Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller må man gå med sokker? 

Anonymkode: e9534...b76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på årstid, hvor godt du kjenner vedkommende…. Og hygienen både på dine føtter og vertens gulv. 

Anonymkode: b2425...c98

• Liker 13
Skrevet

De fleste her på kg har en helt egenartet panikk-frykt-forbi whatever for føtter av en eller annen sær grunn, så mange av disse vil nok si NEI (med 7000 utropstegn bak) til trådens overskrift.

Selv går jeg stort sett kun på besøk hos andre eller har andre på besøk som kjenner meg veldig godt, og jeg kjenner de veldig godt og jeg har ingen ubegrunnet frykt og skrekk for føtter (denne skrekken for føtter er like rar som fot fetisj spør du meg da) og går barbeint på besøk og har ingen problemer med at folk går barbeint hos meg, tenker det er helt normalt. Men selvsagt har en føtter som ser ut som de tilhører noen fra programmet "my feet are killing me", eller "walking dead" så kanskje en bør ha sokker på, men dette tror jeg de som har slike bein er bevist på selv. Velstelte reine bein er helt innenfor synes jeg da. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater at folk går barbeint hjemme hos meg!

svigermor gjør det hele tiden, hele året.

de kom og besøkte oss for å se vårt nye hjem og hun satt seg med de ekle barføttene sine oppi vår splitter nye sofa🤢

Anonymkode: 354ef...6df

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke føtter, virkelig ikke og folk som kjenner meg vet det så de pleier å ha med seg sokker. 😄 

Anonymkode: eaf86...f97

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det spørs hva den som eier huset liker og om besøkende evt har fotsopp eller huseier en forferdelig Sygdom å få klør som bare det 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette temaet vet jeg det er delte meninger om. Jeg liker virkelig IKKE at noen kommer barbeint på besøk, og heller ikke går inn med sandaler eller småsko, som mange gjør sommerhalvåret. Men, når dere vet at veldig mange misliker dette, hvorfor er det da så viktig å gå inn til folk barbeint hvis dere ikke er heeeelt sikre på at det er ok for den som bor der? Hvorfor ikke bare ha med er par «steps» i vesken/lommen? Er det virkelig såå viktig å gå inn barbeint hos andre at dere driter i om de som bor der syns det er ok? Jeg lurer oppriktig.

Anonymkode: 00b48...5c1

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare om sommeren i tilfelle, men jeg pleier å ta på et par ankelsokker    og går ikke på besøk barbeint. 

Anonymkode: 918c9...083

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velstelte føtter er bedre enn sandaler inne. Om vinteren kan sokkene gjerne beholdes på! Da er føttene ofte mindre tiltalende og.

Anonymkode: b22cb...f98

• Liker 2
Gjest Ramona1970
Skrevet

De kan komme til meg barbeint, hva er problemet med det? Driver folk og slikker på golvet sitt? Dyra mine går også barbeinte btw.

Skrevet

Tenker det varierer fra person til person. 

En person med masse fotsvette bør ha sokkene på, det samme bør en med neglsopp, træler og tørre sprukne eller udelikate føtter. 

Kun velstelte føtter er velkomne til å gå barfot hos meg. Mener så klart ikke at man må gå å få pefikyr, men normalt vedlikehold og renslighet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel høflig å ha noe på bena på besøk. Det har i hvertfall jeg.

Anonymkode: a5deb...983

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Teardrop skrev (36 minutter siden):

Tenker det varierer fra person til person. 

En person med masse fotsvette bør ha sokkene på, det samme bør en med neglsopp, træler og tørre sprukne eller udelikate føtter. 

Kun velstelte føtter er velkomne til å gå barfot hos meg. Mener så klart ikke at man må gå å få pefikyr, men normalt vedlikehold og renslighet. 

Og hvis de ikke oppfyller kravene, gir du dem beskjed da?

Hadde ikke kunnet brydd meg mindre! Hr da besøk om sommeren og vi sitter og soler oss på terrassen. Ber ikke folk da ta på seg sokker hver gang de skal inn…. Jeg går jo da barbent selv. Folk er rare! 

Anonymkode: d6c40...2f5

• Liker 5
Skrevet

Du kan gjerne gå barbeint eller med sokker hos meg.👍

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den generelle regelen er at man har på sokker. Noen har nok ikke noe imot at du går barbeint, men om du ikke vet at de ikke har noe imot det, tar man på sokker. 

En ting er fare for fotsopp. Men så er det også at alle har et lite lag fett på huden, og du lager faktisk fett-fotspor (på samme måte som fingermerker) når du går barbeint hos folk. Så du skitner faktisk til gulvene mer om du går barbeint, enn om du går med sokker. Det blir som å kladde med fingrene på glassbord og vinduer hos folk. 

Anonymkode: bb67d...f2b

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette temaet vet jeg det er delte meninger om. Jeg liker virkelig IKKE at noen kommer barbeint på besøk, og heller ikke går inn med sandaler eller småsko, som mange gjør sommerhalvåret. Men, når dere vet at veldig mange misliker dette, hvorfor er det da så viktig å gå inn til folk barbeint hvis dere ikke er heeeelt sikre på at det er ok for den som bor der? Hvorfor ikke bare ha med er par «steps» i vesken/lommen? Er det virkelig såå viktig å gå inn barbeint hos andre at dere driter i om de som bor der syns det er ok? Jeg lurer oppriktig.

Det er selvsagt ikke viktig sånn sett. Men det blir som å huske å alltid ha med votter for å være dørgende sikker på å ikke skremme noen med fingrene., det finnes sikkert sånne også... For oss som ikke har denne frykten eller forbien dere har så er det selvsagt ikke noe vi går rundt og tenker på. Jeg har et avslappet forhold til føtter og når jeg går barfot i sommersandaler med sommerkjoler så er det en del av sommeren. Verken votter eller sokker er det viktig å huske å stappe ned i vesken. Selv synes jeg det er greiest å respektere de som bor i hustanden selvsagt men en går ikke alltid å husker på å ha et unyttig klesplagg med seg den dagen kun for å være 100% sikker på at en skal tilfredsstille de med forbier. Og kanskje spesielt gjelder dette om en blir invitert noe spontant eller uforutsett. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (4 minutter siden):

Det er selvsagt ikke viktig sånn sett. Men det blir som å huske å alltid ha med votter for å være dørgende sikker på å ikke skremme noen med fingrene., det finnes sikkert sånne også... For oss som ikke har denne frykten eller forbien dere har så er det selvsagt ikke noe vi går rundt og tenker på. Jeg har et avslappet forhold til føtter og når jeg går barfot i sommersandaler med sommerkjoler så er det en del av sommeren. Verken votter eller sokker er det viktig å huske å stappe ned i vesken. Selv synes jeg det er greiest å respektere de som bor i hustanden selvsagt men en går ikke alltid å husker på å ha et unyttig klesplagg med seg den dagen kun for å være 100% sikker på at en skal tilfredsstille de med forbier. Og kanskje spesielt gjelder dette om en blir invitert noe spontant eller uforutsett. 

Det er ikke en fobi mot føtter; det er det at man ikke ønsker spredning av fotsopp, og ikke ønsker å få andres hudfett klint utover den ellers glinsende parketten sin. Det er ikke å SE andres føtter som er problemet, det er hundfett, fotsvette, fotsopp, og neglesopp, som er problemet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den generelle regelen er at man har på sokker. Noen har nok ikke noe imot at du går barbeint, men om du ikke vet at de ikke har noe imot det, tar man på sokker. 

En ting er fare for fotsopp. Men så er det også at alle har et lite lag fett på huden, og du lager faktisk fett-fotspor (på samme måte som fingermerker) når du går barbeint hos folk. Så du skitner faktisk til gulvene mer om du går barbeint, enn om du går med sokker. Det blir som å kladde med fingrene på glassbord og vinduer hos folk. 

Nemlig!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke en fobi mot føtter; det er det at man ikke ønsker spredning av fotsopp, og ikke ønsker å få andres hudfett klint utover den ellers glinsende parketten sin. Det er ikke å SE andres føtter som er problemet, det er hundfett, fotsvette, fotsopp, og neglesopp, som er problemet. 

Ja akkurat, det er ikke en fobi. Det er uhygienisk. Fettmerker på gulvet, fotsvette på tepper og i sofaen (de verste er jo de som ta bare føtter opp i andres sofa).. Alle svetter ekstra mye under føttene, det er mase slaggstoffer som kommer ut under føttene. Andres fotsvette vil ikke jeg har klint utover hele leiligheten min.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Går aldri med sokker fra mai til september. Men har alltid velstelte føtter og lakkede tånegler. Har ikke fotsvette eller føtter som lukter. Slenger aldri nakne føtter oppi sofaen til folk. Oftest sitter man jo ute på besøk om sommeren. Men de som har problemer med nakne føtter får ha en kurv med tøfler i gangen da 🙂

Anonymkode: 3317e...adf

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...