Gå til innhold

Hot/cold oppførsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest litt om ghosting da jeg litt tidlig fikk en litt sånn urolig følelse på fyren. Men vi hadde en veldig god kjemi på fysisk møte, så valgte å legge den følelsen litt bort.

Ghosting stemte heller ikke helt da jeg jo hørte noe, innimellom.

Men han må jo ha bedrevet såkalt hot/cold med meg. Å jeg irriterer meg såå over at jeg gikk på det over såpass mange uker! Så nå skriver jeg her for å få ut frustrasjonen, for jeg skal hvertfall ikke gi han gleden av å ha kommet under huden på meg, å vise han at han har såret meg.

Men fy søren så utrolig dårlig gjort sånn oppførsel er. Nå rakk jeg ikke binde meg voldsomt, da jeg kjente at følelsen han ga meg var vond ganske tidlig. Men jeg rakk å føle veldig mye opp og ned, å det har vært noen drittuker. 

Men jeg kan forstå at sånt psykologisk spill kan gi personene som blir utsatt for det store vansker. Å da spesielt unge og sårbare? Som har liten erfaring eller som går inn med alle følelser. Ung som gammel egentlig. 

Jeg har gitt han mange unnskyldninger i mitt hode, å tenkt at ingen er så kalde og kalkulerte at de gjør slikt bevisst. Men der tok jeg nok feil.

Tror dere de vet hva de utsetter andre for? Driter de i det, eller skjønner de ikke selv hva de gjør?

Anonymkode: 3f4fa...555

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg, det er en bedriten måte å behandle andre på. Jeg var i et sånt 'forhold" i mange år, det jeg trodde var at han tok avstand på grunn av noe jeg hadde gjort. Så jeg satt tolmodig og ventet til han tok kontakt igjen. Så begynte jeg hos psykolog og forstod at jeg gjenskapte forholdet med min alkoholiserte far, han var varm og kald om en annen, desto mer han skubbet meg bort, desto mer trengte jeg ham som barn osv.

Den psykologiske effekten dette har, det treffer noe inni oss, noe som den typen oppførsel utløser en reaksjon der det er naturlig for oss å ville mer i stede for å drite i det å gå

Anonymkode: a8336...eed

Skrevet (endret)

"Gikk på det over flere uker" ?

I de første ukene er det ikke sikkert man er like mye på. Mange får ikke varme følelser for noen etter noen uker. Det er normalt å være litt på og av i begynnelsen. Men man kan selvsagt forvente å få svar på konkrete spørsmål.

Dessuten hvis han ikke svarer deg, da er han jo ikke noe å samle på. Så da er det det beste at du vet hvordan han er.

Hvis man velger å vente til han tar kontakt igjen, og ikke går videre, så kan man jo heller ikke skylde på andre enn seg selv.

Endret av exictence
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

, å tenkt at ingen er så kalde og kalkulerte at de gjør slikt bevisst. Men der tok jeg nok feil.

Hva er ditt holdepunkt for å si det om akkurat denne mannen?  Vi hører jo bare din side av det, men mange havner inn i en gjensidig dårlig dynamikk, uten at det er kalkulert fra noen side. Han kan ha med seg problemer fra barndommen, og tidligere forhold f.eks. 

Hvis dere ikke kan snakke om forventninger til måten dere forholder dere til hverandre, eller snakke om det som ikke fungerer, så er det bare å gi seg. 

Anonymkode: a0567...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Relasjonen har vart siden april. Så ja, flere uker.

Ja det er jo nettopp det jeg har forsøkt å tenke, til hans fordel.

Men når man gir masse, så overser og behandler vedkommende som luft, for så å komme litt og litt tilbake, å så gjentar det seg igjen, og igjen.

Ja dere har bare min side. Det var jeg som trengte få ut litt frustrasjon. Ikke gjensidig interesse er helt ok. Pågående samtale 24/7 i starten er heller ikke nødvendig. Men jeg forventer faktisk, også når man merker at interessen ikke er gjensidig, at man bare tar støyten, å sier det rett ut. Så voksen må man være.

Men det at de holder interessen akkurat litt oppe hele tiden, for så å overse/behandle deg som luft, å så få deg på kroken igjen. Det er uansett dårlig oppførsel. Å kan ikke unnskyldes. Har man dårlig erfaring, såpass dårlig, ja da sier men faktisk i fra at jeg kan være litt sånn eller sånn, men det er ikke noe galt (noe i den dur, uten at man må si personlige ting heller fra start før man ev. er klar).

Har hverken mast eller vært noe trengende kvinnfolk.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men jeg forventer faktisk, også når man merker at interessen ikke er gjensidig, at man bare tar støyten, å sier det rett ut. Så voksen må man være.

Ja, men mange ganger er man usikker på hva man føler. Og følelser går opp og ned. Hva skal man da si?

Jeg kan jo svare på spørsmål om du stiller direkte spørsmål om hva jeg føler. Men kan jo da bare være ærlig om at jeg ikke helt vet hvis det er sånn det er.

Å ikke holde kontakten, gir også svar på at man ikke er så interessert.

Sitat

Men det at de holder interessen akkurat litt oppe hele tiden, for så å overse/behandle deg som luft, å så få deg på kroken igjen.

Hm, kanskje er jeg litt streng. Men jeg vil si man velger jo selv.

Hvis han behandler deg som luft, da må du kutte ham ut. Ønsker du en sånn mann i livet ditt? Jeg vet det kan være lettere å si enn praksis. Jeg har følt på sårede følelser med det. Men jeg tvinger meg da til å ikke ta kontakt, hvis han behandler meg som luft.

Jeg forstår på deg at du ikke er "masete" når han tar avstand. Sannsynligvis har han mistet deg, et godt og varmt menneske som har mye å gi. Stakkars han. 

Jeg leste et sitat en gang: Hvis din intensjon har vært å gi kjærlighet, så er det aldri du som har mistet. Det er den andre personen.

Endret av exictence
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Ja, men mange ganger er man usikker på hva man føler. Og følelser går opp og ned. Hva skal man da si?

Jeg kan jo svare på spørsmål om du stiller direkte spørsmål om hva jeg føler. Men kan jo da bare være ærlig om at jeg ikke helt vet hvis det er sånn det er.

Å ikke holde kontakten, gir også svar på at man ikke er så interessert.

Hm, kanskje er jeg litt streng. Men jeg vil si man velger jo selv.

Hvis han behandler deg som luft, da må du kutte ham ut. Ønsker du en sånn mann i livet ditt? Jeg vet det kan være lettere å si enn praksis. Jeg har følt på sårede følelser med det. Men jeg tvinger meg da til å ikke ta kontakt, hvis han behandler meg som luft.

Jeg forstår på deg at du ikke er "masete" når han tar avstand. Sannsynligvis har han mistet deg, et ost og varmt menneske som har mye å gi. Stakkars han. 

Jeg leste et sitat en gang: Hvis din intensjon har vært å gi kjærlighet, så er det aldri du som har mistet. Det er den andre personen.

Hehe bare vær streng. Jeg er som sagt glad jeg kom meg ut av det før det gikk lengere.

Men hvis du leser om det så er det jo et fenomen, å det er jo en intensjon bak en slik oppførsel. Ikke bare at man ikke vet hva man føler. Da misser du poenget.

Om han har følelser er heller ikke noe jeg har krevd svar på av han allerede. Det er oppførselen generelt jeg reagerer på her. Ikke at han ikke har følelser osv. Det er jo måten man blir behandlet på som medmenneske. Jeg hadde jo aldri behandlet hverken venner, familie eller kjæreste sånn.

Kanskje har han sitt han strever med. Jeg skal ikke si noe på det. Håper i det lengste at oppførsel har en forklaring. Å såklart går jeg videre. Min mening med innlegget var at jeg lurer på om de som driver med slikt opplegg, ghosting osv vet hva de potensielt kan gjøre?

Jeg har lest litt gjennom min datingkarriere. Fordi jeg er nysgjerrig. Det er mye psykologisk, det er dumt. Det kan også ta tid å oppdage.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en måte å manipulere på, så det er ikke så enkelt som å si at man velger selv. 

Anonymkode: e0ba9...9d3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvis du leser om det så er det jo et fenomen, å det er jo en intensjon bak en slik oppførsel. Ikke bare at man ikke vet hva man føler. Da misser du poenget.

Ja, det er jo det. Og sånne mennesker gjør man lurt i å holde seg vekke fra. Å beskytte seg selv, rett og slett. 

Men lettere sagt enn gjort. Man må bre prøve å la seg styre med fornuften.

Om han har følelser er heller ikke noe jeg har krevd svar på av han allerede. Det er oppførselen generelt jeg reagerer på her. Ikke at han ikke har følelser osv. Det er jo måten man blir behandlet på som medmenneske. Jeg hadde jo aldri behandlet hverken venner, familie eller kjæreste sånn.

Vil jo tro at sånne personer har en baggasje med seg, der de har store vansker med seg selv og ikke vet hva de egentlig vil, og ikke klarer verken for seg selv eller andre å sette ord på det.

Men vi må passe på oss selv. Sånne mennesker må vi ta avstand fra. Godt du har gjort det.

Jeg har lest litt gjennom min datingkarriere. Fordi jeg er nysgjerrig. Det er mye psykologisk, det er dumt. Det kan også ta tid å oppdage.

Ofte er det mye psykologisk i oss mennesker. Vi tolker og tenker forskjellig. 

Jeg tror vi må bare tenke t andre mener det beste utifra det de evner. Det betyr ikke at vi skal godta alt. Det er viktig å ta avstand fra folk som stadig gjør sånn at vi får det vondt. Men akseptere på en måte, og gå videre

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (25 minutter siden):

Ja, det er jo det. Og sånne mennesker gjør man lurt i å holde seg vekke fra. Å beskytte seg selv, rett og slett. 

Men lettere sagt enn gjort. Man må bre prøve å la seg styre med fornuften.

Vil jo tro at sånne personer har en baggasje med seg, der de har store vansker med seg selv og ikke vet hva de egentlig vil, og ikke klarer verken for seg selv eller andre å sette ord på det.

Men vi må passe på oss selv. Sånne mennesker må vi ta avstand fra. Godt du har gjort det.

Ofte er det mye psykologisk i oss mennesker. Vi tolker og tenker forskjellig. 

Jeg tror vi må bare tenke t andre mener det beste utifra det de evner. Det betyr ikke at vi skal godta alt. Det er viktig å ta avstand fra folk som stadig gjør sånn at vi får det vondt. Men akseptere på en måte, og gå videre

Ja, å det er derfor jeg bare måtte blåse ut litt her. For jeg tror jo ikke nødvendigvis at fyren har det noe godt med seg selv. Å det syns jeg jo er dumt, helt oppriktig. Har heller ikke klandret han for noe av dette, personlig til han, å selv om han ev. skulle forsøke opprette ny kontakt igjen nå kommer jeg ikke til å være hverken sur, sint eller si noe.

Enig med deg der. At de fleste gir nok det de kan/har lært, ev. lar andre dårlige erfaringer styre seg selv. Jeg tror jo ikke de er onde mennesker. Stort sett er det vel lært og/eller selvopplevelser som former oss, som gjør at vi gjør og handler som vi gjør.

Men nettopp derfor burde de innsett hva de gjør med andre uvitende med slik oppførsel. De kan igjen rekke å ødelegge andre.. 

Akseptert, gått videre. Så håper jeg bare neste på veien er heeeelt rett person så fyren får en god erfaring.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 10.37):

Har lest litt om ghosting da jeg litt tidlig fikk en litt sånn urolig følelse på fyren. Men vi hadde en veldig god kjemi på fysisk møte, så valgte å legge den følelsen litt bort.

Ghosting stemte heller ikke helt da jeg jo hørte noe, innimellom.

Men han må jo ha bedrevet såkalt hot/cold med meg. Å jeg irriterer meg såå over at jeg gikk på det over såpass mange uker! Så nå skriver jeg her for å få ut frustrasjonen, for jeg skal hvertfall ikke gi han gleden av å ha kommet under huden på meg, å vise han at han har såret meg.

Men fy søren så utrolig dårlig gjort sånn oppførsel er. Nå rakk jeg ikke binde meg voldsomt, da jeg kjente at følelsen han ga meg var vond ganske tidlig. Men jeg rakk å føle veldig mye opp og ned, å det har vært noen drittuker. 

Men jeg kan forstå at sånt psykologisk spill kan gi personene som blir utsatt for det store vansker. Å da spesielt unge og sårbare? Som har liten erfaring eller som går inn med alle følelser. Ung som gammel egentlig. 

Jeg har gitt han mange unnskyldninger i mitt hode, å tenkt at ingen er så kalde og kalkulerte at de gjør slikt bevisst. Men der tok jeg nok feil.

Tror dere de vet hva de utsetter andre for? Driter de i det, eller skjønner de ikke selv hva de gjør?

De er gift som regel

Anonymkode: 47511...ab7

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha sex med noen før du er gift!!

Anonymkode: 47511...ab7

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en slik viste seg han levde ett normalt familie liv med barn som jeg ikke visste om. Undersøk litt rundt han er lurt.

Anonymkode: f5cb7...f62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...