Gå til innhold

Mel midd / sølv kre


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

For tre uker siden oppdaget vi masse små krypdyr i et skap der vi oppbevarer mel, melis osv. Oppdaget at mesteparten var oppe i melposen, men også mye ellers, blant annet i en teboks som stod på benken som kona har laget selv, og helst ville beholde.

Kastet da nesten alt som var i skapet, å la boksen i fryseren.

Boksen lå i en uke, men en dag etter vi tok den opp, var der nye dyr.

Nesten daglig finner vi dyr i skapet selv etter grundig vask å "dynking" av alle kroker med div. sprayer. Skapet er tomt for mat...

Har hørt at det kan vere sølv kre / mel midd.

Er det noen som har noen tips

:( :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og etter selv å opplevd dette, så oppbevares melet i luftett boks. Så slipper jeg rundvasken en annen gang.

(Husker ikke helt hvordan jeg ble kvitt det. Det var en helt ny melpose, så det hadde kanskje ikke spredd seg så veldig den gang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mannen min som startet denne tråden. Vi puttet noen slike dyr i en boks og leveret de til skadedyrskontrollen, de sa at det var støv lus, som levde av mel og stivelse (feks pasta). de likte seg på klamme/fuktige steder, og elsket vann og såpe(= ikke vaske!). Vi skulle støvsuge godt inni skapet og skru på høy varme for å tørke de ut. Vi bør heller ikke oppbevare matvarer i et skap mot en yttervegg.De var for øvrig veldig vanlig nå høsten. *krysse fingre for at vi blir kvitt de* Vi har solgt leiligheten og den nye eieren vil helt sikkert ikke ha husdyr på kjøpet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde akkurat noe tilsvarende som kom flyvende ut av skapet mitt.... Kastet alt som var mel/stivelse (mel av alt slag, bakepulver, pasta), beholdt sukker og salt osv (de går visst ikke i det). Så tok jeg ut alt (sikkert på tide uansett...), sprayet med insektsmiddel og lot det stå i over et døgn. Gjorde det samme med hylleplatene (på sidene også, der er det jo "inngang" i sponplaten med hull). Etter at det hadde stått lenge skrubbet jeg alt med salmiakk. Måtte jo også få ut stanken fra insektsmiddelet! Så nå har jeg ingen melmøll og et rent kjøkkenskap!

PS! har funnet ut at det bare er dumt å ha "lagre" med ting. De går jo ut på dato og butikken er jo i disse dager alltid åpne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...