Gå til innhold

Fryse ned klær fremfor å vaske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg leste en tråd her i vinter om at man kunne fryse ned buksene istedet for å vaske de. Jeg har begynt å fryse ned bukser siden jeg leste den tråden.

Men har tenkt på om det kanskje går an og fryse ned andre ting også? Håndkle, gensere osv?. Noen som vil dele erfaringer? 😊

Anonymkode: 35b7a...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det dreper i hvert fall lus. Men du får ikke vekk vond lukt fra klær.

Anonymkode: 0db79...78e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg leste en tråd her i vinter om at man kunne fryse ned buksene istedet for å vaske de. Jeg har begynt å fryse ned bukser siden jeg leste den tråden.

Men har tenkt på om det kanskje går an og fryse ned andre ting også? Håndkle, gensere osv?. Noen som vil dele erfaringer? 😊

Det er det dummeste jeg har hørt. Bakterier og virus formerer seg i bra tempo når du tar det ut av frysen igjen. 

Direkte helseskadelig råd du har fått der.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Møkka forvinner ikke av å bli fryst ned.

Du setter vel ikke oppvasken i fryseren heller? 

Anonymkode: 12734...4a5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det dreper i hvert fall lus. Men du får ikke vekk vond lukt fra klær.

Jo det dreper bakteriene som gir vond lukt, har ikke vasket ola buksa mi på 4 mnd nå, den går heller rett i fryseren 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor i alle dager har du hørt det rådet...

Midd blir drept av frysing, derfor anbefales det gjerne å legge dyner i frysen/henge ut i minusgrader. 

Men bakterier overlever fint i frysen. Flekker og skit også. 

Anonymkode: 173d5...56b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo det dreper bakteriene som gir vond lukt, har ikke vasket ola buksa mi på 4 mnd nå, den går heller rett i fryseren 😊

🤢🤮🤢

Anonymkode: 8cc00...c11

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Bakterier blir ikke drept i frysen.. De tåler mange, mange, mange minusgrader, langt mer enn hva frysen din er i stand til. De går i dvale, men de våkner opp og storkoser seg så snart du tar klærene ut av frysen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan også legge jeans i stekeovnen på 100 grader i 10 min. 

Anonymkode: 7d010...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som gjør dette og de sverger til å fryse f.eks jeans. Vasker bare om buksene har fått flekker.

Har ikke testet selv, er verdensmester i å bli skitten så tror jeg holder meg til vaskemaskinen litt til :)

Men til dere som har testet: Får jeans tilbake fasongen ved å fryses? Det er nesten hovedgrunnen til at jeg vasker mine innimellom. De vider seg så ut ved bruk at de må "vaskes tilbake i form" 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan også legge jeans i stekeovnen på 100 grader i 10 min. 

Anonymkode: 7d010...a34

Det har jeg ikke prøvd, kan man legge andre klær i stekeovnen også eller blir de ødelagt?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Bakterier blir ikke drept i frysen.. De tåler mange, mange, mange minusgrader, langt mer enn hva frysen din er i stand til. De går i dvale, men de våkner opp og storkoser seg så snart du tar klærene ut av frysen. 

Nei, kulda dreper bakteriene. Det er mange som fryser buksene sine

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

🤢🤮🤢

Anonymkode: 8cc00...c11

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er blitt immun mot skitlukta. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (2 minutter siden):

Vet om flere som gjør dette og de sverger til å fryse f.eks jeans. Vasker bare om buksene har fått flekker.

Har ikke testet selv, er verdensmester i å bli skitten så tror jeg holder meg til vaskemaskinen litt til :)

Men til dere som har testet: Får jeans tilbake fasongen ved å fryses? Det er nesten hovedgrunnen til at jeg vasker mine innimellom. De vider seg så ut ved bruk at de må "vaskes tilbake i form" 🙈

Jeg bruker en sprutflaske å sprayer buksene lett før jeg fryser og det fjerner alle rynkene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For å spare penger? Blir nesten like dyrt, fryseren drar mer strøm Hvis det ligger ting der inne som ikke ska lukke der inne! 

Anonymkode: fa6a0...93c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en sprutflaske å sprayer buksene lett før jeg fryser og det fjerner alle rynkene 😊

Lurt! Det går jo eventuelt ann å teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan i all verden tror du bakterier og virus som nå blir oppdaget i permafrosten er et problem da? 

Den neste pandemien kan være frosset ned på Svalbard

Bakterier dør ikke i fryseren, de går i dvale. Så når du tiner opp buksa di igjen, så vil disse bakteriene som skaper vond lukt våkne til live. 

Anonymkode: bec35...7cd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Æsj.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til og med levende bakterier  på månen og Mars så tviler at kulde dreper de. 

Anonymkode: b3ba1...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke ferien over snart? Ferie på KG begynner å bli litt kjedelig…

Anonymkode: 99efd...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Nei nei nei. Klær skal vaskes. Ikke fryses. Klær blir ikke rene av å fryses ned. Lukt sitter igjen, virus og bakterier forsvinner ikke. Det må vann og vaskemiddel til. Fryse ned klær istedenfor å vaske de er bare uhygienisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...