AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #1 Skrevet 3. august 2022 Hvor viktig er det å mate hunden 1 time etter tur? Hva gjør du? Jeg har en hund som spiser opp alt med en gang forholdsvis fort om det har noe å si? Hun blir også matet to ganger om dagen. Anonymkode: 757f3...da6
Tabris Skrevet 3. august 2022 #2 Skrevet 3. august 2022 Mener du hvor viktig det er at det går minst en time etter tur? Det kommer an på hvordan hunden er bygget, samt hvor krevende turen har vært. Mageomdreiing er en større risiko for store hunder med dyp buk, som f.eks greyhound, grand danois osv. For små og mellomstore hunder er det liten risiko. Hvis det bare har vært en rusletur i bånd så har det heller ikke så mye å si. Men har det vært en krevende treningsøkt eller joggetur så kan det gjerne være lurt å vente litt før hunden får mat.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #3 Skrevet 3. august 2022 Tabris skrev (2 minutter siden): Mener du hvor viktig det er at det går minst en time etter tur? Det kommer an på hvordan hunden er bygget, samt hvor krevende turen har vært. Mageomdreiing er en større risiko for store hunder med dyp buk, som f.eks greyhound, grand danois osv. For små og mellomstore hunder er det liten risiko. Hvis det bare har vært en rusletur i bånd så har det heller ikke så mye å si. Men har det vært en krevende treningsøkt eller joggetur så kan det gjerne være lurt å vente litt før hunden får mat. Ja, det var det jeg mente. Hun er en basenji. Vi går stort sett bare rusleturer, men hun trekker en del da, vet ikke om det er noe å si? Anonymkode: 757f3...da6
Tabris Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det var det jeg mente. Hun er en basenji. Vi går stort sett bare rusleturer, men hun trekker en del da, vet ikke om det er noe å si? Anonymkode: 757f3...da6 Da ser jeg ikke at det er nødvendig å vente en hel time.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, det var det jeg mente. Hun er en basenji. Vi går stort sett bare rusleturer, men hun trekker en del da, vet ikke om det er noe å si? Anonymkode: 757f3...da6 Har basenjier selv. Bruker å mate de når vi kommer hjem fra tur, men ikke øyeblikkelig fordi jeg liker å begynne på egen mat før jeg setter ned maten deres, så de får 10 minutter til å roe ned etter turen. Anonymkode: dc65d...ceb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå