AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Min samboer gleder seg masse til å bli far, men ser ikke meg og mine behov i det hele tatt i graviditeten, som å måtte ta det litt med ro for eksempel. Jeg har tatt det opp med han flere ganger, men han tar ikke til seg noe. Svangerskapet har gitt meg mange plager, men jeg har måtte trosse dem og gjøre masse for det. Jeg overarbeider kroppen hver dag så å si for at blandt annet samboer skal bli fornøyd,bare synd han aldri blir det. Jeg har 3 uker i til termin, og har nå ekstrem store bekkensmerter, er veldig tung så ryggen verker konstant, og er så sliten. Aldri har samboer gjort noe spesielt for meg, ikke en gang en massasje på vondt rygg har han giddet fordi han synes det er kjedelig. Jeg har måtte ligge en del i det siste og han har vært oppgitt over det. I går tippet det over for meg på butikken av alle steder. Vi skulle ukeshandle, og han var pottesur for noe jeg ikke forstod mens vi gikk rundt på butikken. Jeg spurte han hva det var, for jeg hadde jo vært hyggelig mot han hele dagen. Da sa han " Ja, jeg skal si hvorfor jeg er sur. Jeg driver å pusser opp hjemme og du kan ikke en gang sette på en vask med sengetøy til oss. Du gjør jo ingenting for fellesskapet". Det knuste meg, fordi jeg dagen før hadde i MANGE timer gjort husarbeid, jeg glemte kun det sengetøyet. Vi har andre sengetøy, men han ønsket å vaske det, tørke og legge på igjen. Jeg sa jeg skulle gjøre det, men jeg bare glemte det,men jeg gjorde sinnsykt mye annet. Det er jo jeg som ordner det meste i huset, men han legger ikke merke til noe jeg gjør og tror tydeligvis at hele huset er ryddig av seg selv han. Jeg har også stått for alt av organisering av babyinnkjøp og vasket og brettet alle babyklær osv. I tillegg så bærer jeg jo barnet hans, jeg kunne ønske han var stolt av meg for jeg bidrar jo mye til fellesskapet i mine øyne. Men jeg er aldri god nok for han. Jeg ble så såret, han var ekstremt sur over en bagatell liksom. Noe han er relativt ofte, uansett hva jeg gjør er det alltid noe jeg kunne gjort bedre i hans øyne. Selv er han langt ifra perfekt, men det tror han da. Jeg er så skuffet, jeg kjenner noen andre gravide og de blir så godt tatt vare på av sine menn. Jeg føler meg nå dypt deprimert, jeg har ikke stått opp en gang enda i dag. Jeg ser på alle babytingene rundt meg og føler en tunghet rundt hjertet mitt og gleder meg ikke til noenting, jeg har mistet all gnist nå og er lei meg. Jeg så ikke dette komme, nå har dette blitt livet mitt. Anonymkode: afc22...2fc 2 8
AprilLudgate Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Det er nå det er en god ide å ta seg en tur på FVK. Snakke om forventninger og realiteter. Dette vil eksplodere når babyen kommer, så jeg hadde bare bestilt en time nå. 19 9
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 DundreMilfin skrev (1 minutt siden): Det er nå det er en god ide å ta seg en tur på FVK. Snakke om forventninger og realiteter. Dette vil eksplodere når babyen kommer, så jeg hadde bare bestilt en time nå. Jepp. Dette er en mann som risikerer å bli deltidspappa ganske snart. Anonymkode: 4a5c6...458 14 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Min eks var også sånn, skjønte ingenting av at jeg var sliten for eksempel. Han furtet og truet til og med med å gjøre det slutt fordi jeg ikke orket å sitte oppe og se film med ham om kveldene. Jeg var jo helt skutt etter å ha vært på jobb. Det ble ikke bedre da babyen kom, mine behov var overhodet ikke viktige sammenlignet med hans. Han skulle sove, han skulle ha mat, han skulle få game og være med kompiser osv. Jeg skulle ikke sove eller spise, det var liksom underordnet. Prøv en tur på familievernkontoret? Snakk om forventninger til når babyen kommer, det tror jeg er lurt. Anonymkode: ecb82...a14 6 1 3
Gjest parkeringsvakten Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Slutt å være skuffet, det gjør bare at han tramper over deg mer. Bli sint.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Familievernkontoret NUH! Anonymkode: 51585...de5 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 DundreMilfin skrev (2 minutter siden): Det er nå det er en god ide å ta seg en tur på FVK. Snakke om forventninger og realiteter. Dette vil eksplodere når babyen kommer, så jeg hadde bare bestilt en time nå. Jeg vil gjerne ta noen samtaler på FVK og har foreslått det, han nekter det. Han sier alt blir så bra når baby kommer, og at ikke trenger hjelp til å takle noenting- det tror ikke jeg. Jeg skjønner ikke hvordan han skal takle en hverdag med en baby så lenge alt ikke er rosenrødt. Jeg er livredd for at det skal være sånn at hvis huset ikke er strøkent nok for han når han kommer hjem så er han sur, at han skal bli sur på meg når baby våkner om natten eller at han skal klage på alt jeg gjør. Han overkjører meg med mye også for tiden, jeg skjønner ikke hva som skjer. Han er 40 år, så han er godt voksen. Anonymkode: afc22...2fc 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 parkeringsvakten skrev (1 minutt siden): Slutt å være skuffet, det gjør bare at han tramper over deg mer. Bli sint. Enig. Min mann hadde jaggu fått høre det om han var som TS sin samboer. Anonymkode: fed6e...e3f 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Han må da ha vært en selvsentrert idiot uten empati før du ble gravid og? Som andre skriver - parterapi, og han må ta tak. For slik kan du ikke ha det. For utviklingen er; bare to = litt irriterende, gravid = sårende, spedbarn = ekstremt belastende, nummer to = ødeleggende. Anonymkode: b0b0e...524 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 parkeringsvakten skrev (2 minutter siden): Slutt å være skuffet, det gjør bare at han tramper over deg mer. Bli sint. Jeg har blitt sint også, tro du meg. Han blir iskald mot meg de gangene jeg har blitt sint. Null følelser og reaksjon. Anonymkode: afc22...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har blitt sint også, tro du meg. Han blir iskald mot meg de gangene jeg har blitt sint. Null følelser og reaksjon. Anonymkode: afc22...2fc Hersketeknikk. Og psykisk manipulasjon. Slikt er ødeleggende over tid i et forhold. Anonymkode: b0b0e...524 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han må da ha vært en selvsentrert idiot uten empati før du ble gravid og? Som andre skriver - parterapi, og han må ta tak. For slik kan du ikke ha det. For utviklingen er; bare to = litt irriterende, gravid = sårende, spedbarn = ekstremt belastende, nummer to = ødeleggende. Anonymkode: b0b0e...524 Kanskje jeg har vært blind av kjærlighet, men det var isåfall ikke før jeg virkelig trengte hans støtte at jeg så disse sidene av han ordentlig. Jeg vet ikke. Sær og litt egen har jeg sett han har vært, men ikke som dette. Anonymkode: afc22...2fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hersketeknikk. Og psykisk manipulasjon. Slikt er ødeleggende over tid i et forhold. Anonymkode: b0b0e...524 Jeg vet 😔 Anonymkode: afc22...2fc
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min eks var også sånn, skjønte ingenting av at jeg var sliten for eksempel. Han furtet og truet til og med med å gjøre det slutt fordi jeg ikke orket å sitte oppe og se film med ham om kveldene. Jeg var jo helt skutt etter å ha vært på jobb. Det ble ikke bedre da babyen kom, mine behov var overhodet ikke viktige sammenlignet med hans. Han skulle sove, han skulle ha mat, han skulle få game og være med kompiser osv. Jeg skulle ikke sove eller spise, det var liksom underordnet. Prøv en tur på familievernkontoret? Snakk om forventninger til når babyen kommer, det tror jeg er lurt. Anonymkode: ecb82...a14 Høres ut som min samboer dette. Han blir snart en eks. Han var verdens snilleste den gangen det kostet lite å være snill. Å være omsorgsfull og "ta vare på" kjæresten sin er jo veldig lett når kjæresten er selvstendig og frisk. Når jeg faktisk trengte han på ordentlig, da var det ikke mye hjelp og støtte å få. Anonymkode: 9f82c...e94 4 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som min samboer dette. Han blir snart en eks. Han var verdens snilleste den gangen det kostet lite å være snill. Å være omsorgsfull og "ta vare på" kjæresten sin er jo veldig lett når kjæresten er selvstendig og frisk. Når jeg faktisk trengte han på ordentlig, da var det ikke mye hjelp og støtte å få. Anonymkode: 9f82c...e94 Selvstendig, frisk og barnløs, skulle det egentlig stå. Jeg er jo fortsatt selvstendig og frisk, men søvnmangel og det å ha et aktivt barn alene 24/7 tærer virkelig på. Anonymkode: 9f82c...e94 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min eks var også sånn, skjønte ingenting av at jeg var sliten for eksempel. Han furtet og truet til og med med å gjøre det slutt fordi jeg ikke orket å sitte oppe og se film med ham om kveldene. Jeg var jo helt skutt etter å ha vært på jobb. Det ble ikke bedre da babyen kom, mine behov var overhodet ikke viktige sammenlignet med hans. Han skulle sove, han skulle ha mat, han skulle få game og være med kompiser osv. Jeg skulle ikke sove eller spise, det var liksom underordnet. Prøv en tur på familievernkontoret? Snakk om forventninger til når babyen kommer, det tror jeg er lurt. Anonymkode: ecb82...a14 Lei meg for å høre at du har lignende opplevelse. Jeg lurer så på hvordan noen ikke klarer å se litt andre sine behov en gang, at verden bare skal dreie seg rundt dem. Jeg forstår ikke. Og de skal jo liksom være glad i oss, hvorfor behandle oss sånn da? Han vil ikke på FVK. Jeg har prøvd å snakke med han om forventninger hjemme da, også fordi det kunne blitt en koselig snakk. Men han trenger visst ikke snakke om noe han,for han tror og mener at alt skal bli så bra hele veien, og jeg synes han derfor er virkelighetsfjern når vi ikke en gang har det bra nå FØR baby kommer. Anonymkode: afc22...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som min samboer dette. Han blir snart en eks. Han var verdens snilleste den gangen det kostet lite å være snill. Å være omsorgsfull og "ta vare på" kjæresten sin er jo veldig lett når kjæresten er selvstendig og frisk. Når jeg faktisk trengte han på ordentlig, da var det ikke mye hjelp og støtte å få. Anonymkode: 9f82c...e94 Det er vel sånn her for meg også. Er ikke før jeg på ordentlig trengte han og ikke var frisk og rask og kunne være "perfekt" for han- at han viste hvem han virkelig var. Og nå skal vi ha barn sammen 😔 Anonymkode: afc22...2fc 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel sånn her for meg også. Er ikke før jeg på ordentlig trengte han og ikke var frisk og rask og kunne være "perfekt" for han- at han viste hvem han virkelig var. Og nå skal vi ha barn sammen 😔 Anonymkode: afc22...2fc Å💔 Kjære, får så vondt av deg Det er ikke sånn her man skal ha det. Anonymkode: 4a5c6...458
Lovis Fenja Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 (endret) Du må bare KREVE at han blir med deg på Familievernkontoret. Det er ikke et valg han kan ta, når du trenger det. Mannen er helt nødt til å få perspektiver her! Blir han ikke med er han deltidspappa før året er omme! Dette kan du ikke gi deg på hvis du vil ha en mulighet til å redde familien! Sånn det er nå så mister du litt mer følelser for han for hver dag og du kommer til å ende opp med å forakte han. Du har dårlig tid, bestil time i dag!! Endret 3. august 2022 av Lovis Fenja 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vel sånn her for meg også. Er ikke før jeg på ordentlig trengte han og ikke var frisk og rask og kunne være "perfekt" for han- at han viste hvem han virkelig var. Og nå skal vi ha barn sammen 😔 Anonymkode: afc22...2fc Dessverre er en del menn slik. Veldig frustrerende at man tror man har funnet en god og snill mann, og så endrer han seg så fort det kreves noe av han på ordentlig. Anonymkode: 9f82c...e94 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå