AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Lurer på hvor vanlig det er at foreldre, da spesielt mot tilbyr seg å avlaste/hjelpe til når dere fikk barn? Anonymkode: 1a156...e63
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Min mor var pensjonist, og bor nærmt, da vi fikk førstemann. Hun kom innom på formiddagen et par timer mens jeg var i permisjon. Hun skiftet bleie og sang og dullet, og da verste amme-hele-tiden-perioden var over, fikk jeg innimellom gjort ærender mens hun passet litt. Med andremann var det verre, da fikk jeg ikke mye besøk/hjelp. Men altså, hvor mye foreldre har kapasitet til å hjelpe varierer jo. Er moren din i full jobb, er det ikke sikkert hun har så mye anledning til å hjelpe. Anonymkode: f2c49...29c 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Moren min bor nærmt og fikk mye hjelp med begge barna. En vennine med batn på samme alder har ikke fått noe hjelp av foreldre Anonymkode: 6979e...8d3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Jeg fikk veldig lite avlastning med mine barn bortsett fra barnevakt av og til. Husker hvor utrolig sliten jeg var og skal gjøre mitt beste for å være til hjelp hvis mine barn trenger det. Kan jo selvfølgelig ikke kreve at besteforeldrene stiller opp, men det betyr så mye i hverdagen. Tenker at det vil være en berikelse for meg også. Anonymkode: d55f4...bac 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Nesten ingenting. Hadde betydd mye om hun gjorde det, men hun er opptatt med sitt eget. Jeg ble også forlatt av mannen, så det hadde jo hjulpet bare et kvarter her og der. Anonymkode: 19ffa...a4a 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Min mor bor på andre siden av landet, men satt i beredskap og kom for å være der et par uker rett etter fødsel. Hun har også vært hos meg et par uker da mannen min var bortreist på jobb. Hun har en sesongbetont jobb og derfor passet det slik. Svigermor bor nærmere men hun jobber vanlig så kan ikke bare stille opp sånn uten videre. Sånn som det er nå så har hun barnebarn på overnatting i ny og ne. Svigerfar bor nærme og har noen ganger på overnatting eller bare noen timer, henter i barnehagen, etc. Anonymkode: 9d889...129
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Svigers bor på andre siden av gjerdet, og de vet jo ikke hva godt de kan gjøre for oss. Null stress å få litt hjelp derfra. Moren min bor 3 timer unna og er i jobb, så ikke like lett å få avlastning fra henne da det er begrenset hvor ofte hun kan komme, men hun ELSKER bestemorrollen, så når hun er her så får vi mer enn nok hjelp til både trilling og det som er 😅 Anonymkode: 9a833...4c6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Nei, og det hadde blitt fort avslått for å si det sånn. Hun vet nok at det ikke er ønskelig. Anonymkode: a3fde...73b
mereo Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 Nei, av mange ulike årsaker. Og det har gått helt fint uten det.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Ikke min mor men min søster bodde hos meg i 6 uker etter fødsel. Barnefar hadde stukket så hun tilbød å hjelpe. Jeg hadde keisersnitt og jeg er evig takknemlig. Hun fikk 2 uker omsorgspermisjon (tom betalt av hennes arbeidsgiver!!!) og brukte nesten all ferie. Hun er grunnen at jeg fikk en fin barseltid til tross for at eksen stakk. Anonymkode: a29e3...9c6 3 6
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 Min mor passet barna i et par-tre måneder da vi sto uten barnehageplass etter permisjonen. Vi tok også et par måneder permisjon uten lønn for å få det til å gå opp. Ut over det (som jo var MASSE til hjelp! ) så fikk jeg vel ingen «hjelp» under permisjonen. Det hendte hun kom på besøk og vi trillet en tur sammen eller dro for å shoppe litt, men hun tok aldri babyen alene slik at jeg fikk noen minutter for meg selv her og der. Det gjorde heller ikke svigermor, og vi har kun hatt barnevakt i et par timer i strekk et par ganger i året. Anonymkode: 5a515...a25
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min mor passet barna i et par-tre måneder da vi sto uten barnehageplass etter permisjonen. Vi tok også et par måneder permisjon uten lønn for å få det til å gå opp. Ut over det (som jo var MASSE til hjelp! ) så fikk jeg vel ingen «hjelp» under permisjonen. Det hendte hun kom på besøk og vi trillet en tur sammen eller dro for å shoppe litt, men hun tok aldri babyen alene slik at jeg fikk noen minutter for meg selv her og der. Det gjorde heller ikke svigermor, og vi har kun hatt barnevakt i et par timer i strekk et par ganger i året. Anonymkode: 5a515...a25 Nesten helt likt slik vi hadde det med førstemann Her passet mine foreldre eldsten to dager i uken i de fire mnd vi sto uten bhg-plass (de andre tre dagene i uken dekket vi ved å gå ned i stilling begge to), og det var gull verdt. Ellers har vi ikke fått noe særlig hjelp eller avlastning. Og med minsten har de ikke passet noe i det hele tatt. Svigers bor langt vekke, men de vil ikke ha noe med barnabarn å gjøre, svigermor sier hun er ferdig med barn... Anonymkode: f2c49...29c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 Nei, og heldigvis ikke. Jeg ville ikke hatt henne her. Anonymkode: c3272...b10 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 Mine foreldre bor på andre sida av landet, og til tross for at dei er pensjonistar har dei ikkje vore på besøk anna enn rett etter fødselen. Så ikkje mykje hjelp å hente der... Svigermor er i full jobb og bor en time unna, så lite hjelp å hente der også (heilt forståeleg altså!). Har desverre ingen svigerfar. Det går heilt greit, vi var jo forberedt på dette før barnet vart født. Men det er klart ein av og til skulle ønske det var mulig med bittelitt avlastning eller hjelp med nokre små ting, eller berre besøk for å bygge relasjon med poden. Men det er som det er. Anonymkode: 5513b...dd5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 Nei, det fikk jeg ikke. Ikke av svigerforeldre heller. Anonymkode: ab76c...cec
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 De aller fleste er vel i full jobb når de blir besteforeldre? Anonymkode: dedb3...04d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 Ikke fått hjelp. Barna er 7 og 4. Anonymkode: 8cbf4...1e2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 Nesten ingenting her.. hun bor 10 min unna. Har passet baby to ganger i 3-4 timer. Baby er 6 mnd. Ellers er hun omtrent aldri på besøk, og avlaster heller ingenting når hun først er her. kan legge til at hun også har sagt at jeg må «slutte å være så negativ» når jeg har forsøkt å åpne meg om at babytiden har vært tung og krevende og fortsatt er det. Anonymkode: e1edf...1aa 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 Jeg fikk mye hjelp av min mor. Anonymkode: 38a10...c81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå