Gå til innhold

Noen som har byttedag på søndager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna bruker tid på å roe seg etter samvær hos den andre forelderen, vi vurderer å ha byttedag på søndagen. Har sålangt praktiseret annehver langhelg (tors-man hos eks) Men tenker nå ons-søn kunne vært lurt å prøve. 

Det eneste egoistiske minus er at jeg alltid må være hjemme søndag kveld. 

Hvilke samværsordning har dere og såkalt byttedag? 

Anonymkode: afbf6...489

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når vi hadde 50/50, byttet vi på mandager. (Levere og hente fra skole.) Nå har eks samvær annenhver helg, og da henter han fra skole fredag og leverer på skole mandag morgen. Dette for at vi skal slippe å tilpasse oss hverandre, men barnet.

Vi har riktignok et dårlig samarbeid, så derfor best å utføre overlevering på skole og ikke privat.

Anonymkode: 8e3be...fb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har barna 50/50. Vi bytter på søndager klokken 12. Det er snakk om to barn her, en på 10 og en på 7. Vi bytter på søndager fordi vi har både «mammaklær» og «pappaklær» (for å unngå konflikt)  og da slipper ungene å drasse med seg både sekk og pose på skolen på mandager. Men det fungerer jo greit, men vi merker at det er litt vanskelig for spesielt den ene å lande før mandagen. Og dersom den ene parten slår seg vrang hvis vi fks reiser på hytta, så kan den parten forlange å få barna til avtalt tid den søndagen, eller være snill og gi oss mer tid å komme hjem på. Det er vel ulempen med å bytte i helger, at hvis vi tar langhelg noe sted er det stress å komme seg til avtalt tid hjem på søndager hvis ene part blir vrang. 

Anonymkode: e09a0...964

AnonymBruker
Skrevet

Byttedag på torsdager etter middag, føler det har vært det beste for oss, da er det bare en dag med skole også roer vi ned mot helga. Prøve de å bytte rett etter skolen, men det funka ikke. Det ene barnet trenger tid, så etter lekser og middag funker best her for oss.  

Anonymkode: f0747...970

AnonymBruker
Skrevet

Vi bytter fredager. Barna går fra den ene og til skolen, deretter hjem til den andre. Jeg synes det fungerer optimalt. Barna får slappe av når de kommer til andre, helgeplaner er enkelt å gjennomføre.

Barna har dobbelt opp med klær og utstyr og frakter aldri noe med seg via skolen.

Anonymkode: 9b039...e89

AnonymBruker
Skrevet

Søndag er jo en kjip byttedag, da kan man aldri reise vekk en helg og etterhvert som ungene blir med på cup, speiderturer og hyttetur med venner så er det jo bare rotete. 

Anonymkode: 2986c...eef

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde et konfliktfylt forhold, så vi byttet i barnehagen/SFO. F.eks far leverte i barnehagen om morgenen mandag, så hentet jeg på ettermiddagen. Nødvendig kommunikasjon var via sms.

Anonymkode: 15bb5...259

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barna bruker tid på å roe seg etter samvær hos den andre forelderen, vi vurderer å ha byttedag på søndagen. Har sålangt praktiseret annehver langhelg (tors-man hos eks) Men tenker nå ons-søn kunne vært lurt å prøve. 

Det eneste egoistiske minus er at jeg alltid må være hjemme søndag kveld. 

Hvilke samværsordning har dere og såkalt byttedag? 

Anonymkode: afbf6...489

her har vi fra fredag til fredag funker veldig fint

Anonymkode: 9a5e0...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig sterke meninger om byttedag faktisk da jeg selv har opplevd søndag til søndag. Søndag er den verste dagen. Kommer til den andre forelderen, egentlig bare pakke ut (på et tidspunkt så ønsker ungene å ha visse type klær), legge seg og så skole. Man må tilpasse seg ny situasjon osv. 

Tenker at det er viktig at det er bra før helg (torsdag/fredag). Det tar 3-4 dager på å justere seg i nytt hjem og hvis ikke skolen skal gå dårligere (det er jo statistikk på), da bruker man helga på å roe seg før ny uke. Ideelt tenker at jeg 2 uker hadde vært det beste. Da klarer man å roe seg et sted før man reiser til videre. 

Anonymkode: 5e08c...098

AnonymBruker
Skrevet

Tantebarna mine hadde søndager før, men fordi de slet med å lande så byttet de til fredager. Da hadde de helgen på seg før ny uke på skole og i barnehage, det gjorde overgangen mye enklere! Eldste går hjem til den de skal til og yngste blir hentet på sfo sammen med bagene av den de har vært hos og så kjørt hjem til den de skal være hos.

Anonymkode: 0f8e3...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...