper det bare ferdig. Må ikke forveksles med sodd på hermetikk. Også bør det være både sodd og soddboller fra Inderøy. Det er best. 

Med ingefærøl fra Dahls og skjenning 🥳 Jeg har funnet sodd i frysedisken på flere Menybutikker. 

Anonymkode: ae6e9...68e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Med ingefærøl fra Dahls og skjenning 🥳 Jeg har funnet sodd i frysedisken på flere Menybutikker. 

Anonymkode: ae6e9...68e

Det hører definitivt med ja 👍

AnonymBruker
Skrevet

De har det på OBS på Jessheim i hvert fall, så kanskje noen coopbutikker i Oslo har det. 

Anonymkode: 529fc...c98

AnonymBruker
Skrevet

Har sett det på flere spar 

Anonymkode: 62d3b...746

Skrevet

Jeg er helt sikker på at jeg har sett slike spann i flere Rema-butikker i Oslo-området.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har lurt på denne. Kan jeg feks tilsette frossen lapskausblanding + Innherrad sodd boller og lage mye? Er bare rn. Kan dette fryses ned posjonsvis? Har jo vært fryst før.

Anonymkode: 84c6c...31c

Skrevet

I Telemark selges sodden på Spar, Meny og Kiwi. 

Sodd, Ingefærøl og RBKkamp på TV, da snakker vi..

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har lurt på denne. Kan jeg feks tilsette frossen lapskausblanding + Innherrad sodd boller og lage mye? Er bare rn. Kan dette fryses ned posjonsvis? Har jo vært fryst før.

Anonymkode: 84c6c...31c

Sodd skal spises med kokte poteter, gulerøtter (som må kokes for seg) og flatbrød. 

(Enhver trønder ville sett på deg med forakt om du blandet i lapskausblanding i sodden. Innherredsodd har en perfekt blanding av soddboller og kjøtt) 

Men ville i hvertfall ikke fryst det igjen, siden det alt har vært fryst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...