Gå til innhold

Jeg ønsker å møte noen og psyk.sykepleier sa brutalt "toget er gått!"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til en psykiatrisk sykepleier i kommunen. Jeg er 41 år og ønsker å møte noen og hun ble sur og sa brutalt "DET toget er gått"! 

Falt veldig langt ned etter det og blir bare brudt ned av å gå der. Hun er hard og brutal mot meg. Hun gestikulerer mye med hendene og jeg blir redd. 

Har tidligere gått til psykolog på dps og de sitter i ro og har et behagelig kroppsspråk. 

Hvorfor oppfører hun seg sånn? Jeg blir så stressa og redd. 

Anonymkode: 8c25e...288

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er gal, bytt hun ut med en gang!

Anonymkode: b4906...b95

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hun er gal, bytt hun ut med en gang!

Anonymkode: b4906...b95

Ja, kan jeg bytte med noen andre? Kanskje de er like ille også? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, kan jeg bytte med noen andre? Kanskje de er like ille også? 

Alle er heldigvis ikke like ☺️ Hun her hørtes ikke helt god ut 🤔 Ta og bytt behandler ☺️👌🏻

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (1 minutt siden):

Alle er heldigvis ikke like ☺️ Hun her hørtes ikke helt god ut 🤔 Ta og bytt behandler ☺️👌🏻

Hun tror heller ikke på at jeg har asperger, og det virker som hun ønsker å bryte meg ned og ødelegge meg. 

Hvordan kan jeg bytte behandler? 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun tror heller ikke på at jeg har asperger, og det virker som hun ønsker å bryte meg ned og ødelegge meg. 

Uff, min psykiatrisk sykepleier som tok over behandlingen min etter psykiateren min slutta, var ikke helt bra hun heller 🫤 Tvilte på diagnosen min, hjalp meg ikke og håndtere en hverdag enn "uff, det er jo ikke bra" "Bare unngå og gå tur da" osv. 

Tror flere behandlere tråkker deg ned for at du skal løfte deg opp igjen. Litt sånn og få det verre før det blir bedre. 🤔🤷🏼

Nå er jeg ferdig på DPS og går til ei sosionom, som er kjempe snill og god ❤️ Så hvordan man bytter behandler i kommunen vet jeg faktisk ikke. Ring kommunen? Eller er det et psykiatrisk senter innad kommunen din? Da har de vel en skranke og henvendelse seg til? 

Man har rett på og bestemme hvem som skal behandle seg. ☺️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (4 minutter siden):

Uff, min psykiatrisk sykepleier som tok over behandlingen min etter psykiateren min slutta, var ikke helt bra hun heller 🫤 Tvilte på diagnosen min, hjalp meg ikke og håndtere en hverdag enn "uff, det er jo ikke bra" "Bare unngå og gå tur da" osv. 

Tror flere behandlere tråkker deg ned for at du skal løfte deg opp igjen. Litt sånn og få det verre før det blir bedre. 🤔🤷🏼

Nå er jeg ferdig på DPS og går til ei sosionom, som er kjempe snill og god ❤️ Så hvordan man bytter behandler i kommunen vet jeg faktisk ikke. Ring kommunen? Eller er det et psykiatrisk senter innad kommunen din? Da har de vel en skranke og henvendelse seg til? 

Man har rett på og bestemme hvem som skal behandle seg. ☺️

Har gått til psykiatere og psykologer på dps, men ingen har brutt meg ned på den måten før. 

Jeg har blitt veldig syk av å gå der pga henne, iallfall. 

Hvordan følte du det da hun oppfører seg slik mot deg? 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har gått til psykiatere og psykologer på dps, men ingen har brutt meg ned på den måten før. 

Jeg har blitt veldig syk av å gå der pga henne, iallfall. 

Hvordan følte du det da hun oppfører seg slik mot deg? 

Følte at hun liksom, "du er for syk til og bli bra" men hun sa og at hun så bedring. Ikke takka deg, tenkte jeg da. 😂 .

Er mye bedre nå, har dårlige dager og sånn, men ikke slik jeg hadde det når jeg var alvorlig psykisk syk. Jeg går nå turer, svømmer og bruker kroppen og hodet, uten og få panikk. Men i mitt tempo, da jeg kan få litt noia og synes det er ubehagelig. Slitt lenge med psykose for så stengte jeg verden ute med uvirkelighetsfølelse som holdt på i en evighet 🥴😩 stengte alt ute og samtidig føltes det ut som jeg flykta. Og roten til det fant vi ikke utav desverre.. Har det svakt ennå, men det styrer ikke dagen min som før. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (15 minutter siden):

Følte at hun liksom, "du er for syk til og bli bra" men hun sa og at hun så bedring. Ikke takka deg, tenkte jeg da. 😂 .

Er mye bedre nå, har dårlige dager og sånn, men ikke slik jeg hadde det når jeg var alvorlig psykisk syk. Jeg går nå turer, svømmer og bruker kroppen og hodet, uten og få panikk. Men i mitt tempo, da jeg kan få litt noia og synes det er ubehagelig. Slitt lenge med psykose for så stengte jeg verden ute med uvirkelighetsfølelse som holdt på i en evighet 🥴😩 stengte alt ute og samtidig føltes det ut som jeg flykta. Og roten til det fant vi ikke utav desverre.. Har det svakt ennå, men det styrer ikke dagen min som før. 

Hvordan kom du til sosionom? 

Og var din psykose sånn at du opplevde en uvirkelighetsfølelse? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har man psykose trenger man nok mer hjelp enn en psykiatrisk sykepleier kan tilby. Har du snakket med legen din?

Anonymkode: aefa2...d7c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja og miste seg selv. Så har brukt 5 år og pusle meg sammen igjen. Alt fra minner, følelser, hvem jeg er, meninger, interesser, hva jeg liker av klær grunnleggende behov, tenke og planlegge, og få noe utav musikk eks eller spise mat, var jo ikke tilstede mentalt i det hele tatt. Var så dårlig at jeg fant ikke helt enkle ord en gang, satt lenge på mange ord på DPS når jeg skulle forklare noe 👀 Og var i sorg for og ha det slik, miste meg selv sånn. Samme type sorg som om man mister noen nær. Selvmordstanker som styrte mye av hverdagen min. Tankekaos som ble til stemmer i hodet som snakka i ET SATANS KJØR! Så jeg sov jo ikke. 

Dette ble slik da jeg pleasa alle rundt meg og aldri satte foten ned. Og stress og mye jobbing og ansvar på jobb med en gjeng som ikke hjalp, støtta og være en god kollega. Alt jeg gjorde var bare og gjør det beste jeg kunne, men de skoene jeg skulle fylle i lederrollen var sykt store. Så jeg ble utbrent til de grader. På alle måter..

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har man psykose trenger man nok mer hjelp enn en psykiatrisk sykepleier kan tilby. Har du snakket med legen din?

Anonymkode: aefa2...d7c

Derfor gikk jeg til ei psykiater på DPS. Flink og forklare hva som skjedde og hvorfor og satte opp plan på veien og bli bra. Desverre sluttet hun etter 2 år jeg starta hos henne 🙁

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (27 minutter siden):

Er Uvirkelighetsfølelsen din borte nå? Har du den hele tiden eller bare kommer og går? 

Anonymkode: 6d210...988

AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (3 minutter siden):

Ja og miste seg selv. Så har brukt 5 år og pusle meg sammen igjen. Alt fra minner, følelser, hvem jeg er, meninger, interesser, hva jeg liker av klær grunnleggende behov, tenke og planlegge, og få noe utav musikk eks eller spise mat, var jo ikke tilstede mentalt i det hele tatt. Var så dårlig at jeg fant ikke helt enkle ord en gang, satt lenge på mange ord på DPS når jeg skulle forklare noe 👀 Og var i sorg for og ha det slik, miste meg selv sånn. Samme type sorg som om man mister noen nær. Selvmordstanker som styrte mye av hverdagen min. Tankekaos som ble til stemmer i hodet som snakka i ET SATANS KJØR! Så jeg sov jo ikke. 

Dette ble slik da jeg pleasa alle rundt meg og aldri satte foten ned. Og stress og mye jobbing og ansvar på jobb med en gjeng som ikke hjalp, støtta og være en god kollega. Alt jeg gjorde var bare og gjør det beste jeg kunne, men de skoene jeg skulle fylle i lederrollen var sykt store. Så jeg ble utbrent til de grader. På alle måter..

Og hva sa dps om årsaken til at du hadde Uvirkelighetsfølelse egentlig? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er Uvirkelighetsfølelsen din borte nå? Har du den hele tiden eller bare kommer og går? 

Den sniker seg på innimellom, men jeg har valgt og bli venn med den. Så god venn, at jeg var på min første skikkelige fjelltur for et par uker siden 😲 Bare over 5 år siden sist 😂👌🏻 Elsker og gå tur, men den uvirkelighetsfølelsen klarte jeg ikke og gå til butikken en gang.  Men de siste mnd har jeg gitt blanke faen og gått på trass. Og litt etter litt ble det bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nå bør du stoppe opp og tenke etter litt logisk. HVORFOR i alle verdens dager skulle en psykiatrisk sykepleier, som har som jobb å støtte og hjelpe folk, ønske å "bryte deg ned" og "ødelegge deg"??? Det vil hun garantert IKKE, det sier seg selv. Hun har ingenting å tjene på å skulle gjøre noe sånt. Hun har den jobben hun har fordi hun har som ønske å hjelpe folk i en psykisk vanskelig situasjon.

Jeg tror det er psyken din som tuller med deg. Sykepleieren vil garantert bare hjelpe. Det at du tror det motsatte og er overbevist om det, viser at det er noe galt med psyken din som tuller med deg. Du ødelegger FOR DEG SELV. Ikke hun som gjør det.

Anonymkode: d30cf...3f6

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hva sa dps om årsaken til at du hadde Uvirkelighetsfølelse egentlig? 

De fant ikke utav det troor jeg. Husker ikke helt🙁🫤 Men, det var et alvorlig symptom hos meg den gangen. "Er dette meg? Min kropp. Verden er rar" mener det hang sammen med fremmedgjøring.

Skrevet

Har flere tilfeller der jeg ikke kjente igjen folk. At de føltes fremmed. Og ute, så var folk jeg møtte "kulisser" om du skjønner. Merkelig egentlig. 

Har ikke vært sånn på kjempe lenge heldigvis 💛

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror psykiateren bare prøver å hjelpe deg og at du tar det til deg feil.

Ok, så kanskje toget har gått, men du trenger ikke et annet menneske for å føle deg bra.

lykke til videre ts.

Anonymkode: e0284...525

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror psykiateren bare prøver å hjelpe deg og at du tar det til deg feil.

Ok, så kanskje toget har gått, men du trenger ikke et annet menneske for å føle deg bra.

lykke til videre ts.

Anonymkode: e0284...525

Toget har da ikke gått, for og få seg kjæreste da. 

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...