AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Nettopp tatt i bruk den nye appløsningen for bank-id. Ser det står at man bør legge den fysiske brikken i en skuff i tilfelle man bytter tlf, da vil man trenge den for å laste ned bank-id-app til ny tlf osv. Noen som vet om man kan la være å bruke fysisk kodebrikke i det hele tatt, jeg trodde det var sånn at den «sovner» hvis man ikke bruker den innimellom. Mener de i banken sa en gang etter at bankid på mobil kom at man bør bruke brukken ca en gang i mnd, hvis ikke ble den inaktiv og mye styr for å få en ny. Anonymkode: 8c082...7d4
Ost Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Jeg brukte brikken nylig etter å ikke ha brukt den på 1 år+. Gikk helt fint.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Den "sovner" ikke. Eneste som kan skje, er at den går tom for batteri, eller at sertifikatene går ut på dato. Da må du ha ny, men det er ikke mer styr enn at du i bankid-innlogginsbildet trykker på en lenke med "Jeg trenger ny brikke" e.l., så sender de deg en i posten. Jeg måtte ha ny telefon i vår, og da var bankid-brikken min tom for batteri, og var ikke noe stress i det hele tatt. JEg kunne jo fremdeles bruke bankid på den gamle telefonen min, mens jeg ventet på den nye brikken (som kom i posten etter et par dager). Om du vet at du kommer til å måtte bruke bankid med brikke, kan du jo teste den i god tid, så du får tid til å bestille ny brikke før du MÅ ha den. Anonymkode: 82ea3...024
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Tror faktisk at det gode gamle kodearket fungerer enda, jeg kan i allefall velge å logge inn med kodene fra arket. Anonymkode: e5e26...965
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 Det at brikken sovner er bare tull, men batteriet vil jo til slutt gå da (CR2032, varer ikke evig). Anonymkode: 8e96f...5b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå