Gå til innhold

Hvordan vet du hvor høy du er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du målt? Hvordan gjorde du det og når gjorde du det sist?

Anonymkode: 4b41f...b08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Målte til passet for 15 år siden, regner med jeg verken har vokst eller krympet. 

Anonymkode: f5ba3...972

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble målt på første svangerskapskontroll på legesenteret, med begge barna (mange år i mellom). 

Anonymkode: 3a7f9...29f

AnonymBruker
Skrevet

Årlig helsetest på jobben hvor vi veies og måles.

Anonymkode: 54efa...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Målte da jeg var på beintetthetsmåling  (hadde krympet 2,5 cm da), og da jeg skulle ha nytt pass (krympet enda en cm).

Skal ha ny beintetthetsmåling snart, og regner med at jeg har krympet enda et par cm.

Anonymkode: 384e7...aba

Skrevet (endret)

Jeg ble målt hos en "beindoktor" sist, altså en spesialist som sjekker om man har osteoporose (beinskjørhet). Dette var vel for rundt ti år siden. Jeg ble målt på legekontoret der med et sånt måleopplegg inntil veggen, og det viste 160 cm.

Jeg regner dette som riktig målt.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Årlig helsesjekk via jobben. 

Anonymkode: 85573...a66

Skrevet

Det står i passet mitt. Hvordan de vet det aner jeg ikke.-

AnonymBruker
Skrevet

Måles og veies av en lege én gang i året på grunn av privat helseforsikring.

Målene varierer veldig, ut i fra når på døgnet målingen tas, for eksempel.

Jeg har målt alt fra 190 til 194. Synes det er rart å ha så stor forskjell. I passet mitt står det 192.

Anonymkode: 54efa...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som lærer hvordan de kan måle sin egen høyde lenger?

Du tar en gjenstand med 90 grader vinkel. Det kan være en vinkel som brukes til skole, trearbeid etc eller det kan være en bok med stive permer.

Du stiller boken på toppen av hodet med de lengste sidene av bokpermen inntil veggen eller dørkarmen og lager en liten strek under der boken møter vegg eller karm. Finner frem en tommestokk eller et målebånd og leser av.

Syns du det er vanskelig å få til alene så spør en annen om å hjelpe deg mens du står så rak du bare kan.

https://duckduckgo.com/?q=how+to+measure+your+height&ia=web

Anonymkode: 9b473...4fb

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Målte til passet for 15 år siden, regner med jeg verken har vokst eller krympet. 

Anonymkode: f5ba3...972

Jeg har krympet en cm. Det er vanlig å krympe litt med årene. 😄

AnonymBruker
Skrevet
On 8/3/2022 at 11:26 AM, AnonymBruker said:

Målte da jeg var på beintetthetsmåling  (hadde krympet 2,5 cm da), og da jeg skulle ha nytt pass (krympet enda en cm).

Skal ha ny beintetthetsmåling snart, og regner med at jeg har krympet enda et par cm.

Samme her, sist jeg målte meg ved måling var jeg 184, ned fra 186. Nå er jeg nede på 181,5. ikke det at jeg klager siden det var så ensomt der oppe i høyden. Skal sies at jeg er mann, tror aldri jeg har møtt en dame som er 180+ noen gang.

Anonymkode: e054d...4b9

AnonymBruker
Skrevet

De målte meg på jobben og da jeg skulle ha pass.

Anonymkode: 5987c...b3b

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 11.26):

Det var slik jeg også målte høyden i fjor, beintetthetsmåling.  Jeg hadde krympet 3 cm i forhold til tidligere målinger for flere år siden, pass, bedriftslege osv.  Før 201cm, nå 198.  Alle krymper vel litt fra vi er på det høyeste rundt 20-30? Noen kan vel ha målt feil også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Samme her, sist jeg målte meg ved måling var jeg 184, ned fra 186. Nå er jeg nede på 181,5. ikke det at jeg klager siden det var så ensomt der oppe i høyden. Skal sies at jeg er mann, tror aldri jeg har møtt en dame som er 180+ noen gang.

Jeg er 181 :fnise:

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

:rodmer: ensomt i høyden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...