AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 For to år siden fikk jeg satt opp en hormonspiral, som har som bivirkning at jeg sluttet å få menstruasjon. Jeg synes det er litt dumt at jeg ikke har mensen lengre, fordi jeg føler meg mye mer harmonisk i kroppen og er våtere i skjeden når jeg ikke bruker hormonspiral, men jeg hadde ikke noe valg og måtte sette den opp. Helt ut av det blå sa samboer i går kveld, mens han vasket gulvet ; "Jeg husker før i tiden da var brystene dine større i mensperioden" Jeg sa at det stemte, men at de ikke ble så mye større, bare litt mer struttende. Så sa jeg at noen kvinner går opp både én og to størrelser den uken de har mensen, men at det gjelder ikke meg. Så sier han;" Du kan jo bare ta ut den spiralen"... Ble bittelitt fornærmet og visste ikke helt hva jeg skulle tenke om dette utsagnet, og hadde lyst å spørre han om om han syntes brystene mine er for små, men gadd ikke. Jeg gikk og la meg og han gikk på nattevakt. Menn sier så mye teit 🙈 Anonymkode: c6063...bd7 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Du kan jo kontre med at du også husker før i tiden da pikken hans ble ordentlig stiv og hard.. Tenker det blir stille fra den fronten da Sånne kommentarer er ikke innafor! Men ikke la det passere! Det begynner med små kommentarer, små stikk, og så utvikler det seg hvis man "lar det gå".. Anonymkode: 67988...987 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Lol. Han er ikke gira på barn da? Da blir i alle fall puppene store. Kan fort bli resultatet av å ta ut spiralen. Anonymkode: 8415d...ff0 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Så da er han klar for å bruke kondom? Anonymkode: dedb4...5b5 9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lol. Han er ikke gira på barn da? Da blir i alle fall puppene store. Kan fort bli resultatet av å ta ut spiralen. Anonymkode: 8415d...ff0 Den tanken slo meg også At han kanskje vil ha barn, men klarer ikke si det direkte. Anonymkode: 33f09...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Ja, kjempeide!! Brystene og magen din blir mye større når du blir gravid. Har han lyst på barn eller begynne med kondom - eller er han generelt litt lite opplyst og belest? Anonymkode: d6f20...53f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lol. Han er ikke gira på barn da? Da blir i alle fall puppene store. Kan fort bli resultatet av å ta ut spiralen. Anonymkode: 8415d...ff0 Nei den butikken er stengt. Ts Anonymkode: c6063...bd7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Hvorfor må du ha spiral da? Hormonprevensjon er helseskadelig, jeg har ikke brukt det siden jeg var i begynnelsen av 20-årene og ikke visste bedre. De siste 15 årene har jeg brukt en kombinasjon av pessar, kondom og eggløsningstracking, og jeg har kun blitt gravid med vilje. Nå hadde det ikke kostet meg en kalori å ta abort hvis jeg skulle bli gravid da, og jeg har en stabil syklus fordi jeg spiser sunt og vet nøyaktig når jeg skal ha mensen. Det ville ikke gått mange dager før jeg visste det. Kvinner burde bli kjent med jo toppen sin og lære seg tegnene på eggløsning så de kan droppe skadelige hormonmedikamenter. Anonymkode: ff02e...828 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den tanken slo meg også At han kanskje vil ha barn, men klarer ikke si det direkte. Anonymkode: 33f09...ce2 Jepp. Har inntrykk av at av en eller annen grunn er det for noen menn litt..flaut å innrømme barneønske? Så kanskje det er en måte å komme dit på at det kan skje en oopsie. Bedre å ta en ordentlig prat om det og avklare om det er noe begge ønsker da. Anonymkode: 8415d...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei den butikken er stengt. Ts Anonymkode: c6063...bd7 Åja, da så. Anonymkode: 8415d...ff0
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Si ifra at han har soft tiss. Da holder de kjeft, redd for tissen sin dissa mannfolka. Anonymkode: f10fc...cb4 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, kjempeide!! Brystene og magen din blir mye større når du blir gravid. Har han lyst på barn eller begynne med kondom - eller er han generelt litt lite opplyst og belest? Anonymkode: d6f20...53f Vi har egne barn men ikke sammen. Tror han kunne tenkt seg barn, men jeg ble nesten krøpling pga bekkenløsning da jeg fikk barnet mitt for flere år siden, og fikk beskjed av fysioterapeut at ved neste svangerskap kommer jeg nok til å slite enda mer med bekken/rygg. Jeg orker ikke å bruke flere år av livet mitt hos fysioterapeut og på krykker, slik jeg gjorde etter graviditeten. Kunne tenkt meg å adoptert, men det ønsker ikke han. Ts Anonymkode: c6063...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor må du ha spiral da? Hormonprevensjon er helseskadelig, jeg har ikke brukt det siden jeg var i begynnelsen av 20-årene og ikke visste bedre. De siste 15 årene har jeg brukt en kombinasjon av pessar, kondom og eggløsningstracking, og jeg har kun blitt gravid med vilje. Nå hadde det ikke kostet meg en kalori å ta abort hvis jeg skulle bli gravid da, og jeg har en stabil syklus fordi jeg spiser sunt og vet nøyaktig når jeg skal ha mensen. Det ville ikke gått mange dager før jeg visste det. Kvinner burde bli kjent med jo toppen sin og lære seg tegnene på eggløsning så de kan droppe skadelige hormonmedikamenter. Anonymkode: ff02e...828 Hvis det ikke hadde kostet deg én kalori å ta abort, så vil det jo si at du bruker abort som prevensjonsmiddel? Ts Anonymkode: c6063...bd7 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har egne barn men ikke sammen. Tror han kunne tenkt seg barn, men jeg ble nesten krøpling pga bekkenløsning da jeg fikk barnet mitt for flere år siden, og fikk beskjed av fysioterapeut at ved neste svangerskap kommer jeg nok til å slite enda mer med bekken/rygg. Jeg orker ikke å bruke flere år av livet mitt hos fysioterapeut og på krykker, slik jeg gjorde etter graviditeten. Kunne tenkt meg å adoptert, men det ønsker ikke han. Ts Anonymkode: c6063...bd7 Hm, forstår han fullt ut hvor uaktuelt det er for deg? Anonymkode: 8415d...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det ikke hadde kostet deg én kalori å ta abort, så vil det jo si at du bruker abort som prevensjonsmiddel? Ts Anonymkode: c6063...bd7 Jeg har aldri tatt abort, fordi jeg aldri har blitt gravid uten å prøve. Har blitt gravid på henholdsvis første og andre forsøk med planlagte barn. Men hvis jeg skulle blitt gravid, selv om det er ekstremt usannsynlig, så ville jeg tatt abort. Anonymkode: ff02e...828 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hm, forstår han fullt ut hvor uaktuelt det er for deg? Anonymkode: 8415d...ff0 Nei det tror jeg ikke fordi jeg hadde kommet meg ganske bra på beina mtp bekken/ korsrygg da jeg møtte han for 9 år siden. Jeg har lyst på et barn sammen med han, men dvs at jeg må ofre kropp og helse. Jeg klarer ikke å jobbe fulltid på grunn av bekken/ryggen min, og det er 12 år siden jeg fikk barnet. Jeg fikk bekkenløsning med gangvansker i uke 16, og når fysioterapeut sier at jeg kan risikere å ende i rullestol ved neste svangerskap, er det uaktuelt for meg! Jeg har brukt hundrevis av timer hos fysioterapeut med trening, og må trene fremdeles på grunn av det j**** bekkenet mitt, og gikk på krykker i flere år etter fødsel. Har lyst å adoptere men kjæresten min ønsker ikke det, fordi det er så dyrt. Ts Anonymkode: c6063...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor må du ha spiral da? Hormonprevensjon er helseskadelig, jeg har ikke brukt det siden jeg var i begynnelsen av 20-årene og ikke visste bedre. De siste 15 årene har jeg brukt en kombinasjon av pessar, kondom og eggløsningstracking, og jeg har kun blitt gravid med vilje. Nå hadde det ikke kostet meg en kalori å ta abort hvis jeg skulle bli gravid da, og jeg har en stabil syklus fordi jeg spiser sunt og vet nøyaktig når jeg skal ha mensen. Det ville ikke gått mange dager før jeg visste det. Kvinner burde bli kjent med jo toppen sin og lære seg tegnene på eggløsning så de kan droppe skadelige hormonmedikamenter. Anonymkode: ff02e...828 Ja jøss... Jeg fikk lave jernlagere og måtte slutte som blodgiver siden jeg blødde så mye at det rant på gulvet. Det ble helt annerledes med hormonspiral. Anonymkode: d6f20...53f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi har egne barn men ikke sammen. Tror han kunne tenkt seg barn, men jeg ble nesten krøpling pga bekkenløsning da jeg fikk barnet mitt for flere år siden, og fikk beskjed av fysioterapeut at ved neste svangerskap kommer jeg nok til å slite enda mer med bekken/rygg. Jeg orker ikke å bruke flere år av livet mitt hos fysioterapeut og på krykker, slik jeg gjorde etter graviditeten. Kunne tenkt meg å adoptert, men det ønsker ikke han. Ts Anonymkode: c6063...bd7 Hvorfor steriliserer du deg ikke? Anonymkode: d6f20...53f 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har aldri tatt abort, fordi jeg aldri har blitt gravid uten å prøve. Har blitt gravid på henholdsvis første og andre forsøk med planlagte barn. Men hvis jeg skulle blitt gravid, selv om det er ekstremt usannsynlig, så ville jeg tatt abort. Anonymkode: ff02e...828 Hvis du aldri har tatt abort, vet du overhodet ikke hvordan du ville ha reagert hvis du ble gravid! Kanskje hadde du ikke brydd deg og tatt abort like lett som det er å drikke en kopp te, men det kan også hende du ikke hadde klart å ta abort eller fått problemer i ettertid og angret. Jeg har tatt abort og fikk problemer i ettertid og angret som bare det. Ts Anonymkode: c6063...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jøss... Jeg fikk lave jernlagere og måtte slutte som blodgiver siden jeg blødde så mye at det rant på gulvet. Det ble helt annerledes med hormonspiral. Anonymkode: d6f20...53f Men da har du jo en hormonforstyrrelse som burde vært behandlet fra et årsaksperspektiv (ofte livsstilsrelatert) I stedet for å plastre det over med hormonprevensjon. Det er ikke mangelen på spiral som gav deg dette i første omgang. Jeg gikk fra større blødninger i 5 dager til små blødninger i 3 dager da jeg endret kostholdet som 23-åring, og all pms forsvant samtidig. Anonymkode: ff02e...828
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå