AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Hvordan finner man ut at noen ligger døde i naboleiligheter, i skogen eller andre steder? Lukter det mye og hvordan lukter det? Hvordan var din opplevelse av å finne de døde? Hva måtte du gjøre? Ringe politi? Anonymkode: 75acd...feb
TheHairyToothfairy Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Kom til et ulykkessted rett sør for Bergen sentrum tidlig morgen søndag mens jeg var på veg hjem fra jobb for noen år siden. Det som møtte meg var en bil som hadde kjørt av veien, motoren var i full gang og bilen stod med ene drivhjulet som spant fritt mens bilen var relativt knust foran på passasjersiden mot en steinvegg. Fører satt død bak rattet, men hadde mistet livet pga sykdom og ikke kollisjonen. Jeg reagerte ikke særlig på det fordi jeg ikke oppfattet at han var død før jeg hadde forsøkt å få kontakt med ham og konstaterte at han ikke var bevisstløs. Guffent kanskje, men husker jeg egentlig var takknemlig for at det ikke var noe blod fra store sår etc. Det var rarere å snakke med AMK som nesten fikk meg til å føle meg skyldig for at jeg ikke heller hadde ringt Politiet først. Var også litt uvirkelig når jeg ventet på at ambulanse og Politi skulle komme. Det kom kun en annen privatbil før disse var på stedet, var litt sært å fortelle denne at det ikke var noe vi kunne gjøre og at de sånn sett bare kunne kjøre videre. Ikke tenkt på det veldig mye siden, det ble for min del litt sånn bekreftelse på noe jeg vet skjer der ute. Folk får hjerteinfarkt etc og dør plutselig. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Jeg så en som døde foran meg på Oslo S for mange, mange år siden. En ung mann som hadde drukket rødsprit. Det luktet i hvert fall rødsprit. Om det var dødsårsaken, vet jeg ikke. Var 14 år og jeg så ham på et annet spor enn jeg stod på. Da han segnet sammen, ble jeg helt rådvill og skjelven. Ingen så det heller. Jeg løp opp og fant en vekter og vi gikk sammen ned til denne unge mannen. Da var han død. Vekteren sa jeg bare kunne gå videre. Så gikk jeg tilbake til sporet mitt, så at ambulansefolk og politi kom, de la et hvitt laken over ham og løftet ham opp på en båre. For meg som 14 åring var dette en traumatisk opplevelse 😥 Jeg klarer ikke å kjenne lukten av rødsprit den dag i dag, er 35 år siden. Anonymkode: a935c...202 3 1
Snok1 Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Jeg kom over en selvmorder som hadde hoppet fra en bro. Jeg sjekket om personen var i live, og ringte ambulanse som kom og hentet. En hendelse jeg husker godt, men som ikke har vært problematisk for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 En kollega segnet om foran meg for noen måneder siden. Klagde på vondt i ryggen før han datt om med hjertestans. Vi hadde hjertestarter på jobb og ambulanse kom fort, men hovedpulsåren hadde røket og hjertet bare pumpet blod ned i magen så han kunne ikke reddes. Veldig skremmende opplevelse og i starten var jeg litt frynsete men det plager meg ikke nå, det var godt å få bekreftet at vi ikke kunne gjort noe fra eller til for å endre utfallet. Anonymkode: af2f9...cb6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 Jeg jobbet på et rehabiliteringssenter som tenåring, gikk rundt og leverte mat på rommene til pasientene. Gikk inn på et rom hvor en mann hadde hengt seg. Jeg husker det veldig godt den dag idag, men har aldri vært preget av det i stor grad. Gikk rolig ut og hentet en sykepleier Anonymkode: 66dbf...9d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå