Gå til innhold

besteforeldrene vet ikke at de har et barnebarn…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter fortsatt på at farskapstest skal bli tatt… og jeg har ikke hørt noe på 1 år siden dette ble sendt inn, så regner med at barnefar ikke har gjort dette. Jeg vil bare få gjort det, jeg vet han er faren. Han har bare blokket meg overalt og jeg får ikke tak i han noen sted. Foreldrene hans vet nok ikke engang at de har et barnebarn på 3 år, og synes det er så trist at barnefar bare har tatt ifra dem dette. Regner med at de fleste vil ha vite om/ha kontakt med barnebarnet. Jeg kan ikke si med sikkert at de ikke vet, men regner med dette siden han unngår så jævlig å bli kontaktet av meg. Jeg fant moren hans, og får så sikkelig lyst til å sende hun en melding?… men vet ikke om dette er så lurt? Hva hadde dere tenkt om dere fikk en melding om at dere har et barnebarn som dere ikke viste om ? Eller burde jeg bare la det ligge?

Anonymkode: 03d5f...a00

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om faren ikke vil ha noe med barnet å gjøre,  kan det jo hende resten av familien vil.  Og det er bra for barnet å ha besteforeldre. 

Er dette en one Night stand? 

Kjenner du noen av vennene som kunne skaffet seg noe DNA?  Ligner barnet på han du tror er faren? 

Hvis du hadde sex med flere som kan være potensielle fedre, få de DNA sjekket og utelukket. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville hatt beskjed om at jeg hadde et barnebarn. :) 

Er det bare han som er i tvil om farskapet? Du vet han er faren? Da hadde jeg bare tatt kontakt med de, kanskje det kan få litt gang i denne farskapssaken og.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Teardrop skrev (Akkurat nå):

Om faren ikke vil ha noe med barnet å gjøre,  kan det jo hende resten av familien vil.  Og det er bra for barnet å ha besteforeldre. 

Er dette en one Night stand? 

Kjenner du noen av vennene som kunne skaffet seg noe DNA?  Ligner barnet på han du tror er faren? 

Hvis du hadde sex med flere som kan være potensielle fedre, få de DNA sjekket og utelukket. 

Var ONS ja, men hadde ikke med noen andre på det tidsrommet. Barnet lignet veldig på han ved fødsel og man kan se likhetstrekk nå også + smilehull barnet har arvet etter faren - mange av venninne mine ser dette. Har dessverre ingen andre som kan skaffe seg DNA…

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Jeg ville hatt beskjed om at jeg hadde et barnebarn. :) 

Er det bare han som er i tvil om farskapet? Du vet han er faren? Da hadde jeg bare tatt kontakt med de, kanskje det kan få litt gang i denne farskapssaken og.

Foreldrene mine tror han er redd for å se det svart på hvitt at han er faren. Er ikke noe tvil om at han er faren heller 🙈 Hvis ikke må jeg ha ligget med en tvillingbror av han om han har 😂 Jeg er bare redd for at det blir så frekt og bare sende en slik melding😳 og mest av alt reaksjonen 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Foreldrene mine tror han er redd for å se det svart på hvitt at han er faren. Er ikke noe tvil om at han er faren heller 🙈 Hvis ikke må jeg ha ligget med en tvillingbror av han om han har 😂 Jeg er bare redd for at det blir så frekt og bare sende en slik melding😳 og mest av alt reaksjonen 

Man kan jo aldri vite hva slags reaksjon man får men jeg tror de aller fleste ville visst at de hadde et barnebarn der ute. Iallfall når sønnen oppfører seg som en idiot. Jeg synes du skal gå for det, det verste som skjer er at de ikke bryr seg og jeg tenker at hvis det er en ørliten sjanse for at du faktisk kan få noen gode mennesker inn i nettverket til deg og barnet så tar du den sjansen. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Man må være to for og danse tango. Om han ikke ønsker sex barn så trør man på seg en penishatt, eller ikke har sex i det hele tatt. Så enkelt. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Kontakt NAV og be de ordne slik at farskap slås fast.  Deretter kan du vurdere videre skritt.

• Liker 30
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg fant ut veldig seint at jeg var gravid, uke 24…. Jeg vil ikke kreve noen ting av han, dette skrev jeg tydelig i melding, annet enn at nå siden barnet er født så har barnet rett til å kjenne sin mor og far. Dette er ikke for MIN DEL, men for barnet sitt. Det har vært tøft selv for meg dette, og har tatt lang tid før jeg aksepterte at jeg var mor selv for jeg hadde spiral på den tiden. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 7
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
MapleSirup skrev (Akkurat nå):

Kontakt NAV og be de ordne slik at farskap slås fast.  Deretter kan du vurdere videre skritt.

Gikk den veien, men likevel har det tatt lang tid…

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden):

Man kan jo aldri vite hva slags reaksjon man får men jeg tror de aller fleste ville visst at de hadde et barnebarn der ute. Iallfall når sønnen oppfører seg som en idiot. Jeg synes du skal gå for det, det verste som skjer er at de ikke bryr seg og jeg tenker at hvis det er en ørliten sjanse for at du faktisk kan få noen gode mennesker inn i nettverket til deg og barnet så tar du den sjansen. 

Det er veldig sant…❤️

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gikk den veien, men likevel har det tatt lang tid…

Mas på dem igjen da. Dette må du få ordnet.

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg venter fortsatt på at farskapstest skal bli tatt… og jeg har ikke hørt noe på 1 år siden dette ble sendt inn, så regner med at barnefar ikke har gjort dette. Jeg vil bare få gjort det, jeg vet han er faren. Han har bare blokket meg overalt og jeg får ikke tak i han noen sted. Foreldrene hans vet nok ikke engang at de har et barnebarn på 3 år, og synes det er så trist at barnefar bare har tatt ifra dem dette. Regner med at de fleste vil ha vite om/ha kontakt med barnebarnet. Jeg kan ikke si med sikkert at de ikke vet, men regner med dette siden han unngår så jævlig å bli kontaktet av meg. Jeg fant moren hans, og får så sikkelig lyst til å sende hun en melding?… men vet ikke om dette er så lurt? Hva hadde dere tenkt om dere fikk en melding om at dere har et barnebarn som dere ikke viste om ? Eller burde jeg bare la det ligge?

Send henne en melding. Jeg ville ikke nølt. Mannen virker som en tøffel som lar alt skure og gå. Han kommer nok aldri til å ta den testen. Så ta kontakt med henne du :) 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (42 minutter siden):

Send henne en melding. Jeg ville ikke nølt. Mannen virker som en tøffel som lar alt skure og gå. Han kommer nok aldri til å ta den testen. Så ta kontakt med henne du :) 

Takk for svar, har gått rundt her i flere måneder og håpet han skulle ta. Men jeg tviler sterkt på at han tar og har sakt noe til foreldrene. Nå fant jeg moren hans😳 Så har latt meg friste så lenge nå å sende hun en melding. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar, har gått rundt her i flere måneder og håpet han skulle ta. Men jeg tviler sterkt på at han tar og har sakt noe til foreldrene. Nå fant jeg moren hans😳 Så har latt meg friste så lenge nå å sende hun en melding. 

Gjør det 😊👍

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Send en melding  :) Vær forberedt på at responsen kan bli negativ. Men det er også godt mulig de blir glade.

Anonymkode: 76752...afb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker nesten det er sånt man har rett til å vite. 

Men du må gi dem tid til å prosessere dette. Mest sannsynlig blir det et sjokk for dem, og andre blanda følelser.. Så kommer nok gleden etterhvert forhåpentligvis 

Anonymkode: eda24...513

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

At barn ligner på faren sin er ganske mye psykologi. Man ser likhetstrekk med faren for å overbevise seg om at han man troe er faren faktisk er det.

I ditt tilfelle er spørsmålet om du har ligget men noen andre i tidsrommet du teoretisk kunne ha blitt gravid. Om svaret er nei, kan du varsle besteforeldre før du har fått svar på farskapstest. Om ja bør du vente.

Dette må da for øvrig gå an å få svar på mye raskere. Krev bidrag fra han. Da må det bli dokumentert.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du svar? Hva svarte moren? 

Anonymkode: 95cb6...3ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...