AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Kløen jeg har slitt med i underlivet (utvendig, mellom kjønnslepper) skyldtes vaskepulveret jeg bruker til klesvasken. Byttet til Milo, og nå er kløen borte:-) Kanskje andre som kan ha nytte av å bytte vaskemiddel. Og når jeg først er i gang så er jeg 100% sikker på at urinveisinfeksjonene mine tidligere skyldtes p-piller. Legene kan ikke bekrefte det, for det er ikke forsket på, men tre forsøk av og på p-pillen var godt nok bevis for meg:-) Anonymkode: 4cf1f...8ac 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Absolutt, hormoner har mye å si for utvikling av UVI. Ingen tvil! Anonymkode: 7b1b8...04d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Hadde du andre symptomer som svie? Anonymkode: 1ef2a...281
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hadde du andre symptomer som svie? Anonymkode: 1ef2a...281 Fikk små blemmer/sår etter kløing, så det svei jo etterhvert. Uansett er det verdt å prøve å bytte vaskepulver, eller kokvaske uten vaskemiddel, bare for å prøve. Jeg reagerte både på milo og blenda sensitive, og når vi byttet til flytende vaskemiddel ble det verre! Anonymkode: 4cf1f...8ac
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Absolutt, hormoner har mye å si for utvikling av UVI. Ingen tvil! Anonymkode: 7b1b8...04d Takk! Skulle ønske jeg hadde visst det tidligere😅 Anonymkode: 4cf1f...8ac
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk! Skulle ønske jeg hadde visst det tidligere😅 Anonymkode: 4cf1f...8ac Japp. Jeg fikk UVI etter en kur med Femar, som er østrogenhemmende. Slimhinner og slikt er jo følsomme for hormoner. Anonymkode: 7b1b8...04d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Kløen her skyldes Lichen schlerosis. Bruker ikke skyllemiddel og kun sensitivt vaskemiddel ved håndkle/undertøysvask. Bind, innlegg og ob brukes aldri og truser alltid i bomull. Anonymkode: d8ec9...98f
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kløen her skyldes Lichen schlerosis. Bruker ikke skyllemiddel og kun sensitivt vaskemiddel ved håndkle/undertøysvask. Bind, innlegg og ob brukes aldri og truser alltid i bomull. Anonymkode: d8ec9...98f Og, aldri såpe i underlivet. Bruker en god olje der for å tilføre fukt. Anonymkode: d8ec9...98f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå