AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Jeg leser en ting, jordmor sier en annen ting og jeg er ukomfortabel. Med fødsel noen få uker unna har jeg begynt å tenke på alt det praktiske. Dette med hår «der nede» syns jeg er litt vanskelig. Leser på nettet at det er anbefalt å ha hår der pga infeksjonsfare, samtidig som barberingen jo faktisk foregår i blinde for tiden 🙈 Jordmor på sin side sier at det egentlig ikke har så mye å si og at jeg kan gjøre det som føles komfortabelt. For meg er det uten tvil mest komfortabelt å barbere alt da jeg klør meg halvt ihjel når det er hår der!! Hva gjør dere andre? Anonymkode: 0369c...ac5 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Jeg fikk mannen min til å stusse det kort med maskin🙈 Følte det var beste måten. Anonymkode: 62e1b...f33 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 jeg nådde ingenting der nede. Så fødte med full busk. De fant frem for det. Anonymkode: 824d3...052 10
Trøndelag84 Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Jeg har født med full busk 😂 og gjør det nok denne gangen og 😂 5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 Jeg ville stusset, men ikke glattbarbert, nei. Infeksjonsfaren er minimal, dog tilstede, men for meg var det verste når renselsen sto på og det satt seg så mye blod og gørr i "busken", eller enda verre, når det rakk å størkne og jeg måtte gnu å styre for å få det rent. Og jeg dusjet underlivet mitt flere ganger om dagen de første 2-3 ukene og minst 1 gang daglig til renselsen var over, for vannet var smertelindrende. Det skjedde likevel. Anonymkode: 1cf94...9db 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Du bør ikke barbere, det øker faren for infeksjon. Anonymkode: 4f88f...434 8
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Gjør som du vil. Jeg har født to ganger, og begge gangene fikk jeg beskjed om at det ikke var så farlig med barbering eller ei, det var bare å barbere om man følte seg mest komfortabel med det. Det forskjell på økt infeksjonsfare, og stor infeksjonsfare.. Selv om faren er økt, er den fremdeles liten. Så jeg barberte. Jeg er ekstremt nærsynt (på grensen til svaksynt), og barberer alltid i dusjen når jeg ikke har på briller, så jeg er vant til å barbere i blinde Anonymkode: 08716...01f 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 Det gadd jeg ikke å styre med i blinde før fødsel. Når man skal gjøre noe så naturlig som å føde, tenker jeg de som er med på fødselen får tåle andre naturlige ting som kropp og hår og sånn. Anonymkode: 5971d...f13 7
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 Jeg fikk samboeren min til å barbere det noen dager før fødselen, men ikke helt glatt. Orket ikke tanken på at blod og gørr skulle feste seg i busken 😩 Anonymkode: 494c3...4e4 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det gadd jeg ikke å styre med i blinde før fødsel. Når man skal gjøre noe så naturlig som å føde, tenker jeg de som er med på fødselen får tåle andre naturlige ting som kropp og hår og sånn. Anonymkode: 5971d...f13 Haha ja. Gjorde det utelukkende for egen komfort mtp. blødning og styr etterpå. Anonymkode: 62e1b...f33 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Jeg fikk mannen min til å stusse det helt ned med maskin for en liten stund siden, slik at jeg hadde et lite teppe innen termindato (som var for to dager siden!🥵) Jeg får veldig lett underlivssopp, og ble derfor anbefalt å slutte med barbering, og heller stusse ned, men barbere områdene rundt. Jeg føler meg også litt tildekket der nede med litt hår. Føler det blir veldig nakent og grafisk å skulle ligge og sprike helt hårløs. Anonymkode: 56d7d...86e 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #12 Skrevet 3. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler meg også litt tildekket der nede med litt hår. Føler det blir veldig nakent og grafisk å skulle ligge og sprike helt hårløs. Veldig enig! Anonymkode: 9e2e7...639 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #13 Skrevet 3. august 2022 Har termin i desember, og fra ahus så fikk jeg med meg et brev med beskjed om ikke å fjerne kroppshår. Anonymkode: e32c5...db0 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #14 Skrevet 3. august 2022 Takk for alle svar, mange gode poenger her! Høres ikke noe særlig ut med renselsen og masse hår, men samtidig veldig godt poeng at man faktisk er litt mer «tildekket» med hår når man først må spre beina 🙈 Tror jeg skal fortsette prosjekt «la det gro» da det er så håpløst å få til barberingen akkurat nå, også får jeg heller ta det med god samvittighet dersom jeg får et panisk innfall på det 😅 Anonymkode: 0369c...ac5
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #15 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for alle svar, mange gode poenger her! Høres ikke noe særlig ut med renselsen og masse hår, men samtidig veldig godt poeng at man faktisk er litt mer «tildekket» med hår når man først må spre beina 🙈 Tror jeg skal fortsette prosjekt «la det gro» da det er så håpløst å få til barberingen akkurat nå, også får jeg heller ta det med god samvittighet dersom jeg får et panisk innfall på det 😅 Anonymkode: 0369c...ac5 Skaff deg en hårtrimmer så du kan ha en mellomting mellom full busk og barbert? 😅 det har jeg da jeg ikke liker å være glattbarbert, men heller ikke vil ha lange hår. Anonymkode: 8b16c...ee3 3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #16 Skrevet 3. august 2022 Jeg tok det med maskin i dusjen de siste ukene før fødsel, og den dagen det startet. Så sikkert ut som en skabbrev , men tanken på at blod og gørr skulle feste seg i håret var helt pyton. Barberte etter ca 2 uker, da var det nok for meg. Anonymkode: 1fc6d...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #17 Skrevet 3. august 2022 Er man ikke så klar for å klemme ut den ungen, at sånn er ikke i tankene en gang på gitt tidspunkt? Anonymkode: c8450...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 Jeg barberer meg. Kan ikke se like godt nå da, så blir litt i blinde. Om jeg lar det gro, så får jeg masse krusete/krøllete hår. Orker ikke tanken på at blod og gørr skal sette seg. Har også vært ubarbert med mensen og bind før, og da lugger hårene noe jævlig. Dere som barberer, hvor ofte gjør dere det? Når det kommer til infeksjonsfare, så er det nok ikke snakk om alvorlige infeksjoner. Det er nok heller snakk om inngrodd hår/liten betennelse. Og dersom man kutter seg så gror det jo veldig raskt. Mest sannsynlig starter ikke fødsel 1min etter barbering, så huden får tid til å hele seg litt. Anonymkode: bc7f0...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 Husk at én jordmor ikke alltid har rett. Ikke én helsesøster heller. Stol på det du leser om det har riktige kilder. Og stol på deg selv. ❤️ Anonymkode: 702d3...8c8
Majer Skrevet 3. august 2022 #20 Skrevet 3. august 2022 Min erfaring på føden er at de fleste korter ned på lengden, men barberer ikke helt ned. Har sett en del fødende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå