Gå til innhold

Jeg vil ikke ha pedagoger i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en nyhetssak at det mangler mange pedagoger i barnehager. Jeg synes det er helt topp. 

Det bør være maks 2 kvalifiserte pedagoger i barnehage.  

Jeg synes barneoppdragelse har blitt komplisert og teknisk. Jeg vil bare levere barna til barnepass så jeg kan gå på jobb.  Det er det som bør være mening med barnehage. 

Jeg gleder meg hver gang jeg leser det er mangel på pedagoger i barnehager. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra for deg, det blir bare bedre og bedre for deg fremover da, så bare fortsett jublingen. 🥳🥳

Anonymkode: f263c...4e4

• Liker 16
Skrevet

Så folk som har kunnskap om barns normale utvikling og behov er ikke så farlig for deg? Wenche med sneip i munnviken kan fint ta ungen din mens du jobber? Hun som låser døra fordi det er utetid? Imponerende…

👹👹

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

😳

Anonymkode: 4e46f...7fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at vi har pedagoger i barnehagen, barnehageåret blir så fint og meningsfylt. De lærer og utvikles masse. Spesielt siste året før skolestart. 

Anonymkode: 0a07e...f2c

• Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
atropos skrev (1 minutt siden):

Så folk som har kunnskap om barns normale utvikling og behov er ikke så farlig for deg? Wenche med sneip i munnviken kan fint ta ungen din mens du jobber? Hun som låser døra fordi det er utetid? Imponerende…

👹👹

Normale damer/menn kan passe på barna. Det bør også være jobb for studenter. 

Nok med at foreldre har kunnskap. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (5 minutter siden):

Leste en nyhetssak at det mangler mange pedagoger i barnehager. Jeg synes det er helt topp. 

Det bør være maks 2 kvalifiserte pedagoger i barnehage.  

Jeg synes barneoppdragelse har blitt komplisert og teknisk. Jeg vil bare levere barna til barnepass så jeg kan gå på jobb.  Det er det som bør være mening med barnehage. 

Jeg gleder meg hver gang jeg leser det er mangel på pedagoger i barnehager. 

Så ansett en barnepasser da!

Barnehage er et pedagogisk tilbud🙄

Anonymkode: 7987b...8b3

• Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler du at du kommer til kort på hjemmebane kanskje, sammenlignet med de innmari flinke pedagaogene i barnehagen? Litt dårlig samvittighet? 

Anonymkode: 53eb9...216

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I barnehage får barna leke med andre barn.  Ikke mulig å få til med barnepasser. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja.. Kan på en måte være enig med deg. Det kan bli for mye "dikkedarer og forstå seg på barna". Alt en pedagog gjør skal jo ha en begrunnelse og knyttes opp mot rammeplanen. 

En assisstent er mer lek og gjør nok aktiviteter uten å måtte tenke så mye over det.

Samtidig er det bra at barna får noe ut av barnehagen og tiden de er der. De skal jo bli rustet for fremtiden.  

Anonymkode: bff40...eb0

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Akryl skrev (1 minutt siden):

Så du tenker foreldre har kunnskap? 😂 ta et enkelt søk her på kg og du ser at mange foreldre ikke har peiling. 

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler du at du kommer til kort på hjemmebane kanskje, sammenlignet med de innmari flinke pedagaogene i barnehagen? Litt dårlig samvittighet? 

Føler ikke jeg kommer for kort.  Føler barnehage får barneoppdragelse til å virke mer komplisert enn den er. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig ganske enig i det du skriver.

For det første tror jeg for mye fokus på riktig utvikling og prestasjoner er lite heldig for små barn.

For det andre tenker jeg at vi allerede har beveget oss for langt i feil retning av hvem som egentlig har ansvar for barna; foreldrene. 

Anonymkode: 6f081...1f7

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det burde ikke være det. Det burde være et sted for lek og sosialt samvære. Ikke et læringssted med pedagoger med læringsplaner.

Anonymkode: c8738...236

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du troller.

Jeg har dog møtt min andel av overivrige pedagoger i barnehage, og de er slitsomme som faen! "Gjennomsnittsbarnet" trenger heller ikke en barnehagelærer til å passe seg. Men, vi får tenke at for unger med utfordringer er det nyttig og nødvendig med fagpersoner som kan fange opp ting. Og de ungene er det jo en del av...

Anonymkode: d74c8...130

• Liker 6
Skrevet
Akryl skrev (9 minutter siden):

Nei. Noen ganger er det ikke nok at foreldrene har kunnskap. Hva med de alle barna som vokser opp med psykisk syke og rusavhengige foreldre? Foreldre som slår eller misbruker barna seksuelt? Omsorgssvikt eller psykisk vold? Vanskjøtsel eller emosjonell neglekt? De som ikke har tid til ungene? Da er det bra at det finnes pedagoger som vet hvilke tegn de skal se etter slik at barnet kan få hjelp så tidlig som mulig. For å avdekke vold og overgrep trengs kunnskap. Og foreldres kunnskap er selvsagt ikke nok hvis det er de som utøver vold eller mangelfull omsorg.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Nei. Noen ganger er det ikke nok at foreldrene har kunnskap. Hva med de alle barna som vokser opp med psykisk syke og rusavhengige foreldre? Foreldre som slår eller misbruker barna seksuelt? Omsorgssvikt eller psykisk vold? Vanskjøtsel eller emosjonell neglekt? De som ikke har tid til ungene? Da er det bra at det finnes pedagoger som vet hvilke tegn de skal se etter slik at barnet kan få hjelp så tidlig som mulig. For å avdekke vold og overgrep trengs kunnskap. Og foreldres kunnskap er selvsagt ikke nok hvis det er de som utøver vold eller mangelfull omsorg.

Oppegående voksne vil kunne oppdage det med noen rutiner og små kurs. Minst en ansatt i tillegg til overordnede bør være pedagog som vil hjelpe de ansatte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha jobbet som assistent i både barnehage og på sykehjem må jeg bare si at jeg er dypt uenig med TS. For all del, mange assistenter gjør en kjempejobb og hjulene hadde ikke gått rundt uten dem, men om noe trenger vi flere fagfolk, ikke færre.

Anonymkode: e627e...3f3

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå må vel ts får liv til å uttrykke hva hun mener uten at det blir personangrep. Det går faktisk an å diskutere på høyere nivå og på en saklig måte. 

Anonymkode: bf4e8...55b

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det burde ikke være det. Det burde være et sted for lek og sosialt samvære. Ikke et læringssted med pedagoger med læringsplaner.

Anonymkode: c8738...236

Heldigvis er det veldig mange med mye høgere kompetanse på dette området enn deg som bestemmer dette! 

Barnet kan ha barnepasser på dagtid, så kan du være med rundt og sosialisere barnet ditt på ettermiddagen, så får du det som du vil! 

Og at du tror det er læreplaner i en barnehage viser at du har jo ikke peiling… 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...