Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd det?

Jeg tok opp med mannen min at jeg føler at vi har pratet lite i det siste, at jeg føler på en distanse mellom oss og at vi ikke er så nære hverandre. Og han bare hæ, synes du ikke vi er nære?

Og da tenker jeg at vi tydeligvis har ganske ulik oppfatning av hva det betyr å være nære hverandre 😅 Hva er det egentlig? Jeg vet ikke så mye om hva han går og tenker på, for han deler lite. Og da gjør jeg vel heller ikke det.

Føler du at dere er nære? Prater dere mye om sånt? Om forholdet, hvordan dere har det egentlig innerst inne. Hva er nærhet for deg?

Anonymkode: bc661...857

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg er nærhet kos og klem. Berøring. Stryke på hverandre. Ligge i armkroken. Holde hender. Sex. Men også å kunne prate om dypere ting enn det hverdagslige og å kunne uttrykke hvor glad man er i hverandre. 

Anonymkode: 0e0bb...956

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For meg er nærhet kos og klem. Berøring. Stryke på hverandre. Ligge i armkroken. Holde hender. Sex. Men også å kunne prate om dypere ting enn det hverdagslige og å kunne uttrykke hvor glad man er i hverandre. 

Vi har en del av de tingene, men likevel føler jeg på avstand. Skjønner det ikke helt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi har en del av de tingene, men likevel føler jeg på avstand. Skjønner det ikke helt.

Kan det være at du føler på at den andre ikke er helt til stede under nærhet.. vanskelig å sette ord på men noen ganger kan man få denne litt fjerne følelsen liksom .. 

Gjest Eternal rain
Skrevet (endret)
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tok opp med mannen min at jeg føler at vi har pratet lite i det siste, at jeg føler på en distanse mellom oss og at vi ikke er så nære hverandre. Og han bare hæ, synes du ikke vi er nære?

Og da tenker jeg at vi tydeligvis har ganske ulik oppfatning av hva det betyr å være nære hverandre 😅 Hva er det egentlig? Jeg vet ikke så mye om hva han går og tenker på, for han deler lite. Og da gjør jeg vel heller ikke det.

Føler du at dere er nære? Prater dere mye om sånt? Om forholdet, hvordan dere har det egentlig innerst inne. Hva er nærhet for deg?

Kanskje du kan spørre han rett ut om hva han forbinder med nærhet og fortelle hva du forbinder med det. Så kan dere sammenligne litt og kanskje møtes et sted på midten.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener; er. I en sånn fase med kjæresten min. For meg personlig er nærhet noe som bringer oss nærmere hverandre på alle plan; både gjennom fysisk berøring være det seg holde hender, sitte tett inntil hverandre, sitte sammen uten å si et ord, sex, dypere samtaler ikke bare om oss men det meste. Et forhold som flyter lett og når vi ikke ser hverandre på lenge vite at når vi møtes igjen så vil vi fortsette der vi slapp og ikke starte på nytt igjen… Det å ikke være redd for å vise mine følelser uansett om de er positive eller negative, det å kunne formidle hva jeg har på hjertet uten å måtte pakke det inn…

Jeg liker å snakke om følelser og gå i dybden på ting, kjæresten min er mer «på overflaten», han er ikke så veldig glad i å dykke dypt. Så det savner jeg veldig.  Tiden med en man er glad i skal bidra til å skape mer nærhet, men i mange tilfeller skjer det motsatte…

Folk oppfatter nærhet forskjellig…

Endret av Eternal rain
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut kjærlighetsspråk :)

Kanskje dere har lutt ulike behov for å føle denne nærheten du nevner. 

Ellers så vil jo dette også være vhengig av andre ting. Eksempelvis så har jeg nå etter ferien hatt hjemmekontor med lite å gjøre, mens mannen har vært på jobb pluss jobbet litt ekstra daglig (sent hjemme) . Jeg føler da mindre nærhet til han, men det er nok mer pga at jeg raskt går å "venter" på at han kommer hjem mens han har hatt det veldig travelt. 

Anonymkode: 153c4...e73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere oppfatter nok nærhet forskjellig. Det er ikke uvanlig. Dere må sette dere ned og snakke sammen. Fortelle hva du ønsker og han forteller hva han ønsker. Så får dere finne en middelvei.

Vi har det også sånn. Jeg ønsker mye mer nærhet enn han. Det har vært et stadig diskusjonstema opp igjennom årene. Jeg har sagt hva jeg ønsker og jeg har også sagt at jeg forstår at det er for mye for han. Så da må jeg enten godta det eller gå. Vi har funnet en middelvei som begge synes er greit. Jeg kunne fortsatt ønsket meg mer nærhet, men det går greit. Kommunikasjon er kjempeviktig for å forstå hverandre. 

Anonymkode: 3e91c...f4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Føler meg nær de menneskene jeg føler jeg kan snakke med, uten å være redd for at de sviker meg ved å dele det videre eller reagere på en kjølig og avvisende måte. Det er like nært når de kommer til meg og deler at de føler seg sårbare feks, og vil ha min hjelp eller trøst.  Føler meg nær når jeg merker at de alltid vil meg vel, og alltid viser at de er på samme side / samme team. Tror det har mye med aksept å gjøre, samtidig som at man vil hverandre vel, og stoler på hverandre, og snakker hverandre opp. 

Mange merker jeg feks ler av noe jeg har sagt, og fokuserer på kontakt med andre mens de gjør dette. Da kjennes de veldig fjerne og fremmede ut. Jeg har hatt det slik i en nær relasjon og det var utrolig ensomt. Aldri igjen. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Tror ikke det er så uvanlig det. Har inntrykk av at veldig mange kvinner føler det slik som deg. 

Min mann mener vi er veldig nære, og kan prate om alt. Realiteten er at han kan prate med meg om absolutt alt, men det er det ingen vits i for min del andre veien. Enten lytter han ikke, eller så skal han begynne å argumentere mot hvordan JEG føler angående ting. Nei da prater jeg mye heller med venninner som faktisk lytter, og han er ikke min fortrolige, selv om jeg er hans. 

Anonymkode: 14d7f...9c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Og da tenker jeg at vi tydeligvis har ganske ulik oppfatning av hva det betyr å være nære hverandre....

Det trenger ikke være det. Det kan ganske enkelt være at hans behov er ivaretatt, mens dine ikke er det. 

Du må ta opp selv hva du trenger, om det ikke ivaretas naturlig. 

Anonymkode: e4e28...086

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...