AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Er på bristepunktet. Har bodd her i 6mndr og det har vært problemer fra start med leiligheten,veldig gammel leilighet og lav standard som vi valgte pga gratis strøm og vi var litt desperate etter ny plass da vi flyttet til ny by. Nå sitter jeg våken på en tirsdag fordi de som bor over oss har hatt familieselskap med noe som hørtes ut som 3 elefanter som løp,skreik og trampa til klokka var over 12. Helt ekstremt syns jeg på en hverdag,og tar null hensyn til oss. Jeg har sendt en tekst til et nr som skal være til en ungdom der oppe men de er utenlandske og bor sikkert 6 personer der oppe så aner ikke om de fikk den,ble ikke stille vertfall. Jeg hører forresten at de enda er våkne,men løpinga og hylingen har gitt seg da... Vi har heller ikke parkering lenger da de andre beboerne fikk bil og står nå parkert der vi var lovet av huseier at vi skulle stå parkert. Jeg har klaga til huseier på vannlekkasjer,parkeringssituasjonen,gulvvarme som ikke funker og etc...men vet ikke hvor mye mer jeg orker. Vi tenkte å bo her til jul fordi vi vurderer å kjøpe leilighet men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge... Hva hadde dere gjort? Hilsen ufrivillig natteravn Anonymkode: 5892c...258
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #4 Skrevet 3. august 2022 Maestro skrev (6 timer siden): Jeg hadde flytta. Vurderer det sterkt,men føles så meningsløst ut å flytte til annen leie leilighet for så å flytte ut igjen ved huskjøp etter jul...men ja man skal jo trives i mellomtiden. Anonymkode: 5892c...258
Maestro Skrevet 3. august 2022 #5 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vurderer det sterkt,men føles så meningsløst ut å flytte til annen leie leilighet for så å flytte ut igjen ved huskjøp etter jul...men ja man skal jo trives i mellomtiden. Anonymkode: 5892c...258 Hm, ja skjønner jo den 🙁 Men er det bare ting som er avvik som gjør at dere ikke trives? For da hadde jeg holdt ut, å latt problemet bli hos huseier og neste leietaker. Er snakk om 4-5 måneder ☺️
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #6 Skrevet 3. august 2022 Det er kanskje uansett noen mnd oppsigelsestid? Så du må kanskje uansett bo der til sept/oktober/november? Da er det nesten jul likevel:) etter du har flyttet ville jeg lagt inn en rewiew på nettet (tror det finnes en plass der man kan rate utleiere/utleieleiligheter) og advart alle om å leie der Anonymkode: 713c7...0a4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #7 Skrevet 3. august 2022 Kontakt styret/huseier og klag på støyen! Si at dere trekker tilbake deler av husleia fordi det ikke tas hensyn og dere ikke får brukt parkeringspalssen som tilhører dere osv osv osv. Problemet her er jo tydelig at det er noen som ikke følger ordensreglene og tar hensyn til naboene. Om du er usikker på hva dere kan gjøre, så kontakt leieboerforeningen, meld deg inn (koster vel 2-300 kr) og få de til å ta kommunikasjonen med utleieren dersom utleier ikke ordner opp. Anonymkode: 3632c...ebd
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #8 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kontakt styret/huseier og klag på støyen! Si at dere trekker tilbake deler av husleia fordi det ikke tas hensyn og dere ikke får brukt parkeringspalssen som tilhører dere osv osv osv. Problemet her er jo tydelig at det er noen som ikke følger ordensreglene og tar hensyn til naboene. Om du er usikker på hva dere kan gjøre, så kontakt leieboerforeningen, meld deg inn (koster vel 2-300 kr) og få de til å ta kommunikasjonen med utleieren dersom utleier ikke ordner opp. Anonymkode: 3632c...ebd Vi bor i en enebolig hvor de bare leier ut til utlendinger og oss i kjelleren. Har gitt dem beskjed om parkering og de har tatt det opp,men de det gjelder driter i det,siden huseier bor 40min unna så jatter de sikkert bare med når hun ringer dem. Tror bare vi må bite tenna og holde ut, er jo oppsigelsestid også som noen sier her og da er vi jo nesten der vi tenkte å flytte uansett. Å klage på ting i leiligheten har vi ikke mer ork til da det medfører x antall svarte arbeidere som kommer og går som de vil. Vi vil bare leve i fred siste tiden har vi kommet frem til,uten mer konflikter og problemer... Innlegget mitt virker kanskje meningsløst da men trengte virkelig en utlufting i går. Var sååå nærme å ringe politiet i går for å klage på husbråk... Anonymkode: 5892c...258
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #9 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er kanskje uansett noen mnd oppsigelsestid? Så du må kanskje uansett bo der til sept/oktober/november? Da er det nesten jul likevel:) etter du har flyttet ville jeg lagt inn en rewiew på nettet (tror det finnes en plass der man kan rate utleiere/utleieleiligheter) og advart alle om å leie der Anonymkode: 713c7...0a4 Det skal jeg gjøre,god ide. Takk😊 Får bare holde ut dette her...det gir vertfall motivasjon til å spare mer. Anonymkode: 5892c...258
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #10 Skrevet 3. august 2022 For min egen del skal det ikke mye til før jeg flytter. Kjøper og selger hele tiden. Folk rundt meg blir oppgitt. Jeg er nok av den sære og litt impulsive typen. Blir fort irritert også. Nå har jeg fått nye naboer med barn. Vi har felles parkeringsplass og barna driver å sykler mellom bilene hver forbanna dag. Har gitt beskjed om at de må være forsiktige, men fikk bare kjeft tilbake. Det er nok til at jeg vurderer å flytte, selv om jeg bare har bodd her i 4 mnd og har nyoppusset kåk. Slapper rett å slett ikke av i eget hjem. Tærer på psyken mer enn jeg tørr å innrømme for folk rundt meg. Anonymkode: 8dfaf...386
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #11 Skrevet 3. august 2022 Er du veldig konfliktsky, HI? Ved bråk i huset etter langt over 11, så hadde jeg ringt på døren og sagt fra, ikke bare sendt en sms som muligens ikke ble lest. Selv om de ikke kan norsk, så tror jeg du hadde klart å få frem poenget. Det samme med at de bruker din parkeringsplass, si i fra! Anonymkode: 95d61...5ff
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 Bare til info for deg, beboere har virkelig lov å gå over sine egne gulv uansett tid på døgnet ! Det virker som du ikke takler å bo i blokk med flere andre. Anonymkode: d71b9...fd4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #13 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare til info for deg, beboere har virkelig lov å gå over sine egne gulv uansett tid på døgnet ! Det virker som du ikke takler å bo i blokk med flere andre. Anonymkode: d71b9...fd4 Hvis du leser hva ts skriver, så skriker,løper og tramper de i leil. over etter at klokken er passert 24.00. Da er det faktisk lov å ta hensyn. Har ingenting med at folk ikke har lov å gå over sine egne gulv. Anonymkode: 8dfaf...386 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå