tuji Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 "Alle" er enig om at man ikke skal spørre de som ikke har barn om når de skal ha. Men jeg begynner å bli grundig lei av folk som spør meg om når nummer to kommer! Jeg synes det er like frekt, jeg. Er det automatisk slik at når man først har fått ett barn, er det bare å kjøre på og produsere noen flere? Hva om vi ikke vil ha flere? Eller om vi ikke kan? Eller om vi har en annen grunn til å bare få ett barn? Familien min er nå i den situasjonen at vi må flytte bort for en tid pga. jobben til mannen min. Jeg har ikke fått nye jobb. Nesten alle jeg snakker med foreslår at jeg "bare kan få et barn til". Skal vi lage et barn til bare for å ha noe å fylle tiden med? Nei, fytti! Jeg vet ikke om vi skal ha flere barn, jeg. Om en stund, kanskje, men ikke nå! Derfor irriterer det meg grenseløst at folk begynner å vente på flere barn med en gang man har fått det første. GRRR!
Gjest LoisLane Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 Helt enig. Eventuell planlegging av formering synes jeg er en privatsak. Har aldri blitt spurt om sånt, og ville heller ikke finne på å spørre noen om det - om de ikke var svært nære venner.
Lillie Skrevet 21. november 2005 #3 Skrevet 21. november 2005 (endret) slettet Endret 23. august 2007 av Lillie
momo Skrevet 21. november 2005 #4 Skrevet 21. november 2005 Er i samme situasjon som lillie. Vi har prøvd nå i snart 2 år, vært gjennom masse SA og full utredning og nå er søknad om prøverør sendt. Og vi får høre det hele tiden at er det ikke snart på tide og få en til, nå blir jo aldersforskjellen alt for stor osv. Er så mange ganger jeg får lyst til og slenge hele historien i tryne på de, men gjør ikke det da.
Gjest Emera Skrevet 21. november 2005 #5 Skrevet 21. november 2005 Ja, det er utrolig hvordan mange blander seg i om/når nummer to skal produseres. Har opplevd det samme selv. Jeg har en datter, og da hun ble født ble jeg veldig syk og kroppen min tåler sannsynligvis ikke flere svangerskap. Å måtte "rettferdiggjøre" valget mitt ved å gå inn på dette hver gang noen absolutt MÅ spørre, er både leit og irriterende. Særlig vondt har det vært når noen prøver å appellere til skyldfølelse fordi jeg ikke "gir henne noen søsken..."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå