Gå til innhold

Når er det etter din erfaring mest varer i halvpris/utgåtte varer-disken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Din erfaring? 

Kl 07 når det åpner eller kl 22 eller midt på dagen? 

Fredag eller mandag? 

Og dere som jobber i matbutikk

Anonymkode: b20d2...627

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lørdag ettermiddag/kveld 👌🏻 Var faktisk inne på samme butikk, mandag morgen. Da var det faktisk ingenting der. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok an på rutinene i nettopp din butikk:) i vår butikk er det mest tidlig på formiddagen i ukedagene.

Anonymkode: 97ca2...72b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På den lokale Menybutikken så bruker de ikke egen disk. Varene blir merket og ligger i samme hylle som opprinnelig. Så opplever stort sett at det alltid ligger noe der. 

Men er jo helt klart mest før kl 1600 og alle skal handle etter jobb. Jeg handler stort sett mellom kl 12-1430 og finner stort sett noe, spesielt kylling, kjøttdeig eller lam. 

Men har oppdaget at noen butikker selger varer nedpriset, men varene har faktisk gått ut på dato. Enten dagen før eller opp til to dager før. Er det innafor å selge det nedpriset? Sett både brød, fiskeprodukter, pålegg og kjøttdeig.

Anonymkode: c3832...a31

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss gjør de en skikkelig "opprydding" hver fredag, tror jeg. Der de priser ned mye ferskvarer som ikke holder helt til mandag. 

Da pleier det å bugne i det området der nedprisede varer ligger.

Anonymkode: d9a19...a47

AnonymBruker
Skrevet

Rema her bruker å ha mest i 10-11-tiden. Så lønner seg å handle på dagtid.

Anonymkode: b9ce0...464

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

På den lokale Menybutikken så bruker de ikke egen disk. Varene blir merket og ligger i samme hylle som opprinnelig. Så opplever stort sett at det alltid ligger noe der. 

Men er jo helt klart mest før kl 1600 og alle skal handle etter jobb. Jeg handler stort sett mellom kl 12-1430 og finner stort sett noe, spesielt kylling, kjøttdeig eller lam. 

Men har oppdaget at noen butikker selger varer nedpriset, men varene har faktisk gått ut på dato. Enten dagen før eller opp til to dager før. Er det innafor å selge det nedpriset? Sett både brød, fiskeprodukter, pålegg og kjøttdeig.

Tror ikke det er lov å selge kjøtt osv slik nei ihht Mattilsynet? 

Anonymkode: 8f148...581

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg tenker at det pga det første du nevner her blir et dårlig og rotete system og ender opp med utgåtte varer.

Anonymkode: 2557c...2aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det pga det første du nevner her blir et dårlig og rotete system og ender opp med utgåtte varer.

Anonymkode: 2557c...2aa

Det er ikke Menybutikken som har varer som er gått ut på dato. Aldri opplevd det. Føler meny tar nedprising seriøst.

Det er andre butikker i området som har utgåtte varer.

AnonymBruker
Skrevet

Det letteste er å bli kjent med rutinene i din faste butikk.

I den kiwi-butikken jeg jobbet i under studietiden tok vi datosjekken sent på kvelden og la nedi datodisken ved stengetid, slik at den var fyllt opp til åpning kl. 7 neste morgen.

I den kiwi-butikken jeg handler i nå så ser jeg de tar sjekken om morgenen og fyller oppi når de ferdig/får tid. Alt fra typ 9 om morgenen til 14 på ettermiddagen. Noen steder er det rett og slett vanskelig å time inn etter når disken fylles.

Anonymkode: dd9cc...103

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke Menybutikken som har varer som er gått ut på dato. Aldri opplevd det. Føler meny tar nedprising seriøst.

Det er andre butikker i området som har utgåtte varer.

Meny er ganske sleipe da, varene prises ned med 10-25 % istedenfor 40-50 % slik som på Coop 😅 

Anonymkode: 44443...976

• Liker 3
Skrevet

I butikken jeg selv jobber i, tar vi datovarer 22 om kvelden. På min lokale butikk hvor jeg er stamkunder holder de på i 9tiden om morgenen.

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg opplever at det er mest på dagtid ja. Jo tidligere, jo mer er det så det lønner seg å komme før alle skal handle etter jobb eller det begynner å bli litt folk her etter 12.

Så virker det som det er mer rundt helgene, men også der varierer det. Enkelte butikker har masse hele tiden og andre har noen få (kjipe) ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Meny er ganske sleipe da, varene prises ned med 10-25 % istedenfor 40-50 % slik som på Coop 😅 

Anonymkode: 44443...976

På min lokale meny er det priset ned med 30-50%.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tror ikke det er lov å selge kjøtt osv slik nei ihht Mattilsynet? 

Anonymkode: 8f148...581

Jeg ser at feks spar-butikken  her ofte selger mat (kjøtt/fisk/meieri) som er gått ut med 1-2 dager, med 30% rabatt så regner med at det må være lovlig??

Anonymkode: fc061...dc1

AnonymBruker
Skrevet

Som mange andre har svart, det kommer helt an på rutinene i den aktuelle butikken.

Selv har jeg tre butikker jeg handler fast på, så har lagt merke til rutinene og handler deretter.

Anonymkode: 869a8...cb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 15.19):

Det letteste er å bli kjent med rutinene i din faste butikk.

I den kiwi-butikken jeg jobbet i under studietiden tok vi datosjekken sent på kvelden og la nedi datodisken ved stengetid, slik at den var fyllt opp til åpning kl. 7 neste morgen.

I den kiwi-butikken jeg handler i nå så ser jeg de tar sjekken om morgenen og fyller oppi når de ferdig/får tid. Alt fra typ 9 om morgenen til 14 på ettermiddagen. Noen steder er det rett og slett vanskelig å time inn etter når disken fylles.

Anonymkode: dd9cc...103

I min lokale Kiwi butikker ser jeg at det ofte står velfylte handlevogner ved kassen med varer som skal prises ned. Det gjøres av den som betjener denne ene åpne kassen. Ergo kan det ta 1 - 2 timer før de kommer i kjøledisk igjen. Synes det er ekkelt og en utrolig dårlig rutine.

De er også veldig lite flink til å rydde ut varer som er gått ut på dato fra nedsatt disken. Ligger gammelt kjøtt, og nå en pose med ferdig kuttet salat som var regel våt inni fordi den var gått ut for 5 dager siden.

Er dette Kiwi sentralt sitt opplegg, eller bare dårlige rutiner i noen Kiwi butikker?

Anonymkode: 8e292...f53

AnonymBruker
Skrevet

Min lokale Rema har som oftest fylt opp disken tidlig på morgenen. Dessverre har de gått bort i fra 50% rabatt, men varierer alt fra 20 - 50% nedpriset. Føles ikke like mye som et godt kjøp når varer som tross alt går ut samme dag kun er satt ned men 20%. Da kan jeg liksågodt kjøpe til full pris, og ikke trenge å bruke samme dag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 6.18):

Din erfaring? 

Kl 07 når det åpner eller kl 22 eller midt på dagen? 

Fredag eller mandag? 

Og dere som jobber i matbutikk

Anonymkode: b20d2...627

I min butikk varierer det. I din? Spør dem. De gir deg helt sikkert et svar, om det så er «vi plukker varer gjennom første skift og setter dem ut når vi har tid». 

I min spar-butikk setter de dem ut ca 15, sånn at folk kan plukke etter jobb (de ønsker jo å bli kvitt varene). I en av mine kiwi-butikker plukker og setter de ut nær stengetid eller tidlig morgen, fordi de da har få kunder og mye tid. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I min lokale Kiwi butikker ser jeg at det ofte står velfylte handlevogner ved kassen med varer som skal prises ned. Det gjøres av den som betjener denne ene åpne kassen. Ergo kan det ta 1 - 2 timer før de kommer i kjøledisk igjen. Synes det er ekkelt og en utrolig dårlig rutine.

De er også veldig lite flink til å rydde ut varer som er gått ut på dato fra nedsatt disken. Ligger gammelt kjøtt, og nå en pose med ferdig kuttet salat som var regel våt inni fordi den var gått ut for 5 dager siden.

Er dette Kiwi sentralt sitt opplegg, eller bare dårlige rutiner i noen Kiwi butikker?

Nei, dette er nok et fenomen i din butikk. Jeg bor nær to butikker, og jobber nær en, og alle har god rutine på utgått og bedervet. De priser ned fredag alt som går ut gjennom helgen og lørdag alt som går ut mandag og så videre.

Anonymkode: e9fbb...1ac

Skrevet

Nærmeste Kiwi ser ut til å fylle på hver morgen. Er ganske fullt der rundt kl. 9, men litt upraktisk da man er på vei til jobb.

En annen Kiwi har nesten aldri varer i tilbudsdisken, uansett når på dagen man er der.

Nærmeste Spar legger ut varer på Throw No More mandager og torsdager. Da sitter jeg på bussen hjem og ser dem legge ut varer og planlegger middagshandel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...